חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פרסום ממומן בגוגל – יתרונות חסרונות

קרדיט תמונה :depositphotos

בימינו, הרשתות החברתיות והאינטרנט. מהווים חלק בלתי נפרד משיווק של כל עסק. בהתאם לכך, גופים עסקיים רבים, קטנים כגדולים, מחפשים שיטות להגדיל את החשיפה לאתר שלהם. אחת מהשיטות האלה היא תשלום תמורת קידום – כלומר, קידום ממומן. לשיטה זו, כמו לכל דבר, יש יתרונות וחסרונות, וחשוב להכיר אותם לפני שבונים את תוכנית השיווק לעסק

רקע על  שיטות שיווק ופרסום – אז והיום

במציאות שהתקיימה לפני כמה עשרות שנים, אפשרויות השיווק והפרסום של עסקים היו מוגבלות – אפשר היה להקליט פרסומת לרדיו, לצלם פרסומת לטלוויזיה, להדפיס מודעות לעיתונים או להשתמש בשלטי חוצות. כל אחת מהשיטות האלה דרשה השקעה מרובה, ולכן רק עסקים וארגונים שיכלו להרשות לעצמם, השתמשו בשיטות האלה. עסקים קטנים יותר השתמשו בשיטה בדוקה אחרת, שלרוב לא עולה כסף ולא דורשת יותר מדי מחשבה – מפה לאוזן. לקוח מרוצה היה מעביר את המידע ללקוח אחר, וכך עסקים היו גדלים ושומרים על קיומם ורווחיותם. כיום, בזכות האינטרנט, גם עסקים קטנים יכולים לפרסם את עצמם בקלות ובמהירות. יש כל מיני שיטות לעשות זאת, ובמאמר שלפניכם בחרנו להתמקד בשיטת הפרסום הממומן בגוגל.

פרסום ממומן בגוגל – מה זה בכלל?

האינטרנט הוא כלי מעולה לשיווק של כל סוג של עסק, ולא רק שהוא כלי מעולה, הוא גם כלי קריטי בשיווק של היום. למה? פשוט – כי כולם שם! בניגוד לפרסומות בטלוויזיה, ובטח שברדיו או בעיתונים – באינטרנט בכללן ובגוגל בפרט, כולם משתמשים באופן יומיומי. כאשר אדם מחפש שירות או עסק קטן, הוא כמעט תמיד יפנה תחילה לחיפוש האפשרויות בגוגל, ולכן החשיפה של לקוחות דרך קידום נכון באינטרנט בכלל ובגוגל בפרט היא הרבה יותר גבוהה. המשמעות של פרסום ממומן היא שהלקוח משלם תמורת הגברת החשיפה של המודעה או האתר שלו. כלומר, כאשר אנשים יחפשו מילות מפתח שונות, האתר או המודעה של הלקוח המפרסם יקודמו באופן מלאכותי.

היתרונות  והחסרונות של פרסום ממומן דרך גוגל

פרסום ממומן בגוגל מאפשר לנו לוודא מי הקהל שנחשף באופן מוגבר לפרסום שלנו. זה יתרון גדול משום שלא כל אדם שנחשף למודעה שלנו הוא לקוח פוטנציאלי, והשאיפה היא שכמה שיותר לקוחות פוטנציאליים – מבחינת עניין בשירות, מיקום או כל פרמטר אחר – יצפו במודעה. בנוסף, אפשר יחסית בקלות לראות אם הפרסום יעיל – כלומר אם ההוצאה עליו מחזירה את ההשקעה. זאת באמצעות בדיקה של כמות ההקלקות על המודעה והפניות שנכנסו. לצד זאת, החיסרון העיקרי הוא שפרסום ממומן, בפועל, גם אם מוביל ליותר חשיפות, לא תמיד מועיל בשלב הבא שהינו הקלקות על המודעה או כניסות לאתר.

קידום אורגני – החשיבות והיתרונות

לעומת פרסום ממומן בגוגל, קידום אורגני הוא בעצם עידוד של כניסות באופן לא מלאכותי – מבלי לשלם לגוגל ש"יקפיצו" את המודעה שלכם למעלה. דבר זה חשוב, שכן מחקרים מראים שלטווח הארוך קידום אורגני מוביל ליותר חשיפות ולהרבה פחות נטישות של המודעה או האתר. בנוסף הוא יוצר בלקוחות רושם שהעסק אמין יותר.

פרסום ממומן לעומת קידום אורגני – אז מה עדיף?

לשתי הגישות יש יתרונות וחסרונות. במידה ויש צורך ב"ספרינט" – קידום של מטרה מסוימת, כאן ועכשיו, כשהעסק חדש או צריך להשיג יתרון מהיר – קידום ממומן בגוגל יכול להיות אופציה טובה מאוד. לעומת זאת, חשוב לא להזניח קידום אורגני שלטווח הארוך מאפשר פרסום איכותי ואמין יותר, ומוביל לפחות נטישות של המודעות שתפרסמו.

לסיכומו של דבר, לשיטות קידום אתרים שונות יש יתרונות וחשיבות בסיטואציות אחרות. כדי לבחור את הגישה הנכונה לעסק שלכם, חשוב להתייעץ  עם איש מקצוע, לקבל את כל המידע, ולבנות תוכנית שתתאים לצרכים המדויקים שלכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן