חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פרופ' לוי: "הציבור לא משתף פעולה" 

פרופ' חזי לוי שב לנהל את ברזילי ובראיון מיוחד לסקופ מסכם את התקופה במשרד הבריאות, מודאג מהפרות הבידוד והעליה בתחלואה ועל דבר אחד הוא פשוט לא מוכן לשמוע: "אמון הציבור? זה חרטה" | מילן מועלם 

בתחילת השבוע הפכה לשכת המנהל במרכז הרפואי ברזילי, למוקד עליה לרגל. פרופסור חזי לוי חזר הביתה וכולם הגיעו לברך.

בשבועות האחרונים, סיים פרופ' לוי את תפקיד חייו, מנכ"ל משרד הבריאות ושב לניהול ביה"ח יחד עם איילת קידר שעזבה איתו לפרוייקט החשוב והמשמעותי.

דוד אביעוז, צילום רפואי ברזילי

את הלשכה המפוארת במשרד הכי תובעני בשנה החולפת, הוא עזב כשמאחוריו תקופה מאתגרת שתחרט בזכרונם של כלל תושבי ישראל עם מבצע החיסונים הטוב בעולם, חיסול המגיפה אחרי מאבק עיקש, 150 מיליון ש"ח שהוקצו לטיפול נפשי ורגשי בפוסט קורונה, תוספת תקנים של 600 רופאים ו-2000 אחים ואחיות ומאות תקנים לעובדי מקצועות הבריאות. אין ספק, ניהול המשבר הרפואי הגדול תחת אחריותו של לוי, יזכר בהחלט לטובה.

מאז שב, פרופ' לוי לא מצא דקה למנוחה. גם את הראיון הזה קיימנו בלחץ של דקות ספורות, כשהוא עובר מפגישה מקצועית לכנס רפואי ושיחות עם עובדי ביה"ח.

תחלואה חריגה באשקלון

במעט שהספקנו לשוחח עם המנהל העסוק שעדיין מבוקש בכל תוכניות האקטואליה בישראל, מספר לוי על גל הקורונה הרביעי שמכה בימים אלו בישראל, על האתגרים המצפים לו בברזילי ועל הפרוייקט המאתגר ביותר בחייו, משרד הבריאות.

דוד אביעוז, צילום רפואי ברזילי

אנחנו נמצאים בעיצומו של הגל הרביעי. מה קורה עכשיו? 

"הוריאנט החדש ממשיך להדביק ולעלות. אני מקווה שהצעדים שננקטו פלוס החיסון, יצליחו לרסן את ההתפרצות. אני קורא לאנשים להגיע להתחסן, גם חיסון שלישי, גם בני נוער בגילאי 12-16 וגם כאלה שעוד לא התחסנו. יש גם כאלה".

ומה מצבנו באשקלון? 

"הייתה התחסנות לא רעה באשקלון אבל הציון במדרג הרמזור לא נמוך. בכל מקרה צריך לעשות הכל כדי לדחוף את האנשים ובני הנוער להתחסן כי זאת הדרך היחידה לעצור את ההתפרצות".

תחת ניהולך, הקורונה כמעט ונעלמה. מה קרה? 

"הנגיף חזר כנראה בגלל הירידה בהגנה שנותן החיסון וזאת סיבה טובה מאוד ללכת להתחסן ולחזור להגנה שהייתה בהתחלה".

מה דעתך על ניהול המשבר כרגע? תיארת לעצמך שהאפשרות לסגר תעלה שוב לסדר היום? 

"המצב מדאיג ומאכזב. חשבתי שנהיה במקום אחר ושגרת החיים אליה חזרנו תישמר. לא חשבתי שנעמוד שוב בפני התפרצות עם חשש לסגר על השולחן. זה מאכזב".

אנחנו בדרך לסגר? 

"יש אפשרות שנגיע להחמרת ההגבלות, כן. הצרה היא שהציבור לא משתף פעולה. הציבור עייף".

יכול להיות שהאמון פשוט נסדק?

"אמון זה שטות. מה זה אמון? אתם רואים שיש עליה בתחלואה אז במה צריך להאמין? יש מטבע לשון שחוקה, 'אמון הציבור'. אמון במה? לא רואים את הנתונים והתחלואה בבתי החולים? לא רואים שהחיסונים עזרו? למה אנשים לא עושים בידוד כמו שצריך? 90% ממי שנדרש לא עושה בידוד כך שאמון הציבור זה חרטה. אומרים לאנשים לא לטוס לטורקיה בגלל התחלואה ואנשים מנסים לעשות קומבינה ולטוס בכל זאת. אז לא להישמע להנחיות זה אמון הציבור? שטויות".

האכיפה פשוט לא עובדת. 

"עדיין יש אכיפה אבל בעיקר למבודדי חול. צריך להחזיר את האמצעים האלקטרוניים".

דוד אביעוז, צילום רפואי ברזילי

איך אתה מסכם את התקופה במשרד הבריאות?

"תקופה קשה, מעניינת, מתאגרת מאוד. תקופה שהייתי מעורב בדברים ברמה הלאומית הגבוהה ביותר. ניהלתי משרד עם מבצע חיסונים קשה והנהלה נהדרת. היו הרבה מאוד אתגרים פוליטיים ומקצועיים. אני מסיים בגאווה רבה ותחושת תודה על הזכות שנפלה בחיקי".

 ▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️

כאמור, בתחילת השבוע, שב פרופ' לוי לברזילי והחליף את מי שמילא את מקומו, פרופסור יניב שרר. לשרר תיזכר תקופה סוערת בה ניהל את המרכז הרפואי ובפרט את משבר הקורונה שהכה בעיר בכמה גלים, בצורה מופתית ובשיתוף פעולה מלא עם מנכ"ל משרד הבריאות היוצא.

גם בזמן שהיה עסוק במשבר הלאומי, המשיך פרופ' לוי לעמוד בקשר עם אנשי ברזילי ולהתעדכן באתגרי ביה"ח.

איך מצאת את ביה"ח כשחזרת? 

"אחלה ביה"ח היה ואחלה ביה"ח יהיה. אני מודה לפרופסור יניב שרר שניהל את ביה"ח בהיעדרי יחד עם ההנהלה שלצידו וגאה בעובדים".

חזרת מהר מאוד לעניינים בברזילי. מה על הפרק?

"לעלות את השירות במרכז הרפואי, לתת שירות איכותי וטוב למטופלים. לטפח את חולי הקורונה ולהמשיך בתוכנית הבניה. נוסיף תשתיות ושירותים ונמשיך את תנופת הפיתוח. ניקח את ברזילי למעלה לשמיים".

 

 

 

 

 

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

פרופ' חזי לוי שב לנהל את ברזילי ובראיון מיוחד לסקופ מסכם את התקופה במשרד הבריאות, מודאג מהפרות הבידוד והעליה בתחלואה ועל דבר אחד הוא פשוט לא מוכן לשמוע: "אמון הציבור? זה חרטה" | מילן מועלם 
דילוג לתוכן