חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פיקוח עיריות על עמדות טעינה לרכב חשמלי, האם זה קיים?

קרדיט תמונה צארגינג פוינט.

הנה מה שהולך להיות בשנים הבאות, דוחות, פיקוח עירוני מוגבר, טלפונים והודעות sms לחוסמי עמדות טעינה לרכב חשמלי.

כולנו רואים עמדות טעינה ציבוריות לרכב חשמלי בארץ, הם ממש התפתחו בשנים האחרונות ולא במעט מקומות ציבוריים, כבר ניתן לראות שיש מטענים שמוצבים בכל חניון ציבורי ואו פרטי כמעט ללא יוצא מן הכלל.

שאלנו את מנכ"ל עמדות טעינה charging-point האם הפיקוח של העיריה יהיה חלק מהפקת דוחות חניה לאלו אשר רק "מצאו חניה" לרגע ואין להם כלל רצון להטעין בעמדת טעינה ציבורית לרכב חשמלי או הטעינו חצי שעה וחנו יומיים בחניה ועוד.

כאן יש שלל מצבים חדשים אשר לא הכרנו בעבר!

האם העניין הזה של חסימה של רכב בנזין תיפסק?

פיקוח וניהול של תשתיות טעינת רכב חשמלי עולה עכשיו לניטור של ממשלת ישראל ומועצות מקומיות ועיריות ברחבי הארץ יש כבר טיוטת אכיפה ראשונית אשר מנסה להגדיר את הדרך שבה יוכלו לאכוף את השאלות שכבר הצגנו מעלה אבל הנה במאמר זה נציג את הפתרונות שהועלו.

להלן כמה היבטים מרכזיים של הפיקוח העירוני בערים בישראל על עמדות טעינה לרכב חשמלי:

  1. פיתוח תשתיות חכמות:

עיריות נדרשות להשקיע בפיתוח תשתיות טעינה אלקטרונית ממוחשבת, באופן עצמאי או בשיתוף עם גורמים פרטיים למה הכוונה? הכוונה כאן להיות מעודכנת און ליין האם יש רכב שחנה שכלל לא התחבר לעמדת הטעינה החשמלית, ובכך לקבל הודעה על כך ואו לצלם את הרכב בחניה.

הרכב שחונה מעל שעה ללא טעינה הוא מפריע לאחרים להטעין את רכבם ולכן עובר על מה שבעריה הגדירה כחונה ללא צורך בעמדת טעינה ציבורית שאומרה להיות נחלת הכלל.

אך זה מצריך השקעה כספית ופיתוח טכנולוגיה שנמצאת בחיתוליה, אך בימים אלו מוצגות פתרונות עבור שימושים בעמדות טעינה לרכב חשמלי במקומות ציבוריים.

  1. תחזוקה ותחזוקה:

הפיקוח העירוני בעירייה או במועצה מקומית כרוך במעקב אחר מצב העמדות בכל זמן ולברר מהם ביצועי עמדות הטעינה שבאחריותו. תחזוקה ותיקונים שוטפים הם עולים כסף לעירייה והם זקוקים לתקציב שלטענתם חסר להם גם ככה.

לכן כל עניין האכיפה זוחל ולא מתקדם לפי קצב השוק, כך אנו רואים רכבים שחונים בעמדות טעינה לרכבים חשמליים ללא דוח וללא מפרע שעות על גבי שעות.

  1. מערכות תמחור ותשלום:

עיריות הקימו עם חברות פרטיות מנגנוני תמחור ומערכות תשלום עבור צריכת טעינה בפועל לשימוש הציבור, הם קבעו תעריפים, עם אפשרויות תשלום חדשניות באפליקציה ואו דרך מנוי חודשי של מעסיקים נפלא אך עדיין יש עם המחירים בעיות כי החברות הפרטיות לא מרוויחות מספיק על העמדות הטעינה החשמליות כי הם חסומות לרכבים שחוסמים את החניה.

שוב חזרנו לבעיית האכיפה שמונעת הורדת מחירים לטעינה חשמלית במקומות ציבוריים.

  1. מודעות וחינוך הציבור והודעות על שימוש נכון:

עיריות בישראל לא מפרסמות את המדיניות שלהם כפי שמתבקש ונכון לעשות, כפי שעשו עם החניה לנכים שכולנו יודעים מה מותר ואסור, כאן לא כולם מבינים ומכילים את השינוי ועדיין רואים בחניה ירוקה כמקום חניה נוח לרכבי בנזין שברשותם, במיוחד בקניונים ובמרכזי קניות.

בקניונים מצב עמדות הטעינה לרכב חשמלי גרוע בהרבה מדוע?

כי בניגוד לרחבי העיר כאן העירייה אינה חלק ולא מחלקת דוחות בחניה פרטית, כמו בבית מגורים פרטי.

האם העיריה תיתן דו"ח למי שחנה את רכבו בחניה לרכב חשמלי?

לא שלו זה לא עניינם, כך הנוהג הנ"ל נכון גם בקניון או במרכז מסחרי לכן חובה חינוך של הציבור לא לתפוס עמדות טעינה לרכבים חשמליים סתם, אחרת זה לא יעבוד כי לקניון אין תקציב להניח שומר על החניה ולפקח מי יחנה ומי מטעין זה עניין שירותי שלהם לתת מענה לטעינת רכבים למבקרים בקניון.

לעיריות יכולת וחובה למלא תפקיד חיוני בהעלאת המודעות לכלי רכב חשמליים מה מותר ומה אסור ולפרסם זאת ברחבי העיר או בכל דרך שזה יהיה מובן לציבור, לעשות קמפיינים לחינוך ציבורי, תמריצים  וקנסות למי שלא פועל לפי הנחיית העירייה יכולים לעודד אימוץ של התקנות לכלי רכב חשמליים ובכך ממש להגביר את ניצול עמדות הטעינה.

על ידי פיקוח פעיל על עמדות הטעינה וחוקים מתאים לישראל, עיריות יוכלו בעתיד לתרום לפיתוח רשת טעינת רכב חשמלי חזקה ובת קיימא המתבקשת לנוכח הצמיחה של הרכבים החשמליים בישראל, וזהו עניין מבורך ביותר כי המעבר לאפשרויות תחבורה נקיות וירוקות יותר מיטיב עם הסביבה ועם זיהום האוויר בישראל.

הכתבה נכתבה בעזרת charging-point.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן