חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פיצוי תוך שבעה ימים: כנס הסברה לנפגעי מגן וחץ נערך בשדרות

ביוזמת עיריית שדרות, נפגשו השבוע בעלי עסקים בעיר עם נציגי רשות המיסים ומשרד הכלכלה והתעשייה כדי לייעל את התהליכים לקבל סיוע ופיצוי בעקבות מבצע "מגן וחץ" | מילן מועלם | דוברות עיריית שדרות

בשבוע שעבר התקיים בשדרות כנס הצגת מסלולי הפיצויים בעקבות מבצע 'מגן וחץ'. את הכנס אירח הבית לעסקים של עיריית שדרות, ובו השתתפו בעלי עסקים רבים משדרות ומעוטף עזה – עד 7 ק"מ. בעוד שבשדרות כאמור ואפילו ביבנה כבר ביצעו הסברה לבעלי עסקים שנפגעו כלכלית במבצע, באשקלון עד כה לא הנגישו את המידע והאפשרויות לפיצוי לציבור.

הרעיון שעומד מאחורי שיתוף הפעולה של מינהלות התעשייה והעסקים של עיריית שדרות, יחד עם מחלקות קידומי העסקים במרחב העוטף, נציגי רשות המיסים ומשרד הכלכלה והתעשייה – הוא לספק מידע חשוב וחיוני לבעלי העסקים והתעשיינים, אודות מסלולי הפיצויים שמגיעים להם עקב פגיעה כלכלית בעסק שלהם מכל מיני סיבות במבצע 'מגן וחץ'.

בכנס הוסברו שני מסלולי בקשת הפיצויים. האחד הוא המסלול האדום, הפשוט והמהיר, המשווה מחזור נוכחי אל מול מחזור דומה בשנה שעברה ומפצה בהפרש תוך 7 ימי עבודה. השני הוא המסלול הירוק שמורכב ומפורט יותר, ומתייחס להפסדים ישירים ועקיפים שיש צורך במסמכים נוספים על מנת להוכיח אותם.

המסלולים הוסברו שלב אחר שלב כיצד מגישים את הבקשה באתר המקוון של רשות המיסים. הכנס הועבר גם בזום והיה פתוח לכל בעלי העסקים בעוטף עזה. לקראת סוף הכנס ניתן זמן לבעלי העסקים לשאול את כל השאלות שיש להם ולקבל את הסיוע הנדרש על מנת לקבל את הפיצויים, כל עסק בהתאם לפגיעה שלו.

בעיריית שדרות אמרו: "אנחנו עושים את כל המאמצים כדי ללחוץ את הגורמים הרלוונטיים בממשלה וברשות המיסים על מנת שבעלי העסקים, המפעלים, בעלי המלאכה והחברות שלנו בשדרות ובעוטף ישראל יקבלו את מה שמגיע להם. שלחנו כבר לפני שבוע מכתב לשר האוצר ובו אנו דורשים נוהל מהיר ויעיל לטיפול בפגיעות הכלכליות שסופגים בעלי העסקים שלנו במבצעים צבאיים. אנו רוצים לציין שבניגוד למבצעים קודמים, הטיפול בעסקים נראה הפעם מהיר ויעיל. נמשיך לסייע לקדם ולדחוף לשירות מהיר מהגורמים הרלוונטיים עד שכל העסקים והתעשיינים יקבלו מה שמגיע להם".

כזכור, לפני כשבועיים הודיע שר האוצר בצלאל סמוטריץ' תקנות המסדירות את תשלום הפיצויים לעסקים בדרום, עד 40 ק"מ מהרצועה, שנפגעו כלכלית מההסלמה במצב הביטחוני במהלך מבצע 'מגן וחץ'.

על פי התקנות המוצעות תקופת הזכאות לפיצויים היא החל מ-9.5.2023 ועד 13.5.2023 לעסקים מ-7 עד 40 ק"מ מהרצועה, ועד 14.5.2023 לעסקים עד 7 ק"מ מהרצועה. עוד לפי התקנות המוצעות, הפיצויים ישולמו באמצעות 3 מסלולים ירוקים חלופיים: מסלול שכר, מסלול מחזורים ומסלול חקלאים. כמובן, עסקים עד 7 ק"מ יוכלו לבחור לתבוע פיצויים באמצעות המסלול האדום שבתקנות הקבועות, משמע ללא הגבלת סכום לפיצויים. תנאי הכרחי לתשלום פיצויים לעסקים הוא תשלום שכר עבודה לעובדים שלהם.

המסלולים הירוקים המוצעים:

מסלול שכר עבודה – בגין אובדן שכר עבודה המשולם לעובדים המתגוררים עד 40 ק"מ מהרצועה ומוצע לקבוע סכום קצוב של 470 ₪ ליום עבודה לכל עובד. מסלול זה רלוונטי בשל היעדרות עובדים המועסקים במוסדות חינוך שנסגרו לפי הנחיות פיקוד העורף, הורים שנעדרו מעבודתם כדי להשגיח על ילדיו וכן עובדים עם מוגבלות ועובדים המתגוררים עד 7 ק"מ מהרצועה.

מסלול מחזורים – בגין אובדן הרווחים של העסק לפי הירידה במחזור העסקות, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, ועד תקרת פיצויים של 400,000 ש"ח לעוסק. עסקים מענף המסחר והשירותים לעסקים מ-7 עד 40 ק"מ מהרצועה לא יוכלו להגיש תביעה במסלול זה, כי לא הייתה להם הפסקת פעילות של יותר מ-7 ימים.

מסלול חקלאים – פיצויים לפי מספר עובדים בשטח החקלאי וקרבתו לגדר המערכת.


.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ מסר: "נדבך מרכזי בביטחון ישראל הוא החוסן הלאומי של העורף. תושבי עוטף ישראל מגלים בשנים האחרונות עוצמות מיוחדות של גבורה ויכולת עמידה ומאפשרים לנו כממשלה לפעול בנחישות מול הטרור. החלק שלנו כממשלה הוא לתת להם גב מלא ולוודא שהם לא נפגעים כלכלית. זה מה שאנחנו עושים עכשיו. נמשיך לעמוד לימין תושבי העוטף.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

ביוזמת עיריית שדרות, נפגשו השבוע בעלי עסקים בעיר עם נציגי רשות המיסים ומשרד הכלכלה והתעשייה כדי לייעל את התהליכים לקבל סיוע ופיצוי בעקבות מבצע "מגן וחץ" | מילן מועלם | דוברות עיריית שדרות
דילוג לתוכן