חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פיצוי של מיליונים לתינוק שנפגע בבטן אימו

תינוק שנולד עם פציעות קשות בעקבות תאונת דרכים שעברה אמו יקבל פיצוי משמעותי לאור היקף הפגיעה | צילום: קרולין עזריה

אם מהדרום שהיתה בחודשי הריונה המאוחרים נהגה לבדה ברכבה לביקור משפחתי מחוץ לעיר. רכב שסטה ממסלולו פגע בה חזיתית.

האם פונתה באמבולנס לבית החולים ״סורוקה״ עם פגיעה רב מערכתית ועם חשש כבד לחיי העובר. היא טופלה ויולדה באופן מיידי בניתוח קיסרי והתינוק הובהל לטיפול נמרץ.

עורכי הדין דדון ולחיאני. צילום: קרולין עזריה

האם סבלה משברים רבים והועברה לשיקום ארוך והתינוק שהיה במצוקה נשאר בטיפול נמרץ לפגים. לאחר מספר שבועות, עם התייצבות במצבו, התינוק אובחן כסובל מפגיעה קשה מאוד – שיתוק ב-4 גפיים ועיוורון.

האם הפגועה ובעלה פנו בעקבות האבחנה הקשה של תינוקם ל״לחיאני-דדון משרד עורכי דין״ והם הגישו בשם הורי הקטין תביעה לבית המשפט המחוזי בלוד.

מומחים שבדקו את התינוק קבעו את נכותו בשיעור 100%, ובד בבד קבעו את קיצור חייו לגיל 18 שנים בלבד.

עורכי הדין יעקב לחיאני ויצחק דדון החליטו, חרף ניסיונות חברת הביטוח לסיים את התיק, להמשיך ולתבוע לפיצוי עיתי, הווי אומר שלא יתקבל פיצוי חד פעמי אלא כל עוד הילד בחיים יתקבל פיצוי חודשי.

עו״ד דדון יצחק ולחיאני יעקב מסבירים: ״מניסיוננו בתיקים מקבילים היו טעויות רבות בהערכת תוחלת חיים של נפגעים קשים. ואף נתקלנו במומחה שקבע תוחלת חיים עד גיל 18, התעקשנו שלא לסיים את התיק ובגיל 18 בדק אותו שוב והודה שטעה והאריך את תוחלת חייו לגיל 65 מה ששינה את כל התמונה בתיק. מאידך, ראינו פסיקה של בתי משפט מחוזיים שפסקו סכום חד פעמי והותירו את הנפגעים מול שוקת שבורה לאור אי התעקשות של עורכי הדין שלהם לסיים את התיק בסכום חד פעמי ולא בתשלום עיתי". 

כבר בתחילת ניהול התיק, שולמו למשפחה תשלומים תכופים בסך 675,000 ₪ ולאחר משא ומתן עיקש עם חברת הביטוח לפיצוי עיתי, נקבע כי המשפחה תקבל פיצוי ראשוני למשך 10 שנים בסך 1,083,633 ₪ בנוסף לתשלומי ביטוח לאומי בסך 505,256 ₪

כך יוצא שבסך הכל הפיצוי הראשוני שהמשפחה קיבלה הוא: 2,263,886 ₪. המשך הפיצוי יהיה כך: מגיל 10 ועד גיל 18 (שנים בהם הילד נמצא במסגרת החינוך המיוחד) תקבל המשפחה תשלום חודשי בסך 8,687 ₪ ובנוסף עוד 5,263 ₪ מביטוח לאומי. ובסך הכל התשלום החודשי מגיל 10 ועד גיל 18 הוא 13,950 ₪.

מגיל 18 ועד גיל 21 תקבל המשפחה תשלום חודשי בסך 20,600 ₪ בחודש ומגיל 21 ועד תום תוחלת חיים תקבל המשפחה תשלום של 31,869 ₪ בחודש.

כמובן שאין סכום שיפצה על העוול שנגרם לעובר עוד בבטן אימו מהתאונה הקשה. אך אין ספק שלטפל בילד נכה עולה הרבה מאוד כסף וניהול התיק על ידי ״לחיאני-דדון משרד עורכי דין״ גרם למשפחה לטפל נכון וברווחה כלכלית בבנם האהוב. 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

תינוק שנולד עם פציעות קשות בעקבות תאונת דרכים שעברה אמו יקבל פיצוי משמעותי לאור היקף הפגיעה | צילום: קרולין עזריה
דילוג לתוכן