חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עונת הרחצה נפתחת: האזהרה החמורה לרוחצים בחופי אשקלון

לקראת פתיחת עונת הרחצה השבוע (9/4/2024), החברה הממשלתית להגנות מצוקי חוף הים התיכון קוראת לציבור הרחב לנהוג בזהירות ובאחריות באזורים הסמוכים למצוק החופי, עקב סכנת קריסה של סלעים וחול לחופי הרחצה

מהחברה הממשלתית להגנות מצוקי חוף הים התיכון נמסר כי במהלך החורף המבורך בגשמים שהיה השנה וסערות הים הרבות, נרשמו עשרות אירועים של נפילת סלעים לאורך חופי המצוק, וקיים חשש שתופעה זו תימשך גם באביב עקב התנפחות הקרקע במי גשמים ושחיקת המצוקים מהרוחות והים. תופעה זו התרחשה לא מזמן באשקלון.

חוף הים באשקלון. צילום: אדי ישראל

בחברה קראו לציבור הרחב שלא לשהות באזורים מסוכנים סמוכי מצוק ולהישמע לשלטים ולהנחיות שפורסמו ע"י הרשויות באזור, על מנת שלכולנו תהיה עונת רחצה מהנה ובטוחה.

במסגרת שיתוף פעולה ייחודי של החברה הממשלתית להגנות מצוקי חוף הים התיכון עם החברה להגנת הטבע, גם הציבור יכול לדווח בזמן אמת, במהירות וביעילות על אירועים של קריסת מצוקים באמצעות אפליקציית SeaWatch המיועדת לדיווחים על מפגעים סביבתיים בחוף ובים.

יצוין כי רצועת החוף של ישראל המתפרשת לאורכם של כ-190 ק"מ, מכילה כ-45 ק"מ של מצוקים הנישאים מעל רצועת החוף בקטע שבין חדרה לאשקלון. במקטעים מסוימים לאורך קו חוף רכס מצוקי הכורכר, קיימת סכנת התמוטטות. מדובר בין השאר במצוקי חוף אשקלון, מצוקי חופי תל אביב, מצוקי חופי הרצליה, מצוקי חופי נתניה, מצוקי חופי השרון, חדרה, ובת-ים.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן