חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עובדות מעניינות על פריצות לבתים

קרדיט לתמונה: depositphotos

פריצה לבית היא פשע נפוץ למדי, שמתרחש לעתים קרובות יותר ממה שאנשים רבים חושבים, כפי שחושפים מחקרים מהשנים האחרונות.

למעשה, בעוד יש כאלה שמגנים על הנכסים שלהם באמצעות ביטוח דירה ומערכות אבטחה, יש כאלה שבוחרים להתעלם מהסיכון ולחשוף את עצמם לתרחישים לא נעימים. חשוב שתבינו כמה שיותר על התחום הזה, כדי שתוכלו לקבל את ההחלטות הנכונות ולהגן על עצמכם, על בני ובנות המשפחה ועל הרכוש שלכם.

כדי לעזור, הכנו לכם כמה נתונים ועובדות מעניינים על פריצות לבתים.

בארה"ב מתרחשות בממוצע כ-2.5 מיליון פריצות מדי שנה

נתונים סטטיסטיים חושפים כי מתרחשות כ-2.5 מיליון פריצות מדי שנה בארצות הברית, כאשר 66% מהן הן פריצות לבתים. עם זאת, הכמות יורדת לאורך העשור האחרון.

מקור:  Alarms.org

רק 12% מהפלישות לבית מתוכננות מראש

יש לא מעט מחקרים שמאשרים את העובדה הזו – רוב הפורצים עובדים על פי החלטה רגעית, ולא מתכננים את הפריצה. בסקר שנערך לאחרונה באוניברסיטת צפון קרוליינה, בקרב פושעים בתחום, כמעט חצי מהם (41%) ענו שפעלו בלהט הרגע, לעומת 12% בלבד שאמרו שמעשיהם היו מתוכננים מראש. 37% הנותרים נתנו תגובה מעורבת.

מקור: Science Daily

פריצות לבתים, בממוצע, נמשכות פחות מ-10 דקות

הפלישה הממוצעת לבית נמשכת בין 8 ל-10 דקות, לפעמים מספיקות דקה או שתיים. פורצים צריכים להיות מהירים, מה שאומר שהם לא יכולים להיות בררנים במה שהם חוטפים. בדרך כלל, הם שואפים לתפוס מזומנים, מוצרי אלקטרוניקה, תרופות מרשם או תכשיטים.

מקור: Home Protection Magazine

פורצים רבים עושים זאת למימון סמים

באותו סקר של אוניברסיטת צפון קרוליינה, נמצא כי יותר ממחצית (51%) מהפורצים לבתים עשו זאת כי הם נזקקו למזומן כדי לקנות סמים. 37% נוספים אמרו שהם שדדו בעיקר בשביל הכסף.

מקור: אוניברסיטת צפון קרוליינה

רק 22% מהפורצים נרתעים ממשמר שכונתי

למרות הפופולריות של הקמת משמר לשכונה, להגנה על הבתים והתושבים, פורצים לא מתרגשים מהם. על פי נתונים של מחקר מסוים, רק 22% מהם נרתעים למראה סימנים של משמר כזה או אחר.

מקור: Home Security 24/7

רק 7% מהפריצות לבתים כרוכות באלימות

דו"ח של לשכת הסטטיסטיקה המרכזית בארה"ב מצא שבממוצע, ב-7% מהפריצות מעורבת אלימות. מתוכן, ב-12% נעשה שימוש בנשק חם. סוג האלימות הנפוץ ביותר הקיים בפריצות הוא תקיפה, אשר לרוב מובילה לפציעות קלות בלבד ולטראומה פסיכולוגית.

מקור: מדינת ארה"ב

פורצים מתמקדים בבתים ללא מערכות אבטחה

מחקר מצא כי בתים ללא מערכת אבטחה מגדילים את הסיכוי שלהם לחוות פריצה, פי שלושה. למעשה, רוב הפורצים עוברים מיד(לבית אחר אם הם מזהים מערכת אבטחה. מעבר לזה, כדאי לציין כי שימוש במערכות מתקדמות עשויה להוזיל את המחיר של ביטוח דירה בצורה משמעותית.

מקור: Reolink

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן