חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סוף לעתירה נגד קצא"א

ארגוני איכות הסביבה שהגישו את העתירה ודרשו לבטל את הסכם רד מד, משכו את העתירה | מילן מועלם

בהמלצת נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, החליטו ארגוני איכות הסביבה למשוך את העתירה נגד קצא"א.

מקצא"א נמסר: ״קצא״א מברכת על החלטת ארגוני הסביבה למשוך את העתירה כנגד משרדי הממשלה וקצא״א, וזאת בהמשך להמלצת בג״ץ. משמעות ההחלטה היא המשך מימוש הסכם מד-רד על כלל היבטיו ויתרונותיו הגיאופוליטיים והכלכליים המשמעותיים עבור מדינת ישראל ואזרחיה. כזכור, עמדת המדינה הינה שקצא״א פעלה ופועלת בהתאם לחוק ולהנחיות גורמי המדינה הרלוונטיים ולאחר תיאום מראש עימם, וכן כי ההתקשרות בהסכם מד-רד ומימושו הינה חלק מליבת פעילותה הרגילה והשגרתית של החברה מאז הקמתה. לפעילותה של קצא״א חשיבות אסטרטגית-לאומית למשק האנרגיה ולתפקודו הרציף, ובכלל זה מתקן קצא״א באילת המאפשר רציפות אספקת אנרגיה בשגרה וביתר שאת בחירום. קצא״א תמשיך להיות מחויבת לשמירה על הסביבה, ערכי הטבע והים, ותפעל לשם כך בכל האמצעים העומדים לרשותה ובהתאם להנחיות הגורמים הרלוונטיים. כמו כן, החברה תמשיך בדיאלוג המקצועי והרציף עם המשרד להגנת הסביבה על מנת לקדם את פעילותה החשובה והחיונית להבטחת ביטחון ועצמאות אנרגטית לאזרחי מדינת ישראל.״

אחרי חודשים של הבטחות והצהרות מצד הפולטיקאים בממשלת ישראל, המדינה הגישה בשבוע שעבר עמדה ברורה לבג"צ בנוגע לעתירה נגד הסכמי רד מד.

בעמדתה, ביקשה המדינה לדחות את העתירה וטענה כי אין מקום להתערבות ממשלתית בהסכם. עוד טענה כי המשרד להגנת הסביבה הוא שיפקח על ההסכם ולפיכך, העתירה מתייתרת.

כבר בשנה החולפת החלו להיכנס למפרץ אילת ואשקלון מיכלי נפט, כך על פי ההסכם. לטענת הממשלה, קצא"א עדכנה מיד עם חתימת ההסכם ועמדה בתנאים שהוצבו לה בדבר שקיפות כלפי היחידה הימית, איתה עומדת החברה בקשר רציף. בשלב ראשון אושרה כניסתם של מיכלים בודדים והכמות תגדל בחמש השנים הקרובות תחת פיקוח היחידה הימית.

בעמדתה, הודיעה המדינה במילים אחרות כי מבחינתה אין מניעה להמשיך בהסכם, עמדה שאכזבה לכל הדעות את ארגוני איכות הסביבה שנלחמו במשך חודשים להביא לביטולו.

החלטת המדינה שנפרסה על עשרות עמודים, לא הביעה עמדה כלל בנוגע לעתירה הטוענת כי ישנה סכנה בהכנסת המיכלים לישראל והסכם קצא"א ככל הנראה ימשך כפי שהחברה העריכה מראש.

בקצא"א קיבלו את עמדת המדינה בשביעות רצון רבה ולא הביעו פליאה שכן האמינו לאורך כל הדרך כי ההסכם, שכאמור כבר מתבצע חודשים רבים, לא יבוטל למרות העתירה.

 

 

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

ארגוני איכות הסביבה שהגישו את העתירה ודרשו לבטל את הסכם רד מד, משכו את העתירה | מילן מועלם
דילוג לתוכן