חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נעים להכיר: הצוות שמוביל את פורום ההורים העירוני – עונה לשאלות שלנו

הכירו את הנציגים שלכם בפורום ההורים העירוני: דודו לוי, אודליה לוי, חן שי, חנן בן דוד וגלית בנג'ו שמבטיחים להתייצב לצד התלמידים בכל שעה | מילן מועלם

דודו לוי, נשוי לאודליה לוי, אב גאה לחמישה ילדים 3 בנות ו- 2 בנים, עצמאי בתחום המחשבים והמדפסות, יו"ר ביה"ס בית יחזקאל, מוביל את פורום הוריי אשקלון בתפקיד היו"ר וחבר בהנהלת הנהגת ההורים הארצית.

דודו לוי. צילום אלדד עובדיה

 

למה נכנסת לפורום ההורים?

"מאז שילדיי נכנסו למסגרות החינוך הפורמליות ובעיקר בהגיעם לבית הספר הבנתי את החשיבות בלקיחת חלק בוועדי הכיתה וביה"ס במטרה לקדם לשפר וליעל את סביבתם הלימודית ובכלל, כדי להביא להצלחת ילדי הפרטיים וילדי אשקלון והארץ בכלל".

מה ראוי לשבח במערכת החינוך?

"תמיד האמנתי שהדרך לעשות שינוי של ממש היא בעשייה הקשבה והכלה הן של ציבור ההורים והן של הצוותים מנגד בכדי להשיג את המטרה לה אנו שותפים, הצלחת ילדינו ודאגה לרווחתם הנפשית והפיזית תוך שיתוף פעולה הדדי וליווי של הרשות בראשות ראש העיר תומר גלאם ומנהל החינוך בראשות יובל זוזט אשר שמים דגש על קידום החינוך בעיר".

מה דרוש שיפור במערכת החינוך?

"אין זה סוד, שמערכת החינוך בארץ חוותה טילטולים רבים בשנים האחרונות בדמות הקורונה והשלכותיה, האתגרים הבטחוניים, העיצומים והמלחמות של ארגוני המורים וההסתדרות יחד עם משרד החינוך ואל מול משרדי הממשלה כאשר כולם זעקו למאבק צודק וראוי אך שכחו בדרך את הפגיעה בילדינו והדוגמה שהם קיבלו במלחמה על חשבון גבם. כך או כך, המערכת נתונה לאתגרים רבים שבעיניי טעונים שיפור ושינוי מהותי מהייסוד בחינוך הפורמלי, הבלתי פורמלי והמיוחד בעצם חוסר היציבות הנובעת מאי הנגשת מידע מספק ונכון וכמו כן כח אדם איכותי סדיר וכשיר במסגרות השונות ובצהרונים בארץ. מספר הילדים בגנים ובבתי הספר על כמות אנשיי הצוות הרשמי והסייעות אינו תואם באופן שבו הילדים מקבלים את היחס, התכנים והצרכים הלימודיים הנפשיים והפיזיים הראויים והדרושים להתפתחותם השכלית והרגשית והגעתם להישגים טובים די. יש צורך בהול לצמצם את הפערים שנפערו כתוצאה מהארועים הנ"ל ואת אלה הקיימים מול ערי המרכז בארץ".

מה המטרות שהצבת לעצמך למימוש בפורום?

"פורום הורי אשקלון בראשותי שואף ופועל להוביל את אשקלון וילדייה, דור העתיד, לקדמה הגשמה, העשרה והצלחה בכל התחומים הנגזרים מהחינוך. שילוב של חינוך טוב מבוסס ומפוקח, עם ערכים רצון נכונות עשייה ושיתוף פעולה בין כל האחראים המבוגרים, ההורים ונציגיהם, צוותי החינוך ומנהליהם, נבחרי ונציגי הציבור ברשות ובמנהל החינוך על כל אגפיהם הוא הבסיס להצלחה אמיתית הלכה למעשה של ילדינו ואני שמח שנפלה בחלקנו הזכות לעבוד בהלימה ובשיתוף פעולה שכזה עם ראש העיר תומר גלאם וראש מנהל החינוך יובל זוזט באשקלון. הפורום פועל לתת מענה לכל הוריי וילדיי העיר בכל מסגרות החינוך בבתי הספר בעזרת חבריי לעשייה היו"רים הבית ספריים שעושים עבודת קודש בהתנדבות מלאה ואף בגניי הילדים במסגרת פורום הגנים החדש שהוקם לראשונה באשקלון, נמצא בהתהוות ואוסף אל שורותיו נציגים מוועדי הגן באחריותה של נציגת הפורום אודליה לוי. יחד נפעל לקידום האינטרסים והזכויות של ילדיי העיר בכל הרבדים, נדאג למתן חוסן רגשי ופיזי, למיגור האלימות הפיזית המילולית ברשתות ובשטח על מנת להפוך לקהילה יותר מוגנת ערכית ובטוחה לילדינו שיהפכו להיות בעלי משפחות ויהוו את עיקר אוכלוסיית העיר ואופייה על כל המשתמע מכך".

___________________________

חנן בן דוד, עובד בתחום העיצוב ושיפוץ בתים ומיבני ציבור, יו״ר הנהגת הורים בית ספר רותם, סגן יו״ר הנהגת הורים עירונית ונציג העיר בהנהגה הארצית.

חנן בן דוד

למה נכנסת לפורום ההורים?

"נכנסתי לפורום מכמה סיבות: האחת מעורבות חברתית ולייצג בגאווה את ילדי בה״ס רותם ואת כלל ילדי העיר. לשמש צינור מקשר בין הנהלה בית סיפרית צוות חינוכי והורים. ליצור דיאלוג מכבד במשולש הקדוש בתוך כותלי בית הספר. לדאוג ליצור סביבה לימודית ראויה בפאן הניראות של המוסד החינוכי כי זה גורם לילד לירצות להגיע באהבה למקום מטופח".

מה דרוש שיפור במערכת החינוך?

"מה שדרוש במערכת החינוך זו ההבנה וההכלה של כל תלמיד ותלמיד להפנים שלשמש מורה/מחנך זה קודש הקודשים בדרך לעצב תלמידים שיהפכו בירבות הימים לדמויות מרכזיות בכל מיני הנהגות במדינה ולא להביט על תלמיד חלש/שונה כעל מספר. לרצות להאמין שמערכת החנוך בעידן של היום זה לא רק פדגוגיה זה קודם כל לגעת בנשמה של הילדים".

מה המטרות שהצבת לעצמך למימוש בפורום?

"המטרות שהצבתי לעצמי למימוש כדרך חיים בפורום זה קודם כל להיות אוזן קשבת לכל הורה והורה. להביא את הפורום לכל בית בעיר שיבינו כולם שרוח ההתנדבות שלנו למען הכלל. היא באה ממקום תמים ונקי של נתינה שכל הורה ותלמיד שיש מי שיסייע ויהפוך כל אבן על מנת לגשר אל מול כל הגורמים בחינוך ילדם החל מראש העיר ועד האחרון איש המנהלה אנחנו שם תמיד. להביא לשיויון בין כל אוכלוסיות התלמידים ולא משנה האם הוא מיברנע/עתיקות וכו׳ כולם שוים. בהצלחה לכל העוסקים במלאכת הקודש הזו".

__________________________________________

אודליה לוי נשואה לדודו לוי, אמא גאה לחמישה ילדים 2 בנים ו-3 בנות, פעילה בוועדי ההורים מזה כ- 9 שנים. כיום בתפקיד כיו"ר פורום הוריי הגנים שבשיא התהוותו, יו"ר הנהגת הוריי אורט הנרי רונסון ונציגה בהנהגת ההורים הארצית.

אודליה לוי

למה נכנסת לפורום ההורים?

"ילדי הפרטיים הם כמובן המניע העיקרי להיותי פעילה למען ילדי אשקלון בעיקר והארץ בכלל מתוך רצון לשפר ולקדם את האקלים הכיתתי החברתי והחינוכי ולדאוג לרווחתם הפיזית והנפשית בכל המסגרות החינוכיות.
פורום ההורים מכנס תחתיו שורה של אנשים, הורים, שחשוב ואכפת להם ופועלים בהתנדבות מלאה מזמנם הפרטי בשיתוף פעולה הדדי תודות להובלה ראויה וערכית של יו"ר הפורום דודו לוי. מתן מענה, כתובת והעברת מידע נגיש חיוני ויעיל לציבור ההורים בכל הפלחים לצורך הצלחת והגשמת ילדיהם במערכת החינוך הפורמלית והבלתי פורמלית ובעיצוב אישיותם ועתידם תוך קיום ערכים ודרך ארץ, הם נר לרגלינו".

מה ראוי לשבח במערכת החינוך?

"למזלנו, מערכת החינוך באשקלון החל באנשי הצוות במוסדות החינוך וכלה במנהל החינוך בראשות יובל זוזט פועלים בהלימה למטרות פורום ההורים ולרוב בשיתוף פעולה ועושים הכל על מנת לשפר ליעל ולקדם את החינוך בעיר".

מה דרוש שיפור במערכת החינוך?

"לא ניתן להתעלם מהעובדה שקיימים עדיין פערים משמעותיים בין הנעשה במערכת החינוך בארץ לבין מה שניתן לעשות ולשנות בפועל במסגרות החינוך האמונות על חינוך דור העתיד, ילדינו. העובדה שארגוני המורים השונים אינם שבעי רצון ואינם מתוגמלים כראוי, וחוסר ההסכמה עם מקבלי ההחלטות במדינה פוגעת בציבור ההורים והילדים ומסתכמת בפערים פדגוגים ולימודיים חמורים כגון: כיתות עמוסות תלמידים, חוסר בכח אדם מספיק וראוי במהלך יום הלימודים ובצהרונים, חוסר בתכניי לימודיי העשרה וטכנולוגיה שמשפיעים באופן ישיר על קדמה ושיוויון הזדמנויות לכל פלחי האוכלוסיה בכל האזורים בארץ, מתן מענים רגשיים וחוסן נפשי באופן שווה לכל ילדיי הארץ בכל השכבות והנגשתם לציבור שידו אינה משגת וסביבת חייהם מקשה עליהם קיום שגרה נאות וראוי על אחת כמה וכמה בעקבות פעריי הקורונה שתוצאותיה באים לידי ביטוי בימים אלה ובעתידים לבוא, חוסר מענה מספק עשייה ואכיפה במיגור האלימות הפיזית והמילולית בקרב ילדים ובני נוער במרחבים הוירטואלים והפרונטלים".

מה המטרות שהצבת לעצמך למימוש בפורום?

"כל עוד אני נמצאת בתפקידים הנ"ל אעשה הכל על מנת לקדם ולצמצם את הפערים שהזכרתי לעיל ובכך גם אקרא מכאן לכל נציגיי וועדי הוריי הילדים הקטנים, מגילאיי 0-6 , להצטרף לפורום הוריי הגנים בחינוך הרגיל המיוחד הממלכתי והדתי כדי לתת מענה וסיוע לכל הוריי וילדיי הגנים בהנגשת מידע והעברת פעריים כלשהם אל מול מנהל החינוך ואגפיי הרשות שעובדים איתנו בשיתוף פעולה אוזן קשבת ופתרון בעיות הודות לראש העיר תומר גלאם וראש מנהל החינוך יובל זוזט".

_________________________________

חן שי בן 42 נשוי ואב ל-4 ילדים בהם 2 עם צרכים מיוחדים. נציג הורים בועדות איפיון וזכאות אחראי קשרי לקוחות ומעסיקים במחוז דרום, באגודה לבריאות הציבור. במסגרת תפקידי בפורום אחראי על החינוך המיוחד והצרכים המיוחדים.

חן שי

למה נכנסת לפורום ההורים?

"נכנסתי לפורום ההורים מעצם בחירתי ליו"ר מקיף ו' ולמען עתיד טוב יותר לילדים המיוחדים והצרכים המיוחדים בעיר".

מה דרוש שיפור במערכת החינוך?

"החינוך המיוחד שעליו אני אמון זקוק לשיקום ארוך, לבניית יסודות חדשים ויציבים. כיום המענה שניתן הוא עוד פלסטר על פצע גדול ומדמם , הגיע הזמן שהמערכת תתפכח ובעיקר תיתן מענים הולמים לילדים. המחסור החמור בצוותים מורגש בכל הארץ אבל לצערי זה בא אך ורק על חשבון הילדים. לא רק במערכת החינוך אלא גם לרשות להביא את הילדים לקדמת הבמה ולתת להם את המקום והפוקוס זה דבר שאינו ברור מאליו, תשומת הלב, ובעיקר הפתרונות היצירתיים שניתנים מחוסר חמור בכוח האדם הם לא ברורים מאליהם ועל כך מערכת החינוך בעיר ראויה לשבח".

מה המטרות שהצבת לעצמך למימוש בפורום?

"המטרות הן רבות אך נתחיל מזה שייתנו מענה רחב לכל ילד החל ממקומות ומוסדות שייפתחו ,מטפלים פרא רפואיים למסגרות החנ"מ. החזון הגדול הוא בעצם הקמת אגף לחינוך מיוחד אשר יכלול הכל במקום אחד בלי סרבלת ובירוקרטיות , ובמוסף הקמת כפר שיקומי לכלל האוכלוסיות המיוחדות בעיר".

_______________________________________________

גלית בנג'ו, יו"ר הנהגה בבית הספר רמת כרמים.

גלית בנג'ו

למה נכנסת לפורום ההורים?

"אני חושבת שהילדים שלנו הם העתיד שלנו.
הרצון שלי להשפיע בכל מה שקשור לעתידם, מן הסתם ישפיע גם על עתיד המדינה שלנו והדור שיגדל בה. אני מאמינה שככל שנשקיע היום במערכת החינוך במדינה ובילדים היקרים שלנו, זה מה שיכתיב לנו את העתיד כאן.
נכנסתי מתוך רצון להשפיע ולתרום. לחדש, לאתגר וכמובן לתת את המיטב שבי לטובת החינוך בעיר והילדים שלנו".

מה דרוש שיפור במערכת החינוך?

"בחינוך הבלתי פורמלי – אני חושבת שחסרה מערכת חוגים ענפה יותר. אסור שיהיה שוני בין ילד שגדל באשקלון לילד שגדל בכל עיר מרכזית אחרת. אשקלון היום היא עיר גדולה, מלאת אפשרויות שעדיין לא ניתנות למימוש.
חשוב שייכנסו חוגי העשרה שאין כאן כמו עיתונאות צעירה, עוד טכנולוגיה עם מיטב המורים. מרכזי למידה בשעות לא פורמליות גם לילדים מצטיינים. בחינוך הפורמלי חסרות שיטות לימוד חדשות, כיתות חכמות, חשיפת הילדים למה שקורה בערים אחרות. למידה במרחבי למידה, חווית למידה. התאמת הלמידה לעולם של היום".

מה ראוי לשבח במערכת החינוך?

"בית הספר שאליו אני משתייכת ראוי לשבח על צוות המורים המדהים שיש שם. על הזמינות שלהם. בנוסף בית הספר שלנו כן נחשף השנה לשיטת לימוד חדשה, מה שמעורר אתגרים בצוות ההנהלה והמורים.
כל תהליך חדש הוא תהליך ולוקח זמן, אבל צריך להעז ולנסות למרות הקושי. חשוב לציין את הנהגת ההורים בעיר שנותנת מענה בצרכי החינוך שקיימים להורים ולצערי לא הרבה מודעים ליכולת של שיתוף הפעולה בין ההנהגה לבין הרשות. ממה שאני מכירה בעיר מערכת החינוך בעיר פתוחה לשינויים חיוביים ועם הרבה עבודה משותפת אפשר להגיע לזה".

מה המטרות שהצבת לעצמך למימוש בפורום?

"המטרות שהצבתי לעצמי למימוש הפורום הן ההשפעה האדירה של עבודת הצוות של הנהגת ההורים בעיר. לשיתוף פעולה עם הרשות, עם בתי הספר. להגיע ולגעת בכל האוכלוסיות על ידי פרוייקטים התנדבותיים וחשוב לציין שפרוייקטים כאלה נעשים ברמה היום יומית בהובלת דודו לוי יו"ר הפורום.
כפי שציינתי בתחילה המטרה העיקרית היא להשפיע ולהביא את הילדים שלנו והעיר שלנו להישגים מצויינים שיתוו את המשך הדרך".

 

פורום הוריי אשקלון
זמין כל העת לכל הורה ילד/ילדה וכל מבקשיי שרותיו וסיועו.
אתכם ולמענכם,
0528653765.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

הכירו את הנציגים שלכם בפורום ההורים העירוני: דודו לוי, אודליה לוי, חן שי, חנן בן דוד וגלית בנג'ו שמבטיחים להתייצב לצד התלמידים בכל שעה | מילן מועלם
דילוג לתוכן