חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ניכור הורי: בית המשפט פסק לטובת האם

לאחר שבית המשפט הבין כי האב מונע מילדיו לראות את אמם , החליט השופט- הילדים יעברו למשמורת האם שיוצגה על ידי עורך הדין שרון קולסקי


נושא הניכור ההורי הולך ותופס אט אט מקום רב יותר בכל הקשור לדיני משפחה. ניכור הורי הוא למעשה מצב שבו אחד משני ההורים גורם לילדים המשותפים של בני הזוג, להתנכר לבן הזוג השני.

זה יכול להיות באמצעות אמירות קשות על בן הזוג , או אפילו שכנוע ממשי של הילדים לא לראות את בן הזוג השני.

בשנה האחרונה שופטים רבים בבתי המשפט לענייני משפחה נותנים על כך את הדעת, ואולם פסק דין שניתן לאחרונה בבית המשפט לענייני משפחה באשדוד יכול לסמן להורים רבים כי ניכור הורי עשוי לעלות להם ביוקר.

בני זוג מהאזור , שיחסיהם עלו על שרטון חתמו על הסכם גירושין. על פי ההסכם ילדיהם של השניים יישארו במשמורת מלאה של האב, כאשר יזכו מפעם לפעם לפגישות עם האם במסגרת מסודרת ובפיקוח של המדינה במסגרת "גשר לקשר" מרכזים בהם נערכים מפגשים מעין אלו.

 

אלא שלאחר תקופה, הרגישה האם כי ילדיה מתחמקים ממנה, הם אינם עונים לה לטלפונים, לא יוצרים איתה כל קשר ונמנעים להיפגש עימה. גם בן זוגה לשעבר התנהל מולה במסתוריות בנושא, ולא שיתף איתה פעולה. לאחר שהבינה כי ככל הנראה הילדים לא נפגשים איתם בהוראת אביהם פנתה לעורך הדין שרון קולסקי– מומחה לדיני משפחה- בבקשה כי יסייע לה.

לאחר בדיקה ארוכה הוכיח עו"ד קולסקי, כי אכן מתבצע ניכור הורי על ידי האב, וכי הסיבה היחידה שהילדים לא פוגשים את אמם, היא במצוות האב , למרות שעל פי עדויות שהשיג עורך הדין, הם היו רוצים לעשות זאת.

בדיון תקפה בחריפות השופטת עופרה גיא את האב ,"האב אינו משתף פעולה עם גורמי הטיפול ואינו פועל על פי החלטות בית המשפט, עוד נמנע האב מלהשיב לטלפון", בהמשך ציינה השופטת כי האב למעשה מתחמק משיתוף פעולה וכי "יש בהתנהגותו לבסס ניכור הורי".

בעקבות קביעתה זו קבע השופטת כי ילדיהם הקטינים יעברו למשמורת של אימם.

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן