חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מתקרבים להכרעה: האם הסכם קצא״א והאמירויות עומד בפני ביטול?

תושבי אשקלון ומנכל"ית איגוד ערים, מיטל אמיתי, הגיעו לדיון מכריע בכנסת ודרשו ביטול הסכם קצא"א: "סכנה מוחשית לתושבי נפת אשקלון הסובלים יום יום מפעילותה של קצא״א" | מילן מועלם

‎במסגרת דיון מיוחד שנערך אתמול בכנסת בנושא הסכם קצא״א והאמירויות להגדלת נפח שינוע הנפט במתקני קצא״א, החליט יו״ר הוועדה יוראי להב-הרצנו, שהוועדה תבחן מחדש את ההסכם.

‎תושבים הגרים בסמוך לקצא״א ונכחו בדיון  אמרו כי: "ההסכם של קצא״א הוא סכנה אמיתית, נותנים לנו ״מתנה״ מסוכנת, כבר 7 שנים התחושה היא שמול הטילים יש הגנה של כיפת ברזל, ומול זיהום אויר אין שום הגנה וזה הורג אותנו לאט".

‎במסגרת הדיון הציגו ארגוני סביבה ובהם איגוד ערים לאיכות הסביבה, נפת אשקלון, עמותת צלול, החברה להגנת הטבע ועוד, את טענותיהם כנגד ההסכם ההרסני שחברת קצא״א מתכננת להוציא לפועל.

מהדיון אתמול, צילום באדיבות איגוד ערים

בסיכום הדיון הוחלט לשים בראש סדר העדיפויות את ההיבטים הסביבתיים בבואה לבחון את ההסכם. ח"כ יוראי להב הרצנו, מ"מ יו"ר הוועדה אמר: "אין מקום להסכם שמאיים באופן חריף על משאבי הטבע שלנו, על הסביבה שלנו, על הביטחון הלאומי. נמשיך לעקוב ולבצע דיוני פיקוח ושיח פתוח כדי לאפשר לציבור להשמיע דברו ולשמוע את עמדת משרדי הממשלה. אני מברך את הממשלה שקיבלה החלטה נכונה לבחון מחדש את ההסכם."

‎מיטל אמיתי, מנכ"לית איגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון: "הרחבת הפעילות של קצא"א ויישום ההסכם מהווים סכנה מוחשית לתושבי נפת אשקלון הסובלים יום יום מפעילותה של קצא״א, פגיעה באיכות האוויר ומטרדי ריח דלק. בנוסף, קיימת סכנה לחופי הים ולמתקני ההתפלה״.

‎בדיון העלתה מנכ״לית האיגוד גם את התקלות החמורות שהתרחשו רק בשנה האחרונה: "הגדלת הפעילות מעלה את הסבירות לתקלות נוספות בתדירות גבוהה יותר.‎ כל האמור מהווה איום ממשי לתושבי הנפה. ‎רק לפני מספר ימים אירע אירוע ריח נוסף במתקני קצא״א, אירוע שהוביל לעשרות פניות של תושבים למוקד 106 של העירייה ולמוקד הסביבה. ‎במקום לקדם פרויקטים נוספים במתחמי קצאא העלולים לגרום לפגיעה נוספת בתושבי הנפה, כפי שקצא״א מנסה לקדם במסגרת תת״ל 95א, קצא״א צריכה להשקיע בפרויקטים סביבתיים ובשמירה על הסביבה בפעילותה הנוכחית״.

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

תושבי אשקלון ומנכל"ית איגוד ערים, מיטל אמיתי, הגיעו לדיון מכריע בכנסת ודרשו ביטול הסכם קצא"א: "סכנה מוחשית לתושבי נפת אשקלון הסובלים יום יום מפעילותה של קצא״א" | מילן מועלם
דילוג לתוכן