חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מתי חג'ג': "תומר גלאם הבטיח לעזור ולתמוך"

יו"ר הפועל שמשון אשקלון גאה בקבוצת האוהדים, מסמן מטרות ובראשן להפריד בין הפוליטיקה לכדורגל ומכוון הכי גבוה שאפשר, למרות המגבלות | ראיון אופטימי | מילן מועלם | צילום: אבי ביתן

בסוף חודש ינואר 2022, החליט מתי חג'ג' יחד עם אוהדי הפועל אשקלון נוספים שהגיע הזמן לעשות מעשה ולהחיות את הכדורגל העירוני מחדש.

הפועל אשקלון הגיעה הכי גבוה שאפשר אך התערבות פוליטית ולשכת תעסוקה לחברים שלא בהכרח מבינים בניהול מועדון או בכדורגל, הובילו להתרסקות טוטאלית, מינוי מפרק והעברת הקבוצה הבכירה בעיר לידי אנשי עסקים מחוץ לעיר ומשם, הסוף ידוע.

העירייה התנערה מהפועל אשקלון שעברה ליאיר דנאל ושניר נפתלי, דבר שהוביל לקריסה סופית ולליגה ב'.

ברגעי השפל, החליט חג'ג' לתרום מזמנו וכספו האישי ולהעמיד קבוצת אוהדים ראשונה בעיר, על פי המודל המצויין של הפועל קטמון ירושלים, כאן באשקלון. שם הקבוצה הנבחר היה 'הפועל שמשון אשקלון' והסלוגן, תמות נפשי עם פלישתים, עשוי לרמוז שחג'ג' וחבריו לא יתנו לאיש לעמוד בדרכם להבראת הכדורגל המקומי.

לאירוע הפתיחה שהתקיים בבית קפה במרכז אפרידר הגיעו שחקני עבר של הפועל אשקלון שהודיעו שהם תומכים במיזם ולצד האופטימיות, היו רבים שלא האמינו שחג'ג' וחבריו יצליחו להעמיד מועדון כדורגל. וזה קרה.

הפועל שמשון אשקלון החלה לפני כחודש את האימונים, אחרי שהסדירה רישום בהתאחדות לכדורגל, סגרה קצוות מול מנהל האיצטדיון דודו ז'אנו והעירייה ואף הקימה בית ספר לכדורגל שכבר פעיל ומרכז עשרות מילדי העיר שהוריהם החליטו להביע אמון במועדון החדש שעושה את צעדיו הראשונים בעולם הכדורגל.

רגע אחרי משחק הגביע הראשון של שמשון, יצאה הקבוצה לקמפיין גיוס המונים (קישור בהמשך) ומתי חג'ג' התיישב לראיון מלא במסרים ובעיקר באמונה במיזם שהקים בזכות האמונה, שלאשקלון מגיעה קבוצת כדורגל איכותית.

שאלה שודאי רבים שאלו אותך, למה לך קבוצת כדורגל?

"קמנו כמחאה על מצב הכדורגל באשקלון. הפועל אשקלון הייתה עד לפני חמש שנים בליגת העל ובמשך חמש שנים הדרדרה ולא ברור בכלל אם תצליח לפתוח את העונה בשנה הקרובה. המועדון עומד להתרסק וכך הקמנו את הפועל שמשון אשקלון, שמעון דיין, חנוך עמר, אסף זיו, אסף מרגלית, פאפו עטון ועוד שחקני עבר ואוהדים מובהקים של הפועל אשקלון. קבוצת האוהדים שלנו תהיה מנותקת מהקונספט הישן, תהיה מנותקת מאנשי עסקים שמקורבים לעירייה. אנחנו אוהבים כדורגל ונטו כדורגל והפרוייקט שלנו צבר פופולריות ואהדה. כאוהד כדורגל ראיתי שאין כבר קשר בין הקבוצה לקהל, השחקנים לא היו מקומיים, אנשי המקצוע לא היו מקומיים וזה מעצבן כי באשדוד ובבאר שבע יש כדורגל נהדר וכאן זה לא הצליח לאורך זמן. תמיד הכדורגל השתנה על פי צרכים של הרשות".

הקונספט של קבוצת אוהדים זה טוב ויפה, אבל ממה שזכור לי מהפועל קטמון, ההנהלה תורמת מכיסה הפרטי הרבה יותר.

"נכון, הבאתי כסף מהבית".

למה לך בעצם?

"אני לא אעשה משהו שאין ביכולתי לעשות. אני עובד בצורה מבוקרת ומסתכל על זה בעיניים פקוחות. לקחתי בחשבון שזה יעלה כמה מאות אלפי שקלים ואני לא חושש מזה. ניהלתי עסקים בסכומים גדולים יותר. כדורגל זה לא עסק רווחי אבל אפשר לנהל כמו שצריך ולגרום לזה להצליח".

למה לדעתך נפתלי ודנאל לא הצליחו?

"רכשו את המועדון אנשים לא מקומיים שאינם מכירים את ההווי ואת הכדורגל בעיר. הכדורגל האשקלוני מחובר בחבל הטבור לעיר, לשיחות בבתי קפה, לקהילה. כמה שלא תשקיעו זה לא יתפס ולא יתחבר. אנחנו מחזירים את האוהדים הביתה, את הפעילויות בקהילה, פעילויות עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים, ילדים משכונות מצוקה, ילדים חרדיים, אנחנו גם פותחים קבוצת כדורגל לבנות וכך יווצר הקשר המחודש בין הקהל למועדון. אנשים אוהבים את מה שאנחנו עושים, מי שיש לו אינטרס בכדורגל, פחות אוהב את זה".

אתה מתייחס לרעשי רקע?

"ברור. זה כמו זבוב ליד האוזן שכל הזמן מציק לך. רעשי הרקע קיימים כל הזמן אבל אנחנו לא מאבדים כיוון. ממשיכים בדרך שלנו". 

אם להיות כנה, הייתי מאוד סקפטית לגבי המיזם שלכם בהתחלה. לא האמנתי שתקום הקבוצה.

"אני מבין את זה וכל הזמן אמרתי לחנוך ושמעון אל תצפו שכולם יתחברו. היו שאמרו לי 'מתי מה אתה קשור לכדורגל?'. נהיה קונצנזוס שרק שחקני עבר יכולים לנהל את הכדורגל אבל ממש לא. מנהלים טובים יכולים לנהל את הכדורגל. אנשים התרגלו שאילוצים פוליטיים מנהלים את הכדורגל באשקלון וזה מה שגרם לכדורגל כאן להגיע למקום בו הוא נמצא היום".

יש קשר בינכם לבין העירייה?

"הערייה לא מתה עלינו. יש קשיים. נפגשנו עם תומר גלאם כדי להפיג את השמועות שאנחנו אנטי העירייה. אנחנו לא אנטי ולהיפך, אנחנו מבקשים את החיבוק מהעירייה אבל הם פחות מחבקים".

למה?

"אין לי מושג, זה התפקיד שלך לבדוק".

נפגשתם עם תומר גלאם, יצא גם פוסט בפייסבוק בו הוא איחל לכם בהצלחה. איפה זה עומד כעת?

"תומר הבטיח לעזור ולתמוך, אני באופן אישי תיאמתי עם העוזר שלו לקבל אותו באימון הפתיחה. כולם הגיעו, מלבד ראש העיר שביטל בדקה ה-99. זה כמו ילד שמבקש חיבוק מאמא ולא מקבל. זה קשה כל הזמן לחכות לחיבוק. בסופו של דבר אנחנו ציבור, אנחנו קהל ואנחנו הולכים לבחור בקלפי ביום הבחירות. אני בטוח שהם עושים את החשבון. אני רוצה לנתק את הפוליטיקה מהכדורגל. העירייה צריכה לפקח מלמעלה ולא להיות מעורבת מעבר לכך ולהתנהל בשיוויוניות עם כולם. אסור לעירייה לבחוש ולהתערב בכדורגל ובאשקלון יש מחלה כזו וזה קרה בתקופת בני וקנין, איתמר שמעוני ותומר גלאם".

מה אתה מצפה מראש העיר?

"שימצא זמן לתמוך בכדורגל כמו שהוא תומך בכדורגל חופים, במועדוני קליעה ובקבוצות כדורסל. הייחודיות שלנו היא שאנחנו רק אשקלונים, הקמנו את הקבוצה על טהרת תושבי אשקלון. מהשחקנים ועד הצוות המקצועי וההנהלה. בסופו של דבר אנחנו קבוצה של העיר ואני מצפה מתומר לחבק אותנו. אני לא יודע למה הוא לא עושה את זה. אני מאמין שבסוף נבין למה".

אם כבר מדברים כדורגל, תספר לנו מי בקבוצה?

"החזרנו שחקנים שפרשו מכדורגל בגלל ההתנהלות הלקויה כמו אשר אלחרר, שליו אילוז, אור פחימה, סתיו לוסקי, אסיף עמירה, בן בוטבול, יונתן לוי, מור פחימה והרשימה עוד ארוכה וטובה.

אתה מרגיש התלהבות בקבוצה, ביציעים?

"בוודאי. מעבר לזה, אני הולך ברחוב ואנשים מזהים אותי ואני מקבל פידבקים טובים. אני מקווה שזה לא משכר אותי. מישהו צריך היה לקום ולתקן את הדבר החולה הזה שנקרא כדורגל באשקלון, כנראה שאנחנו נבחרנו לזה".

מדברים על עליה?

"זה יהיה מאוד קשה אבל אנחנו מכוונים לשם ובונים קבוצה לעליה. אחרי חודשיים נעשה הערכת מצב מחודשת ואם נראה שאנחנו לא בתמונת העליה נעשה התאמות. אם כן נהיה בתמונה, נעשה הערכה כלכלית ונראה איך לדחוף שכן נצליח לעלות. שמים לנו מקלות בגלגלים וזה לא קל אבל זו המטרה".

תסביר.

"אני מנסה לחשוב שלא מנסים להכשיל אותנו אבל אני לא כזה נאיבי ואין עשן בלי אש. אחרי הראיון איתך אני עולה למנכ"ל העירייה, עידן דוד, כדי לבקש עוד יחידות אימון. קבוצה שרוצה לעלות ליגה לא יכולה להתאמן פעמיים בשבוע, אנחנו צריכים להתאמן לפחות שלוש פעמים. אל תשכחי שאנחנו משלמים כסף על השימוש במתקנים, זו לא מתנה. בסופו של דבר, אין לי ספק שהעירייה תבין שהמיזם הזה הוא לטובת העיר וברור שראש העיר רוצה את טובת התושבים זה גם מה שהוא אמר לי בשיחות ביננו. תומר גלאם קשוב לתושבים ורוצה שיהיה כאן טוב אז אני קורא לו מכאן לתמוך בהפועל שמשון אשקלון".

אתה לא מפסיק לשבח את המתקנים המוקצים לקבוצות הכדורגל לעיר, הרמה עד כדי כך טובה?

"הגעתי לראשונה לאיצטדיון כדי לבחון ולראות את המקום וגיליתי מקום מטופל, מטופח ומתוקתק, מתקן ברמה גבוהה שמתוחזק על ידי עובדי העירייה ובראשם המנהל דודו ז'אנו. הוא מנסה למצוא פתרונות לכולם ושאפו על המתקנים. יש שתי קבוצות בליגה ג' וקבוצה בליגה ב' עם מתקנים של ליגת העל. לא פחות".

בואו להיות חלק בקמפיין גיוס ההמונים >

למען הקהילה בזכות התושבים. הפועל אשקלון

ה"שמשונאים" המיתולוגים חזרו העירה .קבוצת הכדורגל החדשה של אשקלון שכולה פרויקט למען תושבי העיר .קבוצה שממומנת אך ורק על ידי אוהדים וללא מימון מהעירייה, שלא בכוונתה להשקיע שקל אחד למענו הפועל שמשון אשקלון מחזירים את הכדורגל לאוהדים. קבוצה שתהייה למען כלל האוכלוסייה .קבוצות בוגרים/ות, צעירים/ות. ביחד!!

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

יו"ר הפועל שמשון אשקלון גאה בקבוצת האוהדים, מסמן מטרות ובראשן להפריד בין הפוליטיקה לכדורגל ומכוון הכי גבוה שאפשר, למרות המגבלות | ראיון אופטימי | מילן מועלם | צילום: אבי ביתן
דילוג לתוכן