חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מתחמם: הכבדה בעומס החום וגם – מצב המדוזות בחופים | התחזית המלאה לאשקלון

אחרי הקלה בעומסי החום, כבר מחר תורגש התחממות ניכרת והטמפרטורות יעלו. וגם: האם המדוזות כבר כאן?

אחרי ימים נוחים שהגיעו בתום גל חום קיצוני – החל ממחר צפויה הכבדה בעומסי החום והטמפרטורות בכל רחבי הארץ צפויות לעלות.

אחרי מזג אוויר חם אך נוח יחסית באשקלון והסביבה, ממחר יעלו הטמפרטורות ולצידם גם אחוזי הלחות שיהיו חריגים.

ביום ראשון תחול עליה נוספת ומזג האוויר יהיה חם מהרגיל. המגמה תימשך גם לאורך השבוע הבא ועם זאת, הבשורה המעודדת היא שלא צפוי גל חום נוסף כמו קלאון בשבוע הקרוב.

באופן חריג ונדיר, חופי ישראל נקיים העונה ממדוזות כמעט לחלוטין. עם זאת, מומחים מזהירים מפני הימצאות של מדוזות מסוכנות בחופים על אף שמדובר בבודדות.

השבוע הגיע לאסותא באשדוד צעיר בשנות ה-20 לחייו כשהוא סובל מצריבה משמעותית של מדוזה. הצעיר שחה בים והרגיש כאב חד באזור הצלעות ואז הבחין המדוזה שנצמד לגופו.

הצעיר פונה לטיפול בבית החולים כשהוא סובל מצריבה וכאבים. ד"ר עידן מרקוביץ הרופא המטפל מסר: "מדובר בבחור בן 20 שהגיע למיון בית החולים כשהוא זועק מכאבים. הכאב היה כ"כ חמור מבחינתו, שהוא דילג על הרישום בקבלה ומייד דרש טיפול. מהר מאוד הבנו שמדובר במקרה קיצון, וטיפלנו בו בתרופות הרגעה.

לאחר שהתאושש קצת והצליח לספר לנו את הסיפור ולצד חומרת והיקף הצריבה התייעצנו עם מומחי טוקסיקולוגיה ופלסטיקה, התחלנו במתן טיפול גם בנוגדי כאב וגם במשחות. מבירור המקרה, הבנו שהבחור ביקש לבלות בחוף הים באשדוד עם חבריו, ובמהלך השחייה הבחין במדוזה צמודה למותן שלו והוא נאלץ להשתמש בידו על מנת להסיר אותה ממנו. מדובר במקרה שונה ממרבית המקרים, כי לרוב במידה ונוצר מגע הוא קצר ולא בשטח נרחב. הצריבה, גודלה וחומרתה תואמו למקרה של מגע ישיר. אומנם הקיץ הזה ראינו פחות מקרי מדוזות, אבל אני חושש שהמקרה הזה מעיד שהמדוזות אולי איחרו להגיע – אבל הם הגיעו".

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

אחרי הקלה בעומסי החום, כבר מחר תורגש התחממות ניכרת והטמפרטורות יעלו. וגם: האם המדוזות כבר כאן?
דילוג לתוכן