חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

משמרים את ההיסטוריה

עיריית אשקלון החלה בעבודות שימור 'בית האמידים' בשכונת מגדל. עטלפים עשויים להציף את השכונות הצמודות | מילן מועלם

עיריית אשקלון בשיתוף המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל החלה בעבודות ראשוניות להפיכת המבנה ההיסטורי 'בית האמידים'.

המבנה המיתולוגי יעבור שימור ויהפוך למוקד תיירותי הפתוח למבקרים ויצטרף להיסטוריה ארוכת השנים הטמונה ברחבי העיר אשקלון.

במשך שנים ולמרות עברו המפואר, 'בית אמידים' נותר ריק והוכר ברחבי העיר כביתם של אלפי העטלפים המתגוררים בו. כחלק מעבודות השימור, התחילה עיריית אשקלון בשיתוף עמותת 'עטלף' בפינוי הדרגתי ומתון של העטלפים שימשך כמספר שבועות על מנת לשמור על שלומם של העטלפים ולמנוע בהלה בקרבם.

במסגרת עבודות הפינוי, יתכן וברחבי השוכנות הסמוכות יופיעו עטלפים שיחפשו לעצמם בית חדש, אך עם זאת אין צורך לדאגה, העטלף הינה חיה חברותית החיה בלהקות ומהר מאוד תצטרף למאות הלהקות ואזורי הלינה הקיימים בעיר.

בשנתיים האחרונות עיריית אשקלון החלה במהפכת שימור אתרי המורשת המפוארים הקיימים ברחבי העיר וזאת במטרה להשמיש אותם ולהפוך מקומות היסטוריים למקומות תיירות, מורשת ולמידה עבור מבקרים ודורות העתיד.

בית האמידים. צילום: אלדד עובדיה

'בית אמידים' בשכונת מגדל או בשמו השני "בית המושל" מוכר לפי מקורות היסטוריים כביתו של אחד מאמידי העיירה מגדל, שנבנה בתקופת המנדט הבריטי. באופיו דומה המבנה לבתי אמידים רבים בעלי בולטות נופית במגזר העירוני והכפרי כגון: "ה"ארמון" בניצנים, "הטירה" ליד קיבוץ געש ועוד. חומרי הבנייה המודרניים יחסית, כגון אריחים מצויירים, מעקות ומדרגות ובלוקים יצוקים וכן עדויות היסטוריות המלמדות שהמבנה איננו קדום למלחמת העולם הראשונה.

סגנית ראש העיר והממונה על שימור אתרי מורשת, מיריי אלטיט: "האתרים ההיסטוריים הם חלק בלתי נפרד מתרבות, הם נכסינו התרבותיים הבנויים. ראש העיר תומר גלאם שם לנו למטרה לתת חשיבות מיוחדת לשימור האתרים בעיר אשקלון תוך הקצאת כל המשאבים וזאת מתוך הבנה ברורה לפיה הדבר אינו עומד בסתירה להתחדשות עירונית. ההפך הוא הנכון, שכן שימור מבנים יסייע רבות ללימוד הדורות הבאים על ההיסטוריה המדהימה שהתרחשה בהם וכמובן שהמהלך יסייע גם בתחומים נוספים, דוגמת תחום התיירות. פרויקט בית האמידים הינו חלק מתכנית עירונית כוללת לשימור אתרי מורשת שיהפכו למוקדי משיכה לתושבי העיר ולתיירות חוץ."

ראש העיר, תומר גלאם: "שימור העבר הוא אחד מאבני היסוד לעיצוב דור עתיד טוב ואיכותי. "עם שאינו יודע את עברו ההווה שלו דל ועתידו לוט בערפל" אחד מהמשפטים עליהם מתחנכים בנות ובני הנוער שלנו. במטרה להחיות את ההיסטוריה של העיר, אנו מובילים מהפיכת שימור אתרי המורשת בעלי היסטוריה של מאות ואלפי שנים ויוצרים מראה מוחשי, כי אין כמו מראה עיניים ללמוד. יחד עם סגנית ראש העיר, מיריי אלטיט הממונה על שימור אתרי מורשת אנו נמשיך להוביל את המהפכה של שימור אתרי המורשת ברחבי העיר ובזכות זה לשמר את צביונה וייחודה של אחת הערים הקודמות בעולם."

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

עיריית אשקלון החלה בעבודות שימור 'בית האמידים' בשכונת מגדל. עטלפים עשויים להציף את השכונות הצמודות | מילן מועלם
דילוג לתוכן