חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מקיף ה': שומרים על הקשר הבין דורי

שימור וטיפוח הקשר הבין דורי הוא אחד מערכי היסוד במקיף ה׳. כחלק ממסורת שהייתה נהוגה בבית הספר ביקרו תלמידי בית הספר בבתי אומנים שונים בעיר. האומנים היקרים אשר פתחו את ביתם: חנה רביב, דינה סיפר, צבי איזק, לי ורפי הרצברג, אוסקר ברק, ניר צפריר, ברכה שחר, אילן בר חי, וכן בבית אילנה שפיר ז״ל. השנה זכתה שכבת ח׳ לקחת חלק בפרויקט נפלא זה. התלמידים התרגשו מאוד מהמפגשים עם האומנים אשר שיתפו אותם בסיפור חייהם, וכן התרשמו מיצירותיהם.

האומנים אשר פתחו את בתיהם ואת ליבם שמחו גם הם על ההזדמנות החשובה הזו. מי שהגה את הרעיון הוא גד סובול, יקיר העיר אשקלון. ומי שאמון על הוצאת הרעיון אל הפועל היה יואל מלכא, רכז מגמת תיירות. יואל ציין: ״החיבור של בני הנוער לתרבות ויצירה חשוב מאוד. העובדה שאומנים אלו הם בני העיר אשקלון, מחזקת את החיבור לעיר, ומדגישה את הערך של מתן כבוד לדור הותיק. יש באשקלון אמנים נפלאים ו״מוזיאונים״ קטנים שכדאי שבני הנוער יכירו וייחשפו אליהם.

לאחר הסיור שיתפה התלמידה יהלי בלאיש: ״הגענו לביתה של האומנית אילנה שפיר ז"ל ,פגשנו את בנה האדריכל גיורא שפיר ששיתף אותנו ודיבר איתנו מהלב, על התפתחות העיר אשקלון ועל התהליך שאימו עשתה באומנות.

היה ממש מרגש והעשירו לנו את הידע, היה נחמד לבוא ולראות עוד תחומי עניין בנושא האמנות, וללמוד על אישה מדהימה על אמא על אמנית לראות את העבודות שלה ובעצם לראות שחלק ממנה עדיין נמצא בחיים וממשיך להתקיים.

הדבר העיקרי שלמדנו מהסיור ומאילנה זה שלא משנה איפה ,לא משנה איך תמיד נוכל לעשות את מה שאנחנו אוהבים ולעשות אותו בכל הכוח.

לאסוף את השברים ולהפוך אותם לחיים שלמים לדעת לממש את עצמנו עד הסוף , למדנו ממוסר העבודה של אילנה ומכך שהייתה מוכרת בכל העולם. תודה על סיור מדהים ומעורר השראה.״

דליה רחמים, מנהלת בית הספר, אמרה: ״מידי יום תלמידי בית החינוך שלנו נפגשים עם כיתת הגימלאים היקרה. זו כיתה אשר מוסיפה צבע מיוחד למקיף שלנו. אנו מצדיעים לכיתת הזהב, מקיימים עימם פעילויות שונות לאורך השנה. אל לנו לשכוח את הדורות שקדמו לנו, בזכותם אנו כאן. סיור בבתי אומנים הוא המשך ישיר לדרך בה אנו מאמינים. חשיפת התלמידים לאומנות היא הכרחית בימים אלו ובכלל. אל לנו לשכוח את אומני אשקלון שעודם בין החיים, ואת אלו שאינם.

האמנים שאירחו את התלמידים הביעו את שמחתם על המפגש וציינו שהמפגש עם התלמידים היה הזדמנות נפלאה להיפגש עם נוער שוחר אמנות. הם זכו לקבל תשומת לב נהדרת שחיממה את ליבם".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן