חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מעקב הריון בישראל – אלו הבדיקות החשובות שתצטרכי לעבור

קרדיט לתמונה Freepik

 אין ספק כי הבשורה על הריון זו אחת הבשורות המרגשות ביותר שכל אישה תוכל לקבל במהלך חייה – הרי מדובר על התחלה של פרק חדש ומרתק בחיים. אמנם, חשוב מאוד לציין באותה הנשימה כי הריון הוא לא עניין של מה בכך שכן, קיימות הרבה מאוד בדיקות אותה כל אם עתידית אמורה לעבור על מנת לוודא כי העובר שלה בריא ושלם. אז אילו בדיקות נכללות תחת הקטגוריה של מעקב הריון בישראל, מתי צריך לעשות כל בדיקה ומה זו בדיקה מסוג סקירת מערכות מאוחרת? בכתבה זו תוכלו למצוא את כל התשובות וכל היוצא בכך.

למה צריך לבצע מעקב הריון

לפני שנסביר לכם על הבדיקות עצמן כמו למשל בדיקה מסוג סקירת מערכות מאוחרת  , חשוב להסביר מדוע צריך לבצע מעקב הריון מלכתחילה. למעשה, מעקב הריון סדיר המבוצע בצורה הנכונה מאפשר לכל אם לקבל זיהוי מוקדם של בעיות בריאותיות אשר עלולות להתעורר ולסכן את העובר, כך שיהיה אפשר להתאים טיפול במידת הצורך. מנגד, מעקב הריון גם עוזר לשלול סיכונים אפשריים. בישראל, מעקב זה מתבצע במסגרת חוק בריאות ממלכתי, כך שאת רוב הבדיקות הנדרשות אכן יהיה ניתן לבצע במרפאות בריאות האישה של קופת החולים בו אתן חברות. אמנם במקרים מסוימים נשים יעדיפו לערוך בדיקה במקום פרטי, כמובן שמדובר על עניין אינדיבידואלי של העדפה אישית.

בדיקות הריון שכל אחת צריכה לבצע

לפני ההריון מומלץ לערוך סקר גנטי. מדובר בעצם על בדיקת דם רגילה, אותה ניתן לבצע לפני כניסה להריון, או מוקדם ככל הניתן במידה ואישה נכנסה להריון במפתיע. המידע שיופק מאותה בדיקת דם משמש לצורך איתור נשאות של מחלות אשר עלולות לעבור בתורשה. מאחר וקיימות לא מעט מחלות גנטיות אותן ניתן לאתר, חשוב מאוד לקבוע בנוסף גם פגישת ייעוץ גנטי. בשליש הראשון להריון נהוג לקבוע פגישה ראשונה עם רופא/ת הנשים, ובמהלכה מספרים על ההיסטוריה הרפואית הכללית של האם העתידית – בריאות כללית, האם ידוע על רגישויות ואלרגיות, האם האישה נהגה לעשן, האם ידוע על גורמי סיכון ידועים ומחלות שונות במשפחה, האם היו ניתוחים או אשפוזים בעבר וכן גם מידע חשוב באשר להיסטוריית הלידות במידה והיא קיימת. לאחר פגישה זו נהוג לקבל הפנייה לבדיקת דם שנועדו לקבוע את סוג הדם ואת רמת הסוכר בצום. נהוג לבצע גם בדיקות שתן, שאמורות לאתר מוקדם זיהום שעלול לסכן את העובר, וכן גם לאתר רכיבים שונים בשתן כמו סוכר, חלבון, תאי דם לבנים ועוד.

סקירת מערכות מאוחרת

לצד כל הבדיקות החשובות שמבצעים במהלך ההריון, חשוב מאוד לציין את החשיבות של סקירת מערכות מאוחרת. במהלך בדיקה זו, נבחנים כל המדדים והאיברים השונים של העובר – המנח שלו, הדופק והתנועות שלו, מיקום השלייה, חתך רוחבי, היקף ראש העובר ועוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן