חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מנעול ההגה ברכב ננעל בטעות – מה עושים?

קרדיט לתמונה Freepik

מה עליכם לעשות במקרים בהם מנעול הגה ברכב שלכם ננעל בטעות? ובכן, חשוב מאוד לציין כי קיימות מספר פעולות ספציפיות אותן ניתן לבצע על מנת לשחרר את נעילת מנעול ההגה ברכב, זאת בעוד כי חשוב קודם לכן להבין מדוע מנעול ההגה ננעל בטעות מלכתחילה, ובאילו מקרים הדבר יכול להתרחש. אז מאיפה מתחילים? בכתבה זו, נסביר לכם כל מה שחשוב לדעת על מנעול הגה ברכב, הסיבות לכך שהוא ננעל בטעות והדרכים בהן תוכלו לשחרר אותו.

קצת רקע

בעת בה אנו מדברים על מנעול הגה, חשוב מאוד לציין כי הוא ננעל בתור חלק ממנגנון הבטיחות של הרכב עצמו, כאשר המטרה העיקרית היא בעצם של מנעול הגה היא בעצם למנוע את תנועת כלי הרכב במקרים בהן אין מפתח להנעה או לחילופין, כשאתם מנסים להניע את הרכב, אך עם מפתח שאינו מתאים. כמו כן, חשוב להדגיש כי ביטול של נעילת הגה כרוך בהתנעת הרכב באמצעות המפתח הנכון. הנה כמה מקרים נפוצים בהם מנעול הגה ננעל, ופתרונות אפשריים:

  • מנעול ההגה ננעל בתחילת הנסיעה – ניתן לראות לא פעם ולא פעמיים מקרים בהם ההגה נותר נעול גם לאחר שהנהג הכניס מפתח על מנת להניע אותו. כאשר זה המקרה, סביר להניח כי לא תוכלו להניע את כלי הרכב שלכם כלל. אולם, לפני שאתם יוצרים קשר עם מכונאי, כדאי לנסות להסיט את ההגה כלפי שמאל וימין שכן, לפעמים ההגה פשוט "נתפס" בזווית לא נכונה, וטלטול והזזה לצד ישחררו אותו.
  • שחיקה – אם אתם סבורים על כך שלא מדובר על מקרה בו מנעול ההגה ננעל בתחילת הנסיעה, אלא בעצם אתם לא מצליחים להניע בשום צורה – סביר להניח כי משמע הדבר הוא שרכיבי המפתח שלכם שחוקים ועל כן, עליכם להחליף אותם למפתח חדש בהקדם האפשרי. עד שתבצעו את ההחלפה, חשוב לציין כי תוכלו לנסות למשוך את המפתח כלפי חוץ במשיכה קלה במקרים בהם הוא פגום או שחוק, כמובן תוך כדי נענוע וסיבוב עדין. חשוב להדגיש כי גם אם הצלחתם, עדיין משמע הדבר הוא שהמפתח פגום או שלפחות קיים כשל מסוים במנגנון ההצתה – כך שלא תוכלו להניע את הרכב שוב בשנית.
  • לכלוך – גם שכבת לכלוך שנתקעת יכולה לגרום להגה להיתקע שכן, הלכלוך בולם את ההצתה של הרכב, ובכך בעצם משבית את הפעלת ההגה עצמו בעקיפין. חשוב מאוד להיזהר קודם לכן שלא לדחוף את המפתח בכוח שכן, מנגנון ההצתה של כלי הרכב זהו מנגנון עדין ושברירי, ותרצו להימנע ככל הניתן מפגיעה בו. אפשר להסיר את הלכלוך שמונע מכם להניע את האוטו על ידי שימוש בתרסיס ניקוי ייעודי עבור מכשירים אלקטרוניים, ולאחר מכן תוכלו להחליק את המפתח פנימה והחוצה כמה פעמים בעדינות, עד שאתם מרגישים בתנועה חלקה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן