חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מנגל גז ורשתות צלייה – סוגים שכדאי להכיר

קרדיט תמונה PIXABAY

מי לא מרגיש את זה בשנים האחרונות? יש משהו בהתעסקות עם הפחמים, הנפנוף והניקיון שאחרי, שקצת מתחילים להימאס על חלק מהישראלים ובצדק. מי רוצה לעבוד קשה? בדיוק בגלל זה, מנגל גז הפך לאחד האלמנטים המבוקשים ביותר, כשרבים מתחילים לגלות את היתרונות שלו בכל הקשור לטקס העל האש המסורתי שהוא חלק בלתי נפרד מחיינו.

עם זאת, בכל זאת מדובר בתחליף למנגל הרגיל, והוא מגיע עם אפשרויות שונות שמביאות תוצאות שונות. במאמר זה, נרחיב על רשת הצלייה של המנגל ועל החשיבות שלה, בעיקר בכל הקשור לעולמו של מנגל הגז.

3 סוגי רשתות צלייה של מנגל גז

בין אם מדובר על מנגל פחמים ועל אחת כמה וכמה על מנגל גז חשוב מאוד לבחור רשת צלייה איכותית. הסיבה לכך היא שיש לה השפעה אדירה על הטעמים, וכמובן על נוחות העבודה עם המנגל. באופן כללי, מומלץ לבחור רשת עם פסים עבים עם מרווחים צרים, בכדי ששום דבר לא ייפול מהרשת אך כדי שלשומן יהיה לאן לטפטף, ולעלות בחזרה למעלה כניחוחות וארומות. אם כן, ישנם שלושה סוגים של רשתות צלייה:

  • רשת מברזל יצוק – הברזל היצוק מפזר את החום באחידות, מה ששומר על הטמפרטורה. בנוסף, חומר הגלם הופך את הרשת לעמידה במיוחד לאורך זמן. עם זאת, בפני חלודה הברזל היצוק יהיה חלש יותר, כך שיש לנקות את הרשת באופן שוטף בכדי להגן עליה.
  • רשת מנירוסטה – נירוסטה נחשבת למתכת בעלת תכונות חזקות ועמידות כנגד החלודה, לעומת הברזל היצוק. החיסרון היחיד שלה טמון בכך שלעתים, המזון שנצלה על הרשת עלול להידבק אליה, מה שיוצר מעט אי נוחות תוך כדי עבודה וצורך לנקות את הרשת כמה שיותר מהר לאחר סיום השימוש.
  • רשת העשויה ברזל יצוק בציפוי אמייל או חרסינה – זו כנראה האפשרות האולטימטיבית, שכן היא משלבת בין היתרונות של ברזל יצוק ללא צורך לנקות ולתחזק באופן שוטף, אלא רק מידי פעם בכדי לשמור על הרשת לאורך זמן. מחירה של רשת זו גבוה יותר מרשתות אחרות, אך כשילוב מנצח של כל העולמות, היא תבצע את תפקידה לאורך זמן כך שהמחיר משתלם.

מלבד שלוש הרשתות האלו, מנגל גז יעבוד מעולה גם עם פלאנצ'ה שמתחברת למנגל ומאפשרת צלייה והכנה של מטעמים נוספים, או רשת מוגבהת שיוצרת מרחב צלייה נוסף בטמפרטורה אחרת, ועוד.

השוק מציע עוד המון אופציות מעולות

מלבד מנגל גז ישנן אופציות נוספות ולא פחות טובות, שמשחררות אותנו ממנגל הפחמים וההכנות הרבות שהוא מביא איתו. למשל, מנגל חשמלי שעבורו, בסך הכל צריך שקע חשמלי. ישנם כאלו שאף מכניסים אותו הביתה, וכך גם בימים גשומים וקרים יוכלו ליהנות מארוחה בשרית נפלאה, לעשות על-האש מתי שרק רוצים. וביננו? זה היתרון השווה ביותר!

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן