חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מטפלת במעון הסוכה באשקלון: "אם לא המצלמה היית מקבל פיצוץ"

קשה לשמוע: לפחות שתי מטפלות ממעון הסוכה באשקלון הוקלטו על ידי ההורים כשהן משפילות ומקללות פעוטות. בנוסף עלה חשד לאלימות פיזית – חמש תלונות הוגשו נגד מטפלות במעון בשבועיים האחרונים  | מילן מועלם

כפי שפורסם כאן הבוקר, חמש תלונות הוגשו במשטרה לאחרונה נגד מטפלות במעון הסוכה – תמ"ת בעיר, אחד מהמבוקשים ביותר. בהקלטות שבוצעו בימים האחרונים עולה תמונה מדאיגה לפיה לפחות שתי נשות צוות נשמעות מדברות לילדים בצורה פוגענית ומשפילה. בהקלטה עולה חשש גם לאלימות פיזית – דבר שיחקר כאמור במשטרה.

הערב ובעקבות הפרסום ב'זירה', נפגשו הורי המעון והאזינו להקלטות. בסיום ניגשו לתחנת המשטרה באשקלון להגיש תלונה נוספת. עוד התברר כי לפני שבועיים הוגשה תלונה כנגד מטפלת אחרת במעון – תלונה שעדיין נחקרת בגין אלימות פיזית כלפי פעוט. בסך הכל חמש תלונות בתוך שבועיים.

בהקלטות נשמעות לפחות שתיים מהמטפלות אומרות לילדים: "מספיק עם המשחקים שלך דבע, די", אני אזרוק לך את המוצץ לפח, די", "אין סליחה שבי בשקט כבר","שתוק", "סגרי את הרגליים שלך את", "מוגבלים לא ככה", "אין שמיכה אין", "הולך לישון כמו תינוק, חמוד, גדול, מגודל, שים את הראש יאללה", "כבר נמאס לי ממך", "מהרגע שראיתי אותך לא סבלתי אותך", "תראי איך את נראית יא מהבולה", "בוא לפה עכשיו יאללה ציק צ’ק ששש שקט דבע".

מטפלת אחרת נשמעה אומרת: "בא לי לתת לו איזה פיצוץ. אם לא המצלמה הזאתי היית מקבל פיצוץ". במעונות המפוקחים ישנן מצלמות אבטחה ולכך התייחסה המטפלת.

כשאחד הילדים ביקש עוף אחת מהמטפלות אומרת: "רק שמע ציקן נפתח לו המאווררים". בנוסף היא אומרת לאחת הילדות: "אין בשבילך אוכל, נגמר האוכל".

וכיצד הגיבה מנהלת המעון כשגילתה מכשיר הקלטה בגן? זוהי ההודעה שנשלחה לאחרונה על ידה להורי הגן. פשוט לא להאמין – במקום לחזק את ההורים ולהתחיל לחקור, דואגת המנהלת להדגיש כי הקלטה אינה חוקית ואין לה תוקף משפטי. המנהלת לא סיפרה להורים על התלונה שהוגשה לפני שבועיים וגם הערב אחרי חשיפת ההקלטות בחרה לשמור על שתיקה.

"גילינו שיש מכשיר הקלטה באחת הכיתות לאחר שיחה עם מפקחת המעונות ממשרד החינוך
מחובתנו לידע את ההורים ולהדגיש שמכשירים אלו אינם חוקיים ומהווים עבירה על החוק.
מה גם, שאין להם שום תוקף משפטי.

חשוב לי להבהיר שוב שצוות המעון תמיד שקוף בפניכם, ואתם מוזמנים תמיד לפנות אלינו בכל שאלה/בירור או לבקר במעון בכל שעה. בנוסף, אם יש הורה שלא סומך וחושש לגבי נושא מסוים, הוא מוזמן לקבוע שיחה ונעשה הכל על מנת שאתם שתיווכחו לדעת שהילדים נמצאים במסגרת טובה עם צוות מעולה", כתבה.

בשעה 22:15 הערב ובעקבות הפרסום, קיבלו הורים את ההודעה הבאה: "הורי מעון הסוכה שלום. היום הוגשה תלונה במשטרה בגין התנהגות מילולית אלימה לכאורה של אחת המטפלות במעון. לאחר בירור, המטפלת הושעתה עד לגמר החקירה. החברה העירונית מגנה בתוקף כל סוג של התנהגות אלימה כלפי ילדים ובכלל. על כל התפתחות נעדכן, אנו כאן בשבילכם ולמען ילדכם. בברכה, הנהלת המעונות, החברה העירונית".

"אלימות – לא בבית ספרנו"

כזכור, בשבוע שעבר גננת וסייעת צהרון הלכו מכות לעיני הילדים ההמומים בגן שרון א' בנווה דקלים. השתיים הושעו מיד מעבודתן ובתחילת השבוע הוזמנו לשימוע במשרדה של מנכ"לית החברה העירונית רונית מצליח, בסיומו הוחלט לפטר אותן. סייעת נוספת מגן אחר שדיברה במילים קשות בגן כלפי סייעת אחרת – פוטרה גם היא על ידי מצליח.

יו"ר הנהגת ההורים דודו לוי מסר: "אנחנו מגנים בתוקף כל אלימות מילולית, פיזית ורגשית כלפי ילדי העיר. אנחנו מכירים את הנושא מקרוב ומטפלים בו ברגישות יתרה. ילדי אשקלון אינם שק חבטות ותדע כל אשת צוות חינוכי שעליה לנהוג בכבוד וזהירות יתרה בילדנו. סומך על משטרת ישראל ומשרד החינוך שיטפלו כנדרש".

מנהלות מטה המאבק באשקלון מסרו: "מזועזעות מההקלטות!! מזכירות לכל ההורים להקליט!! כדי לשמור על היקרים לנו מכל, אף אחת מאיתנו לא באמת יודעת מה קורה כשהדלת נסגרת! מה הקטנים שלנו עוברים שעות ארוכות יום אחריי יום אל תתנו לאף אחד לשבור את הנפשות הרכות האלה.

אנחנו פה ללוות אתכם החל משלב השאלת המקליט, ליווי לתחנת המשטרה ולאחר מכן!
אל תחששו מדובר בילדים של כולנו! האחריות היא שלנו! מדובר פה בהצלת נפשות! זו אחריות שלנו לזעוק את הזעקה של הילדים שלנו, אלה שהולכים לגן בריאים וחוזרים עם צלקות לכל החיים. מצפות ומאמינות שמשטרת ישראל, עיריית אשקלון והחברה העירונית תעשה עבודתם נאמנה בהקדם! לא ניתן לאף אחת לצלק לנו את הילדים".

תגובה אחת

  1. ה' יצילנו!!
    איזה מטפלותתתתת
    למה לעבוד בזה למה????!!
    מי יגן על תינוקות ילדי ישראל???
    איפה הממשלה שלנו? למה מפקירים את ילדנו?
    איך ייתכן שדבר כזה לא נמצא בראש סדר העדיפויות שלהם?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן