חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לתפארת מדינת ישראל: צפו במטס בשמי אשקלון

מ-100 כלי טיס, ובהשתתפות חילות אוויר זרים: כל הפרטים על מטס חיל האוויר ליום העצמאות ה-75. המטס הראשון כבר חצה את שמי העיר | מילן מועלם | צילום: אתר צה"ל

צה״ל ציין את יום העצמאות ה-75 למדינת ישראל במטס חגיגי ופתח את בסיסיו עבור מעל 200,000 מבקרים.

המטס השנה התקיים במתווה מיוחד, אשר אפשר לכל תושב לצפות בו תוך נסיעה של עד עשרים דקות מביתו, בכל נקודה ברחבי הארץ. זהו המטס הגדול ביותר שנעשה בשנים האחרונות, ובמסגרתו מטוסי חיל האוויר חלפו מעל עשרות ערים מרכזיות בכל רחבי הארץ, מדן ועד אילת.

המטס התקיים בנושא "יחד כל הדרך", במסגרתו הודגש חלקן של קבוצות שונות ומגוונות בחברה הישראלית ותפקידן בסיפור הישראלי המשותף. 

המטס התקיים בהשתתפות למעלה מ-100 כלי טיס של חיל האוויר – ביניהם, בפעם הראשונה, מטוסי ה'אדיר', F-35I, ומטוס ה"הרווארד" הוותיק.

כמו כן, התקיים מטס זר של חילות האוויר של ארצות הברית, בריטניה, גרמניה ואיטליה. במסגרת המטס הזר טסו מטוסי הצבאות הזרים לצד מטוסי חיל האוויר הישראלי כסמל לשיתוף הפעולה בין המדינות.

בנוסף, השנה, לראשונה, השתתפה זרוע היבשה באירוע החגיגי. לרגל יום העצמאות, טנקים חדישים מסוג מרכבה סימן 4 הציגו צורות של סמלי המדינה. המיצג הובל על ידי לוחמים ומפקדים מחיל השריון.

במסגרת פתיחת בסיסי וחניוני צה״ל לציבור הרחב, נפתחו השנה לראשונה מזה מספר שנים חניוני צה״ל יעודיים למגזר הבדואי ברהט וביר הדאג׳. זאת, בהובלת הגדס״ר הבדואי בפיקוד הדרום והמרכז הלאומי לאימונים ביבשה בזרוע היבשה. כחלק מהתכנים באותם החניונים, הוצגה לקהל פעילות יחידת ׳דרך הנגב׳ שמטרתה קירוב הלבבות בין האוכלוסיה הבדואית לצה״ל. לחניונים הגיעו מספר בתי ספר מאזור הנגב על מנת ללמוד על פועלו של צה״ל, לחניונים הגיעו אלפי אזרחים.

כך נראה המטס הראשון שעבר בשמי אשקלון. צילם: גל חזיזה 

 

המטס מעל שכונת ברנע. צילום: משפחת זוארץ

 

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

מ-100 כלי טיס, ובהשתתפות חילות אוויר זרים: כל הפרטים על מטס חיל האוויר ליום העצמאות ה-75. המטס הראשון כבר חצה את שמי העיר | מילן מועלם | צילום: אתר צה"ל
דילוג לתוכן