חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מוכרים דירה – זו הסיבה שאתם חייבים שמאי

קרדיט תמונה PEXELS

מי שיש ברשותו דירה בעיר אשקלון או בכל עיר אחרת מקבל החלטות שונות ולכן לא אחת הוא מעוניין למכור את הדירה כדי לבצע מהלך חדש בחייו. יש כאלו שמעוניינים למכור נכס כדי לרכוש נכס אחר שהוא גדול יותר או בסביבת מגורים אחרת. לעיתים מוכרים שני נכסים בעיר אחת כדי לקנות נכס אחד שהוא יקר יותר בעיר מרכזית ועוד. כל נושא מכירת דירה כרוך בממון רב ולכן חשוב לגבש חשיבה מראש ובעיקר להיעזר באנשי מקצוע מהשורה הראשונה שיעניקו את הייעוץ הנדרש ויעזרו ללקוחות לשמור על האינטרסים שלהם כמו עורך דין מקרקעין.

מחירי הדירות עלו בשנים האחרונות באופן מהותי ביותר בכל הארץ. אך באזור המרכז הקפיצות הן עצומות ולא אחת יש מצבים שבהם בעלי הנכס מתקשים לקבוע את המחיר הנכון ביותר עבור הדירה שלהם וזאת על פי ערך השוק שלה. כדי למכור במחיר הנכון ביותר ולא במחיר נמוך, יש להיעזר בדוח מרוכז מפורט של שמאי מקרקעין בתל אביב אשר מכיר את העיר לאורכה ולרוחבה ולכן הוא מסוגל לתת מענה מדויק לגבי ערך דירה בצפון תל אביב, בשכונת פלורנטין ובכל סביבת מגורים אחרת.

מכירה של דירה

לאחר קבלת דוח השמאות בעלי הנכס מקבלים הבעלים החלטה אם לנסות למכור בעצמם את הדירה או לחלופין להיעזר בשירותי תיווך. לכל אחת מהאופציות האלו יש יתרונות וחסרונות. כמו לדוגמה למכור את הנכס ללא תשלום דמי תיווך שהם גבוהים מאד, בעלי הנכס יצטרכו להתמודד עם כמות גדולה של פונים וגם של מבקרים שיגיעו לראות דירה זו.

לעומת זאת המתווכים מורידים נטל זה מהמוכרים, לעיתים יש להם מאגר נתונים אשר כולל שמות של לקוחות פוטנציאליים אשר מעוניינים לרכוש דירה באזור ספציפי ולכן אפשר לבצע עסקה מהירה.

בחירה של דירה חדשה

לאחר המכירה המוצלחת זה הזמן לחפש דירה חדשה בסביבת המגורים המועדפת, בשכונה זהה, באזור חדש או בעיר אחרת. הלקוחות מתמקדים בקריטריונים שהם קבעו לעצמם לגבי דירה לקנייה, כמו הגודל שלה, כמה חדרים, כמה חדרי אמבטיה, איזו קומה גבוהה או נמוכה ועוד.

לא אחת התהליך של רכישת דירה חדשה מצריך הרבה מאד התרוצצויות עד שמוצאים את עסקת החלומות מבחינת המחיר ומועד הפינוי. המטרה היא ליצור מרווח בין מועד פינוי הנכס הנוכחי לבין קבלת הנכס החדש וזאת כדי שיהיה זמן לבצע שיפוץ דירה, ניקיון שלה, ארגון, הצבת הרהיטים החדשים התקנת סורגים וביצוע פעולות רבות נוספות.

היערכות למעבר דירה

ההיערכות של מעבר דירה אינה פשוטה כיוון שהמגמה היא לבצע מיון יסודי ודברים שאין בהם צורך לא להעביר אותם לבית החדש. לכן מבצעים הפרדה של פריטים לא נחוצים ומנתבים אותם לטובת מכירה, תרומה או העברה לפח האשפה. כך כמות הארגזים המועברים לדירה החדשה מצטמצמת משמעותית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן