חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מוכנים? מבצע החיסונים בבתי הספר יוצא לדרך

בניגוד לעמדת הנהגת ההורים, מבצע החיסונים בבתי הספר מתחיל | מילן מועלם

מבצע חיסוני הקורונה בבתי הספר מתחיל: היום עודכנו הורי תלמידים באשקלון על חיסונים שיערכו בשטח בית הספר והתבקשו לחתום על אישור לחסן את ילדם לנגיף.

בעוד שבממשלה איש לא יכול להתחייב שהחיסון אכן מונע תחלואה בוריאנט החדש שמתפשט בימים אלו, נראה שלשרת החינוך חוסר הוודאות פחות מפריע והמבצע כאמור יצא לדרך.

מבצע חיסוני הילדים לא צלח כפי שציפו בממשלה שם הוחלט להכניס את החיסונים אל תוך בתי הספר בתקווה לעודד את ההורים לחסן את הילדים.

הנהגת ההורים הארצית קראה אמש למשרד הבריאות ולגורמי החינוך להתייחס בכובד ראש לאירוע המצער של חיסון ללא הסכמת הורים ולא לבצע חיסונים במוסדות החינוך רק לאחר הסכמת רוב ההורים בקהילת ההורים הבית ספרית.

מהנהגת ההורים נמסר: "אנו מבקשים לפעול בעדיפות ראשונה ולאפשר אלטרנטיבות חיסונים במרפאות ובמקומות המיועדים לכך . אנו מתנגדים לביצוע חיסוני ילדים באופן גורף בכל בתי הספר, אלא בהסכמת ההורים לפני תחילת כל ביצוע חיסון ולפני הגעת צוות חיסונים לבתי הספר. לצערנו, החלטה גורפת על חיסונים בבתי הספר מורידה את תחושת החוסן הריגשי המורכבת במילא כידוע לכל הגורמים, ובמקום לעודד חוסן באוכלוסיות בתי הספר ע״י איחוד הקהילה, מייצרת מתח מיותר בין כל הגורמים.
אסור לקיים מבצע חיסונים שכזה ללא הסכמת רוב ההורים. אין לזה מנדט וזה גם לא נכון מבחינה מוסרית. אנו מכירים בחשיבות החיסונים בילדים ותומכים בקהילה בריאה, אבל בראש סדרי העדיפויות עומדת לפנינו זכותם של ההורים להחליט על בריאות ילדם.
ישנן מרפאות וגופים רפואיים שנועדו לספק שרותים רפואים שכאלו ומוטב שהחיסונים יתבצעו במקומות המיועדים לכך. אנו קוראים לממשלת ישראל בואו נהיה שותפים וננצח בשילוב זרועות את המגפה".

המלצת הנהגת ההורים ככל הנראה לא התקבלה שכן מבצע החיסונים יגיע בימים הקרובים לבתי הספר וההורים יוכלו לאשר חיסון ילדיהם בתוך המוסד החינוכי.

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

בניגוד לעמדת הנהגת ההורים, מבצע החיסונים בבתי הספר מתחיל | מילן מועלם
דילוג לתוכן