חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מוכנים לזה? הארנונה שלכם מתייקרת 

הארנונה למגורים תעלה על פי עדכון משרד הפנים ועדיין העליה נחשבת מתונה לעומת ערים אחרות. העירייה תבקש להפחית בארנונה לבעלי משרדים | מילן מועלם | צילום: אדי ישראל 

מועצת העיר תתכנס בתחילת השבוע וחבריה יתבקשו להצביע על עליית מחירי הארנונה בעיר לשנת 2022.

מדובר בעליה של 1.92% בהתאם להנחיות משרד הפנים. בעירייה מנסים לשמור על מגמת עליה מתונה ולא להשתמש באפשרות להעלות את הארנונה משמעותית אלא רק על פי הקבוע בחוק.

אדי ישראל

בעירייה טוענים שבכך שומרת העיר על מעמדה כעיר בעלת שיעור הארנונה למגורים מהזולים בישראל, כ-37 שקלים בממוצע, לעומת באר שבע – 45 שקלים, אשדוד – 57 שקלים, נתניה – 45 שקלים, רמת גן – 68 שקלים, יבנה – 50 שקלים וראשון לציון – 48 שקלים.

צו הארנונה נושא עמו בשורות נוספות וטובות לבעלי המשרדים בעיר. העירייה ביקשה להפחית ב-7.5% את תעריפי הארנונה למשרדים עד לשטח של 150 מ"ר.

מדובר בהפחתה כוללת של למעלה מ-16% בשלוש השנים האחרונות לטובת בעלי משרדים בעיר.

בנוסף, במטרה לעודד ולמשוך משקיעים וחברות לאזור התעשייה בשכונת עיר היין מבקשת העירייה להפחית את תעריפי הארנונה בנכסים המשמשים למשרדים באמצעות יצירת סיווג ותעריף מותאם ומופחת.

ראש העיר, תומר גלאם: "תושבי אשקלון ובעלי העסקים בעיר עברו בשנה האחרונה אתגרים לא פשוטים ולכן הנחיתי את הגורמים המקצועיים לעשות הכל כדי לא להעלות את תעריף הארנונה למגורים גם השנה ובמקביל, להמשיך ולסייע לבעלי העסקים בעיר על ידי הפחתות בתעריפי הארנונה כדי להקל עליהם ככל הניתן לשוב לפעילות, להאיץ ולחזק את הכלכלה המקומית".

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

הארנונה למגורים תעלה על פי עדכון משרד הפנים ועדיין העליה נחשבת מתונה לעומת ערים אחרות. העירייה תבקש להפחית בארנונה לבעלי משרדים | מילן מועלם | צילום: אדי ישראל 
דילוג לתוכן