חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מודים על הטוב

 

חלוקת מזון לקשישים, העברת מסרים טובים לאנשי הכבאות וההצלה, חלוקת סלי שי לחולים בבית החולים ברזילי היו רק חלק ממגוון פעילויות ערכיות ומרגשות של תלמידי אורט על שם "הנרי רונסון" לרגל יום המילה הטובה המצוין בכל שנה ברשת אורט.

 

מדי שנה מציינים ברשת אורט את יום המילה הטובה על מנת להעצים ולהטמיע את המשמעות של מילה טובה לחבר/מורה/הורים/מכר ובכלל. במסגרת פעילויות אלו מודים התלמידים לצוות החינוכי, לוועד ההורים, לעובדי המנהלות של בתי הספר השונים ולעוד גורמים ברחבי אשקלון. "יום המילה הטובה" מהווה את אחד מימי השיא בכל שנת לימודים והוא מסורת ברשת אורט. המטרה של יום זה  היא האמירה כי אמנם ציונים והישגיות זה חשוב, אבל יחד עם זו חשובה גם הטמעת ערכים ודרך ארץ.

בבית הספר אורט על שם הנרי רונסון, ציינו במספר פעילויות מרגשות מגוונות וערכיות את היום המיוחד בהובלתה של הרכזת החברתית איריס אטיאס. בין השאר אוטובוס עם תלמידי בית הספר יצא למספר מקומות ברחבי העיר אשקלון על מנת לפרגן ולתת מילים טובות, במספר מוקדים. ראשית יצאו התלמידים לבסיס הכבאות התקבלו בחום על ידי אנשי הכבאות וחילקו להם מתנות עם מילים טובות. הם המשיכו לבית אבות ולעיריית אשקלון הביעו את הערכתם לגמלאים, ונתנו שי לעובדי הניקיון של העירייה. הם לא שכחו לשמח ביום החשוב את החולים והגיעו לבית החולים "ברזילי" שם חילקו משלוחים מתוקים לחולים במחלקות השונות.

בבית הספר עצמו התקיימו שיעורי חינוך מיוחדים על חשיבות הכרת הטוב, היתרון בלפרגן והכוח שמילה טובה עשויה לתת לחברים משפחה ובכלל. אירוע מרגש במיוחד היה מעין "טקס אוסקר" שבמהלכו קיבלו אנשי המנהלה של בית הספר שי מיוחד בדמות זכיה בפסל האוסקר, הערכה מהתלמידים על עבודתם ומסירותם לאורך כל ימות השנה לטובת בית הספר בכלל והתלמידים בפרט.

בית הספר מקבל תלמידים מדי שנה מבית הספר היסודי "בית יחזקאל" ובמשך כל השנה מתקיים שיתוף פעולה בין המוסדות. במסגרת היום המיוחד, הגיעו תלמידי רונסון והעבירו שיעורי חינוך בנושא המילה הטובה לתלמידי בית הספר היסודי. גם התלמידים לא נשארו מקופחים, וקיבלו סלים מתוקים ומילים טובות בתוכם.

במסגרת פעילויות היום נערך שיתוף פעולה מיוחד עם שוטרי משטרת אשקלון, במהלכו חילקו התלמידים והשוטרים "דוחות חיוביים", בהם מילים טובות על שמשות נהגי המכוניות באשקלון, יחד עם הסבר על המיזם המיוחד של המילה הטובה . בנוסף נערכו משחקים בבית הספר הקשורים למשימות של מילה טובה, כמו כן זכה בית הספר לחשיפה תקשורתית כאשר יו"ר מועצת התלמידים פז ארביב התראיינה לתוכניתם של פאולה וליאון בערוץ 12 וסיפרה על הפעילות.

"הכרת הטוב היא ערך עליון וזו מטרת המיזם של המילה הטובה", סיפרה מנהלת בית הספר שרון אטלן. "היה יום מוצלח מעצים וחשוב מאוד, בו התלמידים למדו את הערך של הכרת הטוב ואת החשיבות של האמירה והפרגון לאחר. אני גאה בתלמידים על העשייה המשמעותית ומודה לצוות החינוך החברתי של בית הספר , יסכה יהודה רכזת מועצת התלמידים, ליהיא לוגסי רכזת מעורבות אישית , והמובילה את הפרויקט ביד רמה איריס אטיאס רכזת החינוך החברתי".

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן