חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מה עושים כשיש הצפה? כל הפתרונות המומלצים

תמונה: canva

כאשר אתם סובלים מהצפה, הדבר הראשון שתרצו לעשות הוא לייבש את כל המים ומהר. איך עושים זאת? מה האפשרויות שעומדות לרשותכם? מתי תצטרכו לבצע שאיבת הצפות וכמה זה יעלה לכם? כל הפרטים לפניכם.

שאיבת הצפות – מי צריך אותה?

אם הגעתם לאחר יום עבודה ארוך הביתה וכל הבית מוצף, כך שאינכם יודעים מהיכן בכלל עליכם להתחיל ומה לעשות, ואתם מבינים שאין גם שום סיכוי שתוכלו להתמודד עם המצב לבד. במצב כזה ובמקרים דומים אחרים, האופציה המומלצת היא להיעזר בשירותי שאיבת הצפות .  שאיבת הצפות מבצעים בדרך כלל באמצעות שני כלים מרכזיים. הראשון הוא שאיבת הצפות באמצעות ביובית והאפשרות השנייה היא באמצעות משאבות ניידות. אולם אם אלו מים מזוהמים או ביוב אז חייבים להזמין ביובית ולפנות את השפכים לאתר מורשה. אלו מכם שמעולם לא נתקלו במושג ביובית – מדובר במשאית גדולה הכוללת מכל שאיבה וצינורות ששואבים את המים.

כיצד להתכונן לשאיבת הצפה?

ברוב המקרים הצפות נוצרות במקומות נמוכים יותר בבית כמו למשל במרתף או מקלט, כמו גם בחניונים תת קרקעיים או בפירי מעלית, מסיבות שונות ומגוונות כמו למשל ניקוז לקוי, סתימה בביוב, פיצוץ בצנרת ועוד. במצב כזה צריך לנסות ולהימנע מלחץ ולפעול על מנת להקטין את הסיכונים בבית ובכלל זה סיכוני החלקה, חשמל וכיוצא בזה. כמו כן צריך במקרים רבים להזמין חברת ביובית שמתמחה בשאיבת הצפות על מנת לטפל בבעיה.

כיצד השאיבה מתבצעת?

כאשר אתם מזמינים ביובית חשוב למסור את כל הפרטים מאחר שצוות הביובית צריך לבוא עם כל הציוד הדרוש לשאיבת ההצפה, מה גם שיש נהלי עבודה מסוימים כאשר שואבים מים בלבד, לעומת נהלי עבודה אחרים במידה ויש לשאוב ביוב או שפכים. ככל שתספקו יותר פרטים, כך צוות הביובית יוכל להיערך בהתאם עם המשאית המתאימה והצינורות באורך הנכון. כאשר חברת הביובית תגיע היא תבחן את השטח, תפרוש את צינורות השאיבה מהמשאית ועד לאתר ההצפה, ולאחר שהכל ממוקם, הביובית תתחיל לשאוב את מי ההצפה. אם מדובר בשפכים, בסיום החברה תדאג גם לשפוך אותם באתר מורשה. יש לציין שבמקרה שבו עולה הצורך לפנות את השפכים לאתר מורשה לטיפול בשפכים העלות תהיה מורכבת משני גורמים: התשלום לביובית ותשלום אגרה למדינה עבור הפינוי. כמו כן במקרה של הצפת מים ניתן לחסוך את העלויות האלה באמצעות שאיבה של המים בעזרת משאבות מתאימות.

בתום השאיבה – יש למנוע הצפה חוזרת

אחרי שכל מי ההצפה נשאבו, עוד לא הגיע הזמן לנשום לרווחה, עליכם לדאוג שההצפה לא תחזור בעתיד וכדי לעשות זאת, יש להבין מה היו הגורמים להצפה ולטפל בהם בהקדם. מומלץ לבקש מצוות הביובית לשטוף את הניקוז, את המרזבים, ואת קווי הביוב בלחץ מים גבוה וכן לתקן את כל מה שדורש תיקון במערכות האינסטלציה שלכם, במידה וזו הסיבה להצפה שאתם חווים. כדי להימנע מהצפות בעתיד מומלץ להקפיד על תחזוקה וניקיון שוטפים של מרזבים, צינורות ניקוז וצנרת ביוב. יש להקפיד שלא לזרוק לאסלה מגבונים, לכלוך ומוצרי היגיינה ולבצע שטיפה של קווי הביוב אחת לשנה.

כמה עולה לשאוב הצפה?

שאיבת הצפות יכולה לעלות כמה מאות שקלים ועד כמה אלפים, בהתאם למידת המורכבות של השאיבה עצמה. ישנן הצפות מאוד מורכבות ששאיבתן יכולה לקחת זמן, וככל שהעבודה תהיה מאתגרת ומקיפה יותר, כך העלות תהיה גבוהה יותר בהתאם. מעבר לכמות המים, גם תנאי השטח ישפיעו על המחירים, הגישה אל האתר, הציוד שצריך להשתמש בו והעבודה שיש לבצע לאחר השאיבה עצמה כמו למשל תיקון של הצנרת וכיוצא בכך. כמו כן, במידה ויש לפנות שפכים לאתר מורשה לטיפול בפסולת שפכים, העלות תהיה גבוהה יותר.

ולבסוף, תמיד כדאי לבחור בחברה מקצועית שמתמחה בשאיבת הצפה, ויש לה את כל הציוד הדרוש, הידע, הניסיון והצוותים המוכשרים על מנת לספק פתרון מהיר לבעיה.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן