חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מה זה קריפטו?

נראה כי בעידן החדש בו אנו חיים היום יש לא מעט מושגים שבאמת קשה להבין, קריפטו הוא אחד מהם. השאלה מה זה קריפטו היא שאלה ששומעים מומחים בתחום מידי יום, ונמצאת בחיפוש מתמיד במנועי החיפוש השונים.

אז מה זה באמת מה זה קריפטו?

קראו את המאמר הבא ותמצאו את התשובה.

מה זה קריפטו? מטבעות מבוזרים

קריפטו הינו למעשה שם כולל של מגוון מטבעות דיגיטליים אשר מהווים מערכת תשלומים שאינה מסתמכת על בנקים לאימות עסקאות. זוהי מערכת הכוללת רשת של משתמשים שיכולה לאפשר לכל אחד בכל מקום לשלוח ולקבל תשלומים. במקום כסף פיזי שמועבר בין אחד לשני בעולם האמיתי, תשלומי מטבעות קריפטו קיימים אך ורק ככניסות דיגיטליות למסד נתונים מקוון המתאר עסקאות ספציפיות. כאשר מעבירים מטבעות קריפטו, העסקאות נרשמות בפנקס ציבורי והמטבעות מאוחסנות בארנקים דיגיטליים.

המטבע הקריפטו הראשון היה ביטקוין, שנוסד ב-2009 ונשאר המוכר ביותר כיום.

האם מטבעות קריפטו הן השקעה בטוחה?

מטבעות קריפטו הן דווקא בעלות מוניטין של השקעות לא יציבות, עקב הפסדים של משקיעים בסכומים גבוהים כתוצאה מהונאות, פריצות ובאגים. למרות שהקריפטוגרפיה הבסיסית מאובטחת בדרך כלל, המורכבות הטכנית של השימוש והאחסון של המטבעות יכולה להוות סכנה גדולה למשתמשים חדשים ולא מנוסים.

בנוסף לסיכוני השוק הקשורים לנכסים ספקולטיביים, משקיעי מטבעות קריפטוגרפיים צריכים להיות מודעים לסיכונים הבאים:

  1. אין דרך לבטל עסקת מטבעות קריפטו לאחר שכבר נשלחה. לפי הערכות מסוימות, כחמישית מכל מטבעות הביטקוין אינם נגישים כעת עקב סיסמאות שאבדו או כתובות שליחה שגויות.
  2. הסטטוס הרגולטורי של חלק ממטבעות הקריפטו עדיין לא ברור, כאשר ממשלות רבות מבקשות להסדיר אותם כניירות ערך, מטבעות או שניהם. שינוי רגולטורי פתאומי עלול להקשות על מכירת מטבעות קריפטו, או לגרום לירידת מחירים ברחבי השוק.
  3. גניבה או אובדן עלולים לגרום לאובדן ההשקעה כולה.
  4. בשל היעדר תקנות, ישנן מעט הגנות מפני שיטות ניהול מטעות או לא אתיות. משקיעים רבים הפסידו סכומים גדולים בשל בעיות כאלו.
  5. באג או ניצול בתוכנה עלול לגרום לאבדן השקעה.
  6. כבר כמה בורסות הואשמו במניפולציות במחירים או במסחר מול לקוחותיהן.

ולמרות הסיכונים הללו, מטבעות קריפטו הראו זינוק גדול במחירים, כאשר שווי השוק הכולל עלה ליותר מטריליון דולר.

האם אפשר ליצור מטבעות קריפטו?

מטבעות קריפטו נוצרים על ידי כרייה. לדוגמה, ביטקוין נוצר באמצעות כריית ביטקוין. התהליך כולל הורדת תוכנה המכילה היסטוריה חלקית או מלאה של עסקאות שהתרחשו ברשת שלה. למרות שכל מי שיש לו מחשב וחיבור לאינטרנט יכול לכרות מטבעות קריפטו, בכדי לעשות זאת באמת נדרשת אנרגיה גדולה מאוד ומשאבים רבים ולכן לרוב חברות גדולות שולטות בתעשיית הקריפטו ולא משתמשים בודדים עם מחשב ביתי, לרוב זה לא יניב תוצאות והעלויות שלהם יהיו גדולות ולא משתלמות.

למידע נוסף ליחצו – מה זה קריפטו

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן