חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מה ההבדל בין פריצת דיסק לבלט דיסק

קרדיט לתמונה Freepik

בין התסמונות הקשורות לכאבי גב ניתן למנות פריצת דיסק ובלט דיסק, כאשר פריצת דיסק נחשבת לתסמונת המוכרת והשכיחה ביותר – וגם המפחידה ביותר.  אז מה ההבדל בין פריצת דיסק לבלט דיסק, מהם התסמינים וכיצד תוכלו לטפל במקרים שונים של תסמונות אלו? ובכן, במהלך המאמר הבא, המומחים שלנו יסבירו לכם לעומק כל מה שחשוב לדעת על פריצת דיסק, בלט דיסק, הטיפולים בהם וכל מה שביניהם.

מהו דיסק בין-חולייתי?

לפני שאתם מחפשים אחר בחירה טובה של כירופרקט תל אביב שיוכל לעזור לכם עם מקרים שונים של פריצת דיסק או בלט דיסק, הרי שעליכם לקבל הבנה מעמיקה יותר על הנושא, וקבלת רקע על דיסק בין-חולייתי ועל תפקידיו בגוף זו נקודת התחלה מצוינת. למעשה, הדיסקים אלו מבנים מעגליים, מבנים אשר נמצאים בין כל זוג חוליות הממוקמות בעמוד השדרה. ניתן להתייחס לדיסקים בתור "כרית" רכה אשר משמשת בתור מעין בולם זעזועים. הדיסק מורכב גם מחלק פנימי רך דמוי ג'ל, כאשר אותו חלק מוקף בטבעת רקמה קשיחה.

מה גורם לפריצת דיסק?

אין ספק כי ניתן לטפל במקרים שונים של פריצת דיסק אצל כירופרקט תל אביב איכותי, אך מה גורם לפריצת דיסק מלכתחילה? ובכן, פריצת דיסק מתרחשת במקרים בהם הסיבים החיצוניים אשר מקיפים את החומר הרך נקרעים או לחילופין, נחלשים בשל חבלה או בלאי שקורים במהלך ההזדקנות הטבעית של גוף האדם.

אז מהם ההבדלים בין פריצת דיסק לבלט דיסק?

בלט דיסק זו תסמונת אשר מתארת מקרים בהם החומר הרך שנמצא במרכז הדיסק בולט החוצה בעקבות החלשות מעטפת החומר הרך. מנגד, במקרים בהם המעטפת נקרעת לגמרי, החומר פורץ החוצה, ומדובר בעצם על פריצת דיסק. בין אם מדובר על בלט או על פריצה, חשוב להדגיש כי ליקויים שונים מופיעים בדרך כלל בעמוד השדרה המותני שכן, מדובר בעצם על המקום אשר נושא את רוב המשקל בעמוד השדרה. אמנם, תופעות אלו יכולות לקרות בכל מקום אחר בעמוד השדרה, במקרים רבים לדוגמא בעמוד השדרה הצווארי.

אז מהו הפתרון?

ובכן, הפתרון למקרים שונים של פריצת דיסק או בלט דיסק כמובן מתחיל באבחון, שלאחריו מתאימים יחדיו עם המטופל תוכנית טיפול ייעודית. טיפול אצל כירופרקט מקצועי עשוי להיות דרך נהדרת לטפל במצבים שכאלו, כאשר ד"ר מומחה לכירופרקטיקה בעצם אמור להחזיר את החוליות למנח תקין בצורה מבוקרת, כך שטווח התנועה יחזור לנורמה. טיפול כירופרקטי תדיר בעצם מביא לירידת לחץ משמעותית מהדיסק, כך שתהיה אפשרות שהג'ל יחזור למקומו, וכך בעצם גם יורד לחץ משורש העצב. חשוב לציין כי תהליכים טיפוליים אלו מביאים לשיפור מיידי בטווח התנועה ומקלים על הכאב בצורה משמעותית, ובכך בעצם מאפשרים לפעילות העצבית ולמבנה של המטופל לחזור לתפקד בצורה תקינה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן