חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"מהמרים על החיים": 76 ימי לחימה ומוסדות החינוך באשקלון טרם מוגנו

תלמידי אשקלון שחזרו השבוע לשגרת לימודים מלאה, קיבלו בימים האחרונים תדריך מצוותי החינוך ופיקוד העורף. כחלק מההנחיות ולאור העובדה שמוסדות החינוך בעיר אינם ממוגנים מספיק, נדרשו חלק מהילדים להיצמד לקירות פנימיים או פשוט לשכב על הריצפה.

ההורים המזועזעים דרשו תשובות מעיריית אשקלון וטענו כי מדובר במחדל חמור שכן לעירייה היו חודשיים וחצי להשיג מיגוניות ולהציבן במוסדות החינוך. במקום זאת החליטה העירייה להציב מיגוניות סמוך לבתי קפה ובתים פרטיים.

תשכבו על הריצפה. צילום: אשר דיין

הורים רבים נחרדו היום כשירי בוצע לעבר אשקלון בעוד ילדיהם במוסדות החינוך והציפו את בתי הספר בשיחות. בחסדי ה' האירוע הסתיים ללא נפגעים אך לטענת הורים, הם אינם מקבלים תשובות מלשכת ראש העיר וזאת למרות פניות רבות.

"לא הגיוני שהילדים שלנו הפקר. עזבי את זה שלא סופרים אותנו מתחילת הלחימה, שלא נותנים לנו הטבות, שלא פינו אותנו, שהילדים שלנו כצאן לטבח פה, שבזמן שילדים בכל המדינה לומדים אצלנו רק השבוע החזירו אותם ללמידה, ומה לבסוף אנחנו מגלים? שבתי הספר לא ממוגנים מספיק!! שהילדים שלנו הונחו ללכת למדרגות בזמן אזעקה ולשים ידיים על הראש, שכיתות גבוהות שוכבים על הרצפה ומתפללים לטוב כשאשקלון היא העיר המופגזת ביותר", סיפרו.

צילום: אשר דיין

"הבן שלי בכיתה ג ואמרו לו שהמדרגות זה המרחב המוגן שלהם כי אין מספיק מקום לכולם, הבת שלי רצה למרחב מוגן בכיתה ה' אבל לא כולם הספיקו להגיע בזמן, וזה מראה שלאף אחד לא אכפת. הילדים של אשקלון הופקרו, אשקלון הופקרה", אמרה אחת האמהות.

פנינו כבר אתמול לעיריית אשקלון וביקשנו תגובה לשאלות הבאות אך עד כה לא נמסרה תגובה מהדוברות שהתבקשה להשיב: 

1. למה במשך 75 ימים לא הוצבו מיגוניות במוסדות החינוך – עיריית אשדוד רכשה מיגוניות והציבה בבתי ספר.
2. נאמר לתלמידים בבתי הספר שאם יש אזעקה הם צריכים לשכב על הרצפה. האם זה רציני?
3. איפה הטאבלטים שהובטחו שיחולקו?
4. מתי יוצבו מיגוניות בבתי ספר?

תגובת העירייה אם תובא – תתפרסם כאן בהמשך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן