חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מדריך פרקטי: איך עושים החזרי מס

נסו פעם להתבונן בעצמכם מהצד, כשאתם מקבלים את תלוש המשכורת שלכם. אתם מביטים בשורת הנטו לתשלום ומדמיינים את הפלוס הזה בחשבון הבנק שלכם, ואז פוזלות העיניים ימינה, ובוחנות את הברוטו.

בשלב הזה רובינו פולטים אנחה קטנה. מילא הפרשות לביטוח לאומי ומס בריאות- שיהיה לבריאות. אבל מס הכנסה כואב לשלם, והנתח הזה מהעבודה והמאמץ שמופנה למס הכנסה באופן אוטומטי, גורם לנו להצטער, ולמעשיים מביננו- לשאול את עצמם האם הם זכאים להחזר מס, וכמובן גם- איך עושים החזרי מס.

אבל ראשית, הסבר קצר על מס הכנסה ועל דרכים לצמצם את התשלום הזה.

למה וכמה משלמים מס הכנסה?

מס הכנסה מיגיעה אישית משולם על כל הכנסה שהרווחתם ודווחה למדינה. המס משולם לפי דרגות, כאשר יש סכום מינימלי, אותו ניתן להרוויח בלי לשלם כלל מס הכנסה. לאחריו כל עליה ברמת ההכנסה, מעלה את אחוז ההפרשות למס. אך ניתן לצמצם בעיני מס הכנסה את סכום ההכנסות שלנו, בשתי דרכים עיקריות: נקודות זיכוי והוצאות מוכרות.

ילדים, תואר, מגורים ביישוב בקו עימות ועוד, נותנים נקודות זיכוי. אלו- אם דיווחתם נכון בטופס 101- מחושבות אוטומטית בתלוש השכר שלכם. אלא שמעבר לאלו, יש מגוון הוצאות שעליהן ניתן לקבל החזר מס. ביניהן: ביטוח חיים, תרומה לעמותה בעלת סעיף 46, הארכת חופשת לידה, עבודה אצל שני מעסיקים, או מעבר עבודה, הפסדים ממומשים בשוק ההון, ועוד. אז אם אחת או יותר מהדוגמאות הללו רלוונטית לגביכם בשש השנים האחרונות, אתם חייבים לשאול את עצמכם או את רואה החשבון שלכם איך עושים החזרי מס .

תכלס, איך עושים החזרי מס?

כדי לקבל החזרי מס יש להתחיל בטופס מס הכנסה-טופס 135. הטופס מהווה דוח מקוצר של כל ההכנסות שלכם. אליו תצרפו טופס 106 שקיבלתם מהמעסיק שלכם בחודש אפריל של השנה הרודפת (באפריל של 2024, תקבלו את הטופס של 2023).

השלב הבא יהיה לצרף מסמכים לפי ההוראות בטופס 135- עליכם להוכיח את הסיבה בגינה אתם מבקשים לקבל החזרי מס. שימו לב: מילוי שגוי, שגוי חלקית או חסר בניירת, עלול לפסול את זכאותכם לקבלת החזרי מס. כך שחשוב לברר היטב לגבי המקרה הייחודי שלכם איך עושים החזרי מס ומקבלים את הכסף לחשבון הבנק שלכם.

אם אתם לא טיפוסים של בירוקרטיה, תוכלו לפנות לחברת החזרי מס שתבצע במקומכם את כל התהליך. באופן כזה אתם מפחיתים את הסיכונים ומגדילים את הסיכויים.

אינדיגו-  החזרי מס בקלות

יש לנו הצעה, תשובה מעולה על איך מקבלים החזרי מס – פונים לאינדיגו. אינדיגו היא חברה עם צוות מקצועי מיומן ואיכותי, שיעשה בשבילכם את כל התהליך, עד שתקבלו את החזרי המס שלכם, כל זה בלי לזוז מהספה ובעלות מינימלית.

אינדיגו חרטה על דגלה שקיפות והוגנות בסבך המסובך הזה, ותחזיר לכם את דמי פתיחת התיק, אם לא תהיו זכאים בסוף להחזרי מס. בקיצור, יש לנו תשובה עבורכם. בהחזרי מס, בכל שאלה- פשוט פנו לאינדיגו.

נשמח לפתור לכם גם את סוגיות המס המורכבות ביותר, בכל תחום. אז אל תתייאשו, תנו עוד צ'אנס לחזרת הכסף אליכם, ותתחילו לתכנן מה אתם עושים בו…

צרו קשר עוד היום, ותהנו מהשירות האדיב והזריז שלנו.

קרדיט לתמונה Freepik

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן