חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"לשהות במקומות מוצלים": גל חום קיצוני צפוי היום וזאת ההחלטה שקיבל ראש העיר

ארבעים מעלות חום וחשש משריפות: ראש העיר הורה לשחרר את עובדי הניקיון כבר בתשע בבוקר ונציב כבאות והצלה חתם על צו האוסר על הדלקת מדורות | מילן מועלם

תישארו במזגן: בעקבות השרב הקיצוני הצפוי היום הנחה ראש העיר אשקלון כי עובדי הניקיון יסיימו את עבודתם בשעה 09:00.  נציב כבאות והצלה לישראל הוציא צו האוסר על הדלקת אש בכל רחבי הארץ בשל תנאי מזג האוויר. הצו יחול מהשעה 08:00 ועד 23:59.

מעיריית אשקלון נמסר: "אנו קוראים לתושבות ותושבי אשקלון למלא אחר הוראות הצו, לגלות ערנות ולחייג 102 ללוחמי האש על כל אירוע של עשן ואש. בעירייה ממליצים לתושבי העיר להרבות בשתיית מים, גם בקרב בעלי החיים אשר ברשותם, ולשהות במקומות מוצלים או ממוזגים. המוקד העירוני לרשותכם 24 שעות ביממה".

בשל תנאי מזג אוויר הקיצוניים ביותר הצפויים בעונה זו, נציב כבאות והצלה רב טפסר אייל כספי חתם על צו איסור הדלקת מדורות ואש בשטחים פתוחים בכל הארץ מחר יום ו' 01.06.2023.

על פי תחזית השירות המטאורולוגי צפויים תנאי קיצון המעלים את הסבירות להתפשטות שריפות. תחול עלייה משמעותית בטמפרטורות, ייעשה חם מהרגיל עד שרבי ברוב אזורי הארץ וינשבו רוחות חזקות דרומיות בדרום הארץ ומזרחיות בהרי המרכז והצפון. בחלק מהאזורים יורגש עומס חום כבד עד כדי 40 מעלות.

אתמול השלים רב טפסר אייל כספי הערכת מצב פיקודית לבחינת התרחישים הצפויים ושקלול גורמי הסיכון להתפשטות שריפות מסכנות חיים ורכוש, בתומה חתם הנציב, על צו האוסר הדלקת מדורות והבערת אש ביישובים, בשטחים פתוחים, ביערות, בפארקים, בשמורות טבע ובגנים. ע"פ הנחיית הנציב מערך כבאות והצלה יערך בכוחות מתוגברים בשיתוף משטרת ישראל, קרן הקיימת לישראל, ורשות הטבע והגנים לתת מענה מיטבי מהיר לכל אירוע העלול להתפתח לכדי שריפה.

השריפה בשבת שעברה. צילום: כב"ה לכיש

 

נציב כבאות והצלה אייל כספי: "מטרת הצו היא לדאוג לשלום הציבור לאור ערכי מזג האוויר הקיצוניים הצפויים לנו בסוף השבוע, המעלים את הסבירות להתפשטות שריפות העלולות לגרום לפגיעה בנפש, ברכוש ובערכי טבע. רק בסוף השבוע שעבר נוכחנו לראות את ממדי הנזק שנגרמו כתוצאה מאי הקפדה על הנחיות מצד אזרחים. ולכן, אני קורא לציבור להיות קשוב להוראות הצו ולא להבעיר אש במקומות שאינם הוגדרו לכך".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

ארבעים מעלות חום וחשש משריפות: ראש העיר הורה לשחרר את עובדי הניקיון כבר בתשע בבוקר ונציב כבאות והצלה חתם על צו האוסר על הדלקת מדורות | מילן מועלם
דילוג לתוכן