חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"לחייב את קצא"א בתחנות ניטור נוספות"

איגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון בפנייה דחופה לממונה על המערך הארצי לניטור אוויר: "לחייב בהקדם את קצא"א בהתקנת תחנות ניטור לאורך הגדר הצפונית של מתחם מכלי הדלק באשקלון" | מילן מועלם

במהלך השנים האחרונות, נרשמה עלייה בהיקף ובחומרת תלונות הציבור הנוגעות למפגעי ריח בנפת אשקלון. מדובר על עשרות אירועים של מטרדי ריח אשר התרחשו לאחרונה בעיר, בזיקים ובסביבה הקרובה ליישובים אלה.

במהלך השנה החולפת התרחשו שלושה אירועים חמורים של מטרדי ריח, בעקבותם התקבלו אלפי פניות ציבור. התושבים התלוננו על תחושות בחילה, סחרחורות ועוד, במוקד העירוני של אשקלון, במוקד הסביבה של המשרד להגנת הסביבה ובאיגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון. לאחר אירועים אלו אף הוחלט על ידי מחוז דרום במשרד להגנת הסביבה על פתיחה בחקירה פלילית בנושא זה. 

איגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון פנה השבוע בבקשה לממונה על המערך הארצי לניטור האוויר, להטיל את החובה הרגולטורית על קצא"א, ולהציב בהקדם האפשרי וללא עיכוב שתי תחנות ניטור BTEX נוספות, לאורך הגדר הצפונית של מתחם מכלי הדלק של קצא"א באשקלון. פנייה זאת נעשית בהתאם לסמכות הממונה במשרד להגנת הסביבה לפי חוק אוויר נקי, התשס"ח-2008. 

בנוסף לפנייה לממונה, נציגי איגוד ערים ערכו השבוע סיור שמטרתו בחינת חלופות אפשריות למיקום שתי תחנות ניטור BTEX חדשות בסמוך למתחם קצא"א באשקלון. לסיור הוזמן גם אברהם בן דוד, יו"ר הוועדה לאיכות הסביבה בעיריית אשקלון.

תומר גלאם, ראש עיריית אשקלון ויו"ר איגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון: "אירוע הסביבה האחרונים שאירעו במתחם קצא"א, מחדדים עוד יותר את הדחיפות בהצבה של תחנות ניטור נוספות. התחנות הללו הן חלק אינטגרלי במענה מהיר ויעיל שלנו לתושבים. לכן אנו פועלים בדחיפות אל מול הממונה, ונעשה הכל כדי שנוכל לעדכן בהקדם על הצבתן."

מיטל אמיתי, מנכ"לית איגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון: "להצבתן של שתי תחנות הניטור ישנה חשיבות מכרעת בפעילותנו לצמצום התרחשותם של מטרדי ריח ולמניעת אירועי הסביבה בפעילתה של חברת קצא"א. קבלת נתוני תחנות ניטור כאמור, תאפשר לאיגוד לאתר במהירות רבה יותר את המקורות למפגעי הריח, ועל ידי כך לתת מענה יעיל יותר לתלונות התושבים, ואף לצמצם את ממדיהם ככל הניתן."

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

איגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון בפנייה דחופה לממונה על המערך הארצי לניטור אוויר: "לחייב בהקדם את קצא"א בהתקנת תחנות ניטור לאורך הגדר הצפונית של מתחם מכלי הדלק באשקלון" | מילן מועלם
דילוג לתוכן