חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לא לשם שמיים: העירייה מתעקשת על פינוי בית כנסת

בית הכנסת משמש בין היתר נכים ומבוגרים אך העירייה בצעד בררני, מתעקשת על פירוקו. עו"ד הילה רווח השיגה צו מניעה והתושבים מבטיחים להיאבק בהחלטת העירייה ולהוביל לאכיפה אחידה | מילן מועלם

תושבי רחוב האצ"ל בברנע הגישו בימים האחרונים בקשה דחופה לצו ביניים נגד עיריית אשקלון שהחליטה לפרק אוהל תפילה שמשמש את דיירי האזור. העתירה הוגשה ע"י עו"ד הילה רווח. 

לטענת התושבים, העירייה החליטה לפרק את האוהל מבלי להתחשב בנסיבות ולמרות שברחבי העיר מפוזרים אוהלי תפילה נוספים שחולשים על שטחים ציבוריים. 

בערב יום כיפור ולמרות שתושבי השכונה ניסו בכל דרך לדבר אל ליבו של ראש העיר ועוזריו ואף ביקשו לממן הצבת מקלט במקום על חשבונם שישמש כבית כנסת בשגרה, הגיע לבית הכנסת צו פירוק. העירייה התעלמה מכל הפניות עד כה. 

העירייה דרשה לפנות את בית הכנסת עד חג שמחת תורה ובשבוע שעבר אף הגיעו פקחים מטעמה ודרשו להתחיל לפנות את המקום לפני פירוק. 

עוד רווח דרשה בשם התושבים "לעצור את הליך פינוי, פירוק והריסה של בית הכנסת ברח' אריה בן אליעזר באשקלון והחזרת המצב לקדמותו, למצב שהיה בטרם נקטה בצעדיה החד צדדים הפסולים במעשי הפינוי, וזאת עד למתן פסק דין בעתירה המוגשת יחד עם בקשה זו".

עו"ד הילה רווח מסרה: "אני שמחה שבית המשפט איפשר בשלב זה שלא לפנות את בית הכנסת. אני מאמינה ומקווה שכעת העירייה תקבע מועד פינוי דחוי שניתן יהיה למצוא מקום חלופי למאות התושבים המתפללים שם".

הסערה סביב בית הכנסת לא תדעך בקרוב, כך מבטיחים תושבי הרחוב שמתעקשים להמשיך לקיים את התפילות בשל מצוקה קשה של בתי כנסת באזור. 

עו"ד תמר קידר כתבה הבוקר: "בוקר טוב ושבוע טוב, לכל אדם מאמין, שתורה, תפילה ובתי כנסת יקרים וחשובים לו. לכל מי שחופש הפולחן מקודש בעיניו. השבוע אני קוראת לכם, לקרא ולהבין כיצד עיריית אשקלון יורדת לשפל המדרגה, ורומסת את ערכי היהדות.  כל שנה, לקראת חג החנוכה עיריית אשקלון מתחפשת לשלטונו של אנטיוכוס, ומטילה גזרות שמד על יהודים מתפללים. על בתי כנסת יבילים. 

באיזה עולם , (אפילו לא באיראן), רשות מקומית נורמלית רואה בבית כנסת "מכשול ברחוב"? הבושה היא שלכם. אבל, לא ניתן לכם לנצח. הפעם מדובר באשקלוני נכה. אבל, בכל מאודו ובכל נפשו הוא אדם מאמין. על אף נכותו, הוא מקפיד להתפלל, אך כוחו לא יכל לו.

לכן, הקים ברחוב אריה בן אליעזר בית כנסת, שהוא אוהל, אשר מיועד בראש ובראשונה לאנשים מאמינים. לאדם נכה. ובהמשך בית הכנסת הזה הפך לפופולרי בעיקר עבור מבוגרים ונכים אשר מתקשים ללכת לבתי כנסת רחוקים יותר.

בית הכנסת אינו מפריע למעבר הולכי רגל או לחניית דיירים. בית הכנסת בו הוכנסו ספרי תורה, כנראה הפך לפופולארי מידי עבור גורמים בעירייה.

לכן, בשבוע שעבר, בניגוד לאוהלים רבים ברחבי העיר שהוקמו, ועיריית אשקלון לא מפנה אותם ובניגוד להבטחה שפינויו ידחה, החליטו בעירייה, להורות מיידית את המקום. וזאת, למרות שבית הכנסת החל בהליכים להקצאת קרקע לבית כנסת קבע ואפשר היה להמתין עם הפינוי.  לשמחתי, חברתי הילה רווח הצליחה להשיג צו מניעה לפינוי בית הכנסת ,עד לדיון ביום 23.11.2022. אבל זה לא מספיק.

אני מבקשת בכל לשון של בקשה, מחברי מועצה, עיתונאים וחברים. בואו נפעל יחד, ונשנה עוד היום את רוע הגזירה. אסור לנו להיות אדישים ולתת יד לדורסנות ולפגיעה  של ציבור מאמין. להם אין אמונה, ואין יראת ה'". 

מעיריית אשקלון נמסר: "סוגיית האוהל שנבנה בשטח הציבורי נידונה בימים אלו בבית המשפט. מעבר לכך, איננו דנים בהליכים משפטיים בתקשורת".

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

בית הכנסת משמש בין היתר נכים ומבוגרים אך העירייה בצעד בררני, מתעקשת על פירוקו. עו"ד הילה רווח השיגה צו מניעה והתושבים מבטיחים להיאבק בהחלטת העירייה ולהוביל לאכיפה אחידה | מילן מועלם
דילוג לתוכן