חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לא כל כך פשוט 📸

ההכרה באשקלון כאזור עדיפות לאומית א' רחוקה. הצעת החוק שגובשה טעונה דיון וחקיקה ולאור המצב בממשלה, מסתמן שזה לא יקרה בקרוב📸 מילן מועלם


תושבי אשקלון שומעים כבר שנים שההכרה בעיר כאזור עדיפות לאומית א', מתקרבת בצעדי ענק. אלא שההיסטוריה מלמדת שלמרות הבטחות הפוליטיקאים, כלום לא השתנה, והסטטוס של העיר נשאר כשהיה.

לפני כשבועיים, בישרה עיריית אשקלון על הצעת חוק שהוגשה בעניין על ידי השר אלי כהן, וחברת הכנסת מאי גולן, אלא שמבדיקה שערכנו מתברר שההליך סבוך וטעון דיון ממשלה ואף שינוי חקיקה.

מצב הממשלה כיום רעוע. בזמן שראש הממשלה, בנימין נתניהו ויורשו, בני גנץ, מתווכחים על התקציב, לא צריך להבין הרבה בפוליטיקה כדי לדעת שלא ניתן יהיה לקדם את הצעת החוק.

📸 דוברות משרד הכלכלה

ומה אומרים בכנסת? אומנם הצעת החוק גובשה אך הדרך למימושה רחוקה.

מלשכת שר המודיעין, אלי כהן נמסר: "הצעת החוק לא הוסרה, אלא נבחן אופן קידומה באמצעות תיקון חקיקה או הצעת מחליטים של הממשלה. שר המודיעין, אלי כהן, יחד עם ח"כ מאי גולן נחושים לקדם את מתווה התעדוף לעיר אשקלון, שכן הוא מוצדק הן לאור מיקומה הגאוגרפי של העיר והן על רקע ההתרחשויות בשנים האחרונות".

מלשכתה של חברת הכנסת מאי גולן נמסר: "ביקשנו להעלות את הנושא בדיוני הממשלה הקרובים. כמו כן אנחנו פועלים על מנת לחוקק חוק שיתן עדיפות לעיר אשקלון בהטבות מס והקלות נוספות.

מעיריית אשקלון נמסר: "עיריית אשקלון והעומד בראשה, מודים לשר אלי כהן ולח"כ מאי גולן, על שהעלו על סדר היום את נושא הענקת מעמד עדיפות לאומית א' לאשקלון. הצעת החוק האמורה לא ירדה מהפרק ונבחנות דרכים אחרות לקדם אותה, כשבפועל התוצאה אמורה להיות זהה – תיקון העוול ההיסטורי והענקת מעמד עדיפות לאומית א' לאשקלון" .

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן