חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כתב אישום: תושב אשקלון רכש לבנת חבלה וחומר נפץ שנגנבו מצה"ל

צעיר אשקלוני רכש חומרי נפץ שנגנבו מצה"ל ונעצרו בתום מרדף ביום שישי לפני כשבועיים | מילן מועלם

פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה היום לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום כנגד צעיר בן 19 מאשקלון זאת לאחר שרכש לבנת חבלה וחומר נפץ נוסף מחייל שגנב את החומרים ממטווח צה"לי בזמן ששירת בחיל הנדסה קרבית.

מכתב האישום שהגישה עורכת הדין חן עסיס לביא עולה כי א.א ו-ב.ב הם שני חיילים שהכירו במסגרת שירותם הצבאי בחיל ההנדסה הקרבית. לפני כשלושה חודשים, א.א גנב ממטווח חבלה צה"לי לבנת חבלה במשקל של כחצי קילו וגוש חומר נפץ, וסיפר על כך לחברו ב.ב. האחרון סיפר על חומרי הנפץ לחברו הנאשם, שביקש ממנו לברר לגבי עלותם. בהמשך לכך, במהלך חודש דצמבר האחרון פנה ב.ב לא.א, ואמר לו כי "שותפו" מעוניין לקנות ממנו את החומרים תמורת 5,000 ₪.

הכביש נחסם והנאשם נעצר. צומת גן יבנה לפני שבועיים

 

השניים קבעו להיפגש לטובת ביצוע העסקה, אך מספר ימים לאחר מכן הנאשם מסר לב.ב שמצא עסקה טובה יותר, וביקש ממנו להודיע לא.א שהוא לא מעוניין לקיים את העסקה במחיר ובמועד שנקבעו. לאור האמור ומכיוון שהיה "לחוץ על כסף", א.א הסכים להתפשר על מחיר העסקה, וסוכם כי הנאשם ישלם לו 2,000 ₪ במזומן. בהמשך לכך, הצעיר משך כסף מזומן מבנקט באשקלון ונסע יחד עם ב.ב לנקודת המפגש ברחוב צה"ל בת"א.

בהגיעם לשם, ב.ב ירד מהמכונית, העביר לא.א את הכסף, וקיבל בתמורה שקית ובה לבנת החבלה וגוש הנפץ. כשחזר לרכב פגש בנאשם שהמתין לו שם, ויחד הם הכניסו את השקית לתוך תיק והניחו אותו בתא המטען. לאחר מכן, כשחומרי הנפץ ברכבם, נסעו מתל אביב לאשקלון דרך כביש 4. במסגרת פעילות משטרתית לאיתור ב.ב, בצהריי אותו יום נחסמה לתנועה צומת גן יבנה בכביש 4 דרום ושוטרים החלו לסרוק את כלי הרכב שעמדו בפקק. בשלב מסוים איתרו את הנאשם וב.ב, ובמסגרת חיפוש שנעשה ברכבם נמצאו חומרי הנפץ.
 
כתב האישום מייחס לשאול עבירות של נשיאה והובלת נשק ורכישת נשק. במקביל הגישה עורכת הדין עסיס לביא בקשה להארכת מעצרו, במסגרתה טענה בין היתר כך: "המשיב  רכש מחייל בסדיר לבנת חבלה שנלקחה על ידו מצה"ל והכילה חומר מרסק ועשה זאת על באמצעות בצוותא חדא עם חברו, שהוא חייל בסדיר. המשיב נסע ברכב כשלבנת חבלה בתא המטען של הרכב, בכביש סואן, כאשר הסכנה חיי האנשים בכביש ולחייו שלו ממשית".
כנגד שני החיילים מתנהל הליך נפרד ע"י הפרקליטות הצבאית.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

צעיר אשקלוני רכש חומרי נפץ שנגנבו מצה"ל ונעצרו בתום מרדף ביום שישי לפני כשבועיים | מילן מועלם
דילוג לתוכן