חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כמה עצוב: לוויתן ענק מת בחוף ניצנים

כמויות זפת אדירות נצפו בחופי ישראל ביממה האחרונה וכעת מתברר גודל האסון: לוויתן ענק נפלט לחוף. צפו בתיעוד | מילן מועלם

ביממה האחרונה הופיעו כמויות גדולות של זפת בחופים של ערים רבות בישראל והיום מתברר גודל האסון שעדיין לא ברור מי עומד מאחוריו.

הערב נפלט לוויתן מצוי בדרום שמורת ניצנים. פקח רשות הטבע והגנים דוד חלפון הגיע לחוף וראה כי מדובר הלוויתן מצוי (גור) בגודל 10 מטרים.

שאול גולדשטיין מנכ״ל רשות הטבע והגנים: ״ אירוע זיהום הזפת מסתבר כאירוע גדול ומאוד וחמור מאוד עם נזק סביבתי גדול מאוד שייקח לנו זמן רב לטפל בו. אנחנו קוראים למשרד להגנת הסביבה לחקור את האירוע ולמצוא את האשמים ולהעניש אותם בחומר הדין".

מיטל אמיתי, מנכ"לית איגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון: "אירוע הזפת בחופי ישראל הינו חמור ביותר, ובעל השלכות נרחבות על הסביבה והתושבים. כפי שניתן לראות ולהבין, לצערנו, מהתמונות האחרונות מהחוף בניצנים גם על בעלי החיים בים וביבשה. נראה כי טרם התבררו ממדי הפגיעה כתוצאה מהמקרה הנוכחי. יש לפעול בהקדם לעצירת המפגע, לאתר את האחראיים ולוודא שהם יישאו בהשלכות של אירוע חמור זה.

אנו באיגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון סורקים את החופים ונמצאים כל העת בקשר מול המשרד להגנת הסביבה, ונוודא כי במקרה שהזיהום יגיע גם לחופי אשקלון והסביבה, יינתן טיפול מיידי".

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

כמויות זפת אדירות נצפו בחופי ישראל ביממה האחרונה וכעת מתברר גודל האסון: לוויתן ענק נפלט לחוף. צפו בתיעוד | מילן מועלם
דילוג לתוכן