חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כל בר דעת מבין 📸

תעלומה: אומן בראש השנה אסור, אילת בראש השנה מותר. מי יעצור את מקבלי ההחלטות?


הצפון בוער, בדרום לוהט ומה שמעניין את מקבלי ההחלטות והפרוייקטור רוני גמזו, זה רבנו.  לפני שאדבר על העשיה הדלה של הפרוייקטור, שהציג תוכנית למלחמה בקורונה (מישהו יודע מה עם זה?) , אסביר לכל מי שעדיין לא מבין.

רבי נחמן לא צריך את היח"צ שלי וגם לא את התקשורת הארצית או העולמית. רבי נחמן ידוע בגדולתו, עוצמתו, הקירוב שלו, ההבנה האדירה של נפש האדם. רבי נחמן הוא הרופא הגדול. וככזה, כולם רוצים להגיע אליו בראש השנה.

"כל העניין שלי הוא ראש השנה", אמר רבנו, אז מי ישבור את ההבטחה החזקה של רבי נחמן? בטח לא המתנגדים.

קדושה 📸 מילן מועלם

 

ולמתנגדים היושבים בראש מצטרפים כמו עדר, כל שונאי הדת, כל מעודדי תרבות ההפגנות כי כמובן, אסור לשלול מאדם את הזכות להפגין. להם מותר, לרבי נחמן אסור.

רוצים עוד דוגמאות? קחו פרוייקט. נסו להזמין למלונות באילת חופשה לראש השנה. העיר נמצאת כבר עכשיו כמעט בתפוסה מלאה. לאילת אין שום בעיה לנסוע, אין בעיה להתגודד בטיילת ושום בעיה לבזבז כסף במרכזי הקניות, העיקר שיש מסכה.

ואבוי למי שידבר על סגר בחגים, בואו לא נשלול מבני אדם את הזכות לעשות מה שבא להם, כמובן בהנחה שלא מדובר בחסידי ברסלב.

אז את אותו הדבר בדיוק, עם קצת יוזמה והרבה רצון טוב, אפשר היה לעשות עבור החסידים שמחכים בקוצר רוח לפקוד את הציון של רבנו ולעבור את היום הגדול והחשוב בשנה בקדושה.

עבור חסידי ברסלב, רבנו הוא לא נופש והוא לא מסיבה כמו שאמר גמזו. אז מי קבע שמותר לנפוש בלי חשבון ואסור ל"נפוש" אצל רבנו?  מישהו שפשוט לא מבין שההחלטות שלו חסרות היגיון וטעם.

ואיפה הם כל חברי הכנסת החרדים? הם הרי הוכיחו לכולם ולא אחת, שכשהם רוצים משהו הם יודעים לדרוש וגם לקבל אבל במקרה הזה, למעט ליצמן שמתבטא בנושא (ושום דבר מעבר) , קולם נדם. בושה לכם, בושה שבחרנו בכם ואתם בועטים בנו. 

המניעות השנה יוצאות דופן, הרבה זמן לא שמעתי על מניעות כ"כ חזקות להגיע לצדיק. כולי תקווה שמישהו בממשלה יקום וידפוק על השולחן ויגיד שאם לציבור הרחב מותר לנפוש וליהנות כרצונו בחגי תשרי, גם לחסידי רבנו מותר לטעום מהקדושה בראש השנה.

ולסיום, אני זוכרת את המצגת של פרופסור גמזו. עד היום לא ראיתי שינוי דרסטי בנתוני התחלואה, כמות הנדבקים קרובה ל-2000 מידי יום אבל גמזו כנראה חושש מדעת ציבור המפגינים ולכן לא נוקט בצעדים של ממש שיובילו לירידה בתחלואה.

עם אומן וגם בלי, התחלואה לא קרובה לרדת והקורונה לא תעבור בקרוב. גמזו, תתפכח, תשנה את ההחלטה. ראש השנה אצל רבנו זה קודש קודשים.

 

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן