חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יש לנו אלופות ואלופים חדשים: עשרות מתנדבים התווספו ליחידת החילוץ העירונית

כ-40 משתתפים משלימים בימים אלו את תהליך הגיוס ויהיו חלק מנבחרת היחידה; מעוניינים להצטרף? תהליך הגיוס עדיין נמשך

בשבוע שעבר נערך בבית 'יד לבנים' כנס גיוס ליחידת החילוץ העירונית 'מגן'. במהלך החודש האחרון נרשמו ליחידה כ-80 משתתפים, 40 מהם הגיעו לכנס במהלכו עלו בזה אחר זה להסברים על אופי היחידה ופעילותה החשובה בשגרה ובחירום ראש העיר, תומר גלאם, מנהל אגף הביטחון והחירום, יהונתן עובראני, מפקד יחידת החילוץ, חיים אטיאס וקב"ט הרשות, אדיר שי. כמו כן, נחשפו המשתתפים לתצוגת תכלית של היחידה שכללי אמצעים וכלי עבודה וכלי רכב מיוחדים אשר משמשים את מתנדביה לפעולות החילוץ השונות.

הכנס נערך לאחר עלייתו של קמפיין משולב נרחב אשר התנוסס הן ברחבי העיר והן בנכסים הדיגיטליים של הרשות ובמסגרתו הוזמנו תושבות ותושבי העיר מגיל 21 ומעלה, בוגרי שירות צבאי או לאומי, לקחת חלק ולהתנדב למען הקהילה ולקחת חלק בפעילות השוטפת של יחידת החילוץ.

צילום: אלדד עובדיה
צילום: אלדד עובדיה

יחידת החילוץ 'מגן', בפיקודו של חיים אטיאס, ובשיתוף אגף הביטחון והחירום ברשות, מורכבת מעובדי עירייה ומתנדבים שהם מחלצים מיומנים וחובשים בהכשרתם. לאור המציאות הביטחונית באשקלון, רבים מהם למודי ניסיון בחילוץ נפגעים ולכודים מהריסות. את הניסיון הזה הם הביאו לידי ביטוי לאחרונה, לאחר שהצטרפו למשלחת חילוץ בטורקיה יחד עם יחידת 360, יחידת הסיוע הלאומי של ישראל על מנת לסייע בשטח באיתור נעדרים, פצועים ופינוי הריסות.

טרם עליית הקמפיין היחידה פעלה עם 40 מתנדבים, אשר מספקים מענה ושירות שווה ערך ליחידות פיקוד העורף, עוברים הכשרות וקורסים רלוונטיים המקנים להם את היכולות לפעול ביסודיות ומקצועיות להצלת חיי אדם. המתנדבים נותנים שירות גם לכב"א, סיוע באיתור נעדרים בשיתוף משטרת ישראל ומענה בעתות חירום של רעידות אדמה וסבבי לחימה. כעת, עם הגיוס הנרחב היחידה הכפילה את עצמה ובימים הקרובים יסתיימו תהליכי ההרשמה של כלל המתנדבים ויחל תהליך ההכשרה שלהם.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

כ-40 משתתפים משלימים בימים אלו את תהליך הגיוס ויהיו חלק מנבחרת היחידה; מעוניינים להצטרף? תהליך הגיוס עדיין נמשך
דילוג לתוכן