חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ייצוג משפטי בהליך הפלילי

קרדיט תמונה FREEPIK

פניה ל- עורך דין פלילי המייצג בהליכי חקירה פליליים, בהליכי שימוע פלילי או כתב אישום פלילי עורך דין בעל ידע וניסיון משפטי בתחום המשפט הפלילי מחייב במאה ה- 21, הבנה מקיפה בתחומי משפט משיקים נוספים, דוגמת עבירות פליליות כלכליות המחייבות ניהול מקביל של הליכים אזרחיים ומסחריים כנגד מבצעי העבירות. חשוב, כי עורך הדין הפלילי ידע לבחון את נסיבות המקרה ומלוא החשיפה המשפטית של הלקוח, ידע לספק ייעוץ משפטי מקיף ויילחם על חפותכם תוך מתן הגנה משפטית מול הרשויות בישראל להקטנת החשיפה הפלילית.

בכל מקרה של חשד לביצוע עבירות פליליות מומלץ להיוועץ בהקדם בעורכי דין פליליים הבקיאים בתחומי המשפט הכלכלי על מנת לקבל ייצוג משפטי מקצועי ומקיף.

במהלך השנים האחרונות, חלה החמרה בענישה שמטילים בתי המשפט על מבצעי עבירות פליליות ומשום כך, הליווי המשפטי הינו חשוב והכרחי כבר בתחילת הליכי החקירה.

ייצוג משפטי בעבירות פליליות כלכליות

עבירות פליליות כלכליות, מזכות את מבצעיהן ברווח כספי, תוך פגיעה ברווחה הכוללת של המשק ושל הציבור כולו. הדרך להרתיע מפני ביצוע עבירות פליליות בעלי מרכיב כלכלי נעוצה במאפייניהן המיוחדים של העבירות ומבצעיהן.

די בהרשעה בעבירות פליליות – כלכליות כדי לפגוע בשמם הטוב של מבצעי העבירות ולשמש גורם מרתיע מפני ביצוען. נקבע על ידי בתי המשפט, כי נדרש עונש מאסר ממשי מאחורי סורג ובריח כדי להרתיע מפני עבירות אלה.

ענישה מחמירה לעבריינות פלילית כלכלית מתוחכמת

חומרתה של עבריינות הפלילית כלכלית, הנוגעת לרוב במעשי שחיתות ובצע כסף, מתעצמת דווקא העובדה שעל פי רוב מבצעי העבירות אינם באים מרקע של קושי ומצוקה כלכלית אם דווקא ממקור של כוח ושררה, תחכום והשכלה ונכונות לנצל את חולשתו וחוסר האונים של הזולת – בין אם מדובר באדם פרטי, גוף או רשות – כדי להאדיר את כוחם עוד יותר ואת עוצמתם הכלכלית.

העבריינות הכלכלית נחשבת למתוחכמת וכזו המסתייעת באמצעים מתקדמים של הפקת מידע, מה שהופך אותה לקשה לגילוי.

מדיניות הענישה נועדה לשקף את הסכנה הגדולה הטמונה בעבריינות כלכלית מצד בעלי הון ומעמד ולוקחת בחשבון את היקף הנזקים שהיא עלולה לגרום לפרט, לציבור, ולאמון הציבור במערכות אכיפת החוק והשלטון. גורמי האכיפה והחוק נלחמים על מנת לזהות יסודות של שחיתות וניצול עמדות כוח וזאת במטרה למנוע השחתה חברתית, מוסרית וכלכלית החותרת תחת היסודות והערכים עליהם מושתתת החברה והמדינה.

ייעוץ וליווי משפטי לאורך כל שלבי ההליך הפלילי

תחום העבירות הפליליות – כלכליות נחשב למורכב במיוחד שכן הוא מחבר בין תחום המשפט הפלילי לתחומים משפטיים נוספים. עורך דין פלילי הינו בעל ניסיון, ידע ומומחיות נרחבים היכולים לסייע להגיע לתוצאה המשפטית הטובה ביותר בהליך. הליווי המקצועי ניתן לאורך כל שלבי ההליך הפלילי החל משלב החקירה, דרך הליך שחרור ממעצר ושימוע למניעת הגשה של כתב אישום ועד לייצוג בפני כל הערכאות השיפוטיות. השירותים המשפטיים בתחום עבירות צווארון לבן ניתנים לאנשים נורמטיביים מן הישוב בהם: אנשי עסקים, עורכי דין, רואי חשבון, רופאים, בנקאים, נבחרי ועובדי ציבור ועוד.

מסיבות אלה, חשוב לבחור משרד עורך דין צווארון לבן, בעל ידע וניסיון בייצוג בעבירות פליליות כלכליות. ליווי משפטי מוקפד מטרתו למנוע מהלקוח נזקים כבדים העלולים להיגרם לו מעצם קיום ההליך הפלילי כנגדו, אשר עצם קיומו מהווה עבור הלקוח לא פעם פגיעה קשה בעסקיו ובשמו הטוב, אך יחד עם זאת ולא פחות חשוב יספק מעטפת הגנה משפטית בהליכי חקירה, שימוע פלילי, כתב אישום, תוך ניסיון להימנע מהרשעה פלילית, ענישה מאחורי סורג ובריח, לצד ענישה כלכלית מנהלית ואזרחית מסחרית אשר לרוב מתנהלת במקביל בתיקים מסוג זה ואשר כוללת בנוסף גם הליכי תפיסה, חילוט, הליכים אזרחיים בתחום דיני המס וכו׳.

**  אין באמור לעיל כדי להוות ייעוץ משפטי מכל סוג שהוא. המסתמך על תוכן המאמר ללא היוועצות משפטית פרטנית, עושה זאת על דעת עצמו בלבד ועל אחריותו.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן