חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיפולים במסגרת רפואת חניכיים

קרדיט לתמונה Freepik

 

בעיות חניכיים הן בהחלט דבר לא נעים בכלל, אך הרבה מאוד אנשים סובלים מהן. למעשה, בעיות חניכיים שונות עלולות להתפתח גם ללא תסמינים, עד לכדי מצב בו הן מחמירות, כאשר במקרים כאלו במידה ואין טיפול ראוי הדבר יכול להגיע גם עד לכדי מצב של אובדן שיניים. אז איך מזהים בעיות במסגרת רפואת חניכיים אצל מומחים, מהם התסמינים של בעיות חניכיים שונות ומה עוד עליכם לדעת על נושא זה? ובכן, במהלך כתבה זו, נדון איתכם בנושאים של רפואת חניכיים אצל מומחים, בעיות חניכיים שונות, תסמינים, דרכי טיפול וכל מה שביניהם.

בעיות חניכיים – איך הן מתפתחות?

בעת בה אנו מדברים על רפואת חניכיים אצל מומחים, חשוב מאוד להדגיש כי בעיות חניכיים בדרך כלל מתפתחות בהדרגה. חיידקים ניזונים משיירי המזון בפה מצטברים לאורך שכבת הפלאק, וכתוצאה מכך הם מפרישים רעלנים שחודרים לכיסי החניכיים ולשיניים עצמן. תהליך זה הוא הגורם המרכזי להתפתחות של דלקת, מאחר והיא בעצם מעין תגובה חיסונית להופעת החיידקים. בדרך כלל, דלקת תבוא לידי ביטוי בדימומים, נפיחות, כאבים ואפילו מוגלה, כאשר כל אלו יביאו לאובדן חניכיים ללא טיפול ראוי.

בעיות חניכיים – גורמי סיכון

דלקת חניכיים הופכת להיות הרבה יותר שכיחה ככל שמתבגרים, אך חשוב מאוד לציין כי קיימים עוד מספר גורמי סיכון מעבר לכך, ביניהם ניתן למנות תזונה לקויה, היגיינת פה מוזנחת ולוקה בחסר, בעיות במערכת העיכול, לחץ נפשי, עישון ועוד. כמו כן, כדאי לדעת כי מחלות כמו סוכרת מגבירות את הסיכון לפתח דלקות ובעיות שונות בחניכיים, זאת בנוסף לשימוש בתרופות שונות, לרבות תרופות להורדת לחץ הדם, מאחר ואלו בעצם מרחיבות את כלי הדם ובכך מגבירות את הסיכון לפתח דלקת.

מתי צריך לגשת לטיפול?

חשוב מאוד לציין כי עליכם לגשת לטיפול של רפואת חניכיים אצל מומחים בהקדם האפשרי, כלומר לאחר שזיהיתם אפילו תסמין אחד שמעיד על בעיה – ואין זה משנה אם מדובר על דימום בזמן צחצוח שיניים, הבל פה רע, אדמומיות ונפיחות. במהלך האחרון, פריודונט יבצע עבורכם צילום סטטוס מקיף של חלל הפה, שמטרתו העיקרית היא בעצם לבחון כל שם מכמה זוויות בנפרד, על מנת להעריך מהי כמות האבנית שהצטברה עליה ואת מצב השורש. במקביל, הרופא ישאל את המטופל מספר שאלות באשר למצבו הרפואי הכללי, כך שיהיה ניתן להגיע פחות או יותר להבנה אודות כל הגורמים שהביאו אותו למצב של דלקת חניכיים. לאחר בחינת מצב, הרופא יתחיל לגבש תוכנית טיפול מותאמת אישית עבור שיקום החניכיים והטיפול בהן, כאשר התוכנית בדרך כלל תערב אבחנה וטיפול מצד מומחים נוספים, כמו למשל מומחה טיפולי שורש, אורתודנט, ואפילו במקרים מסוימים ייתכן כי יהיה צורך להיעזר בשירותיו של רופא אף אוזן גרון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן