חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טויוטה קורולה – תחזית ל- 2023

קרדיט תמונה: shutterstock

איך תיראה הקורולה החדשה? האם היא תצליח לשמור על הדומיננטיות שלה בשוק הישראלי – ומה הסיכוי שהחדשות האחרונות מיפן יגרמו לנו להעדיף דווקא טויוטה קורולה מיד 2?

יוני אביב

בהרבה מאוד תחומים, הישראלים נחשבים לצרכנים מתוחכמים במיוחד בהשוואה לעולם. בין אם זה באלקטרוניקה, סלולר, אינטרנט או טכנולוגיה בכלל, מר ישראל ישראלי לרוב יאמץ במהירות ובשמחה כל חידוש, יצרן או שירות חדש ומסקרן. אלא שיש תחום אחד שבו אנחנו מעדיפים להיות הרבה יותר שמרנים. להמשיך ולתת אמון במה שאנחנו כבר מכירים, ולא לקחת יותר מדי סיכונים. אנחנו מדברים על תחום הרכב. סביר להניח שהסיבה לכך נעוצה בעובדה שרכישת מכונית היא מראש הוצאה גדולה ומשמעותית יחסית, של מוצר שילווה אותנו לכמה שנים לפחות, ולכן החשש לבחור לא נכון או "ליפול", גדול כל כך. זאת בדיוק הסיבה שכבר עשרות שנים נמצא את אותן יצרניות הרכב – ולפעמים אפילו את אותם הדגמים – בצמרת הרשימה של מסירות הרכבים בישראל. תמיד נמצא שם יצרניות מהמזרח הרחוק בכלל (יפן ודרום קוריאה בעיקר), ותמיד נאתר שם את שמה של טויוטה. ליתר דיוק, את הטויוטה קורולה. כבר עכשיו אנחנו יודעים להגיד שמה שהיה הוא שיהיה, וגם בשנה הבאה נמצא את הקורולה בצמרת המכוניות הפופולריות בישראל. אלא שבכל זאת יש כמה חדשות הקשורות לדגם היפני הוותיק הזה, אז בואו ונצא איתה לנסיעה קצרה.

אז איזו קורולה מחכה לנו?

לפני הכל רק נבהיר שדגמי טויוטה מתגלגלים בכבישי ישראל כבר בדיוק 30 שנה. אחרי שהסתיים החרם הערבי הגדול, והיצרניות השונות מיפן החלו לשלוח את הרכבים שלהם גם לארץ הקודש, טויוטה היתה אחת מאלו שעשו עליה. דגם הקורולה הסופר פופולרי שלה כבר נמכר אז ברחבי העולם בהצלחה עצומה, ולא יעבור הרבה זמן עד שגם הנהג הישראלי יגלה בדיוק על מה ולמה. למעשה, כיום משווק בישראל הדור ה-12 של הקורולה (שהושק ב-2008), ולקראת שנת הדגם הבאה היפנים כבר הודיעו שהקורולה תעבור מתיחת פנים קטנה. מצד שני, ביחד עם מתיחת הפנים, צפויה גם התייקרות במחירי הדגמים החדשים (אחרי התייקרות נוספת שכבר בוצעה בינואר 2022), מה שאולי יגרום לחובבי קורולה רבים ללכת דווקא על טויוטה קורולה יד 2*, שממילא נחשבת כבר שנים ארוכות לשחקנית מאוד דומיננטית ואהובה בשוק המשומשות.

אגב, ההתייקרות הצפויה מגיעה על רקע עדכונים נוספים הנוגעים לתחזית הייצור של טויוטה לחודשים הקרובים. מסתבר שמספר מפעלים במזרח הרחוק שעדיין מושפעים ממגפת הקורונה מקשים מאוד על יצרני רכב רבים לעמוד בכמות הרכבים החדשים שתכננו לייצר, וביחד עם אתגרים גדולים נוספים בתחום השינוע וההפצה, גם טויוטה נאלצת לספק פחות מכוניות ממה שכללה התחזית המקורית שלה.

הישראלים שכן יצליחו להניח ידיים על קורולה חדשה מהניילונים, ימצאו שם דגם שקיבל גם רענון עיצובי, וגם רענון במחלקת יחידות הכוח. זה אומר פנסים חדשים עם תאורת LED מודרנית יותר, וגם חישוקי גלגלים ופגושים שקיבלו עיצוב מחודש. גם לוח המחוונים בגרסה החדשה הוא כבר דיגיטלי לחלוטין, וכולל מערכת מולטימדיה מתקדמת עם מסך מגע גדול במיוחד. מתחת למכסה המנוע של הקורולה ההיברידית אפשר למצוא יחידת כוח בנפח 1.8 ליטר בעלת הספק מירבי של 140 כוחות סוס, או מנוע 2 ליטר עם הספק של 196 כוחות סוס. בשני המקרים מדובר על תוספת כוח משמעותית לעומת הדגם הנוכחי. בנוסף, בוצעו גם שיפורים בסוללת הדגמים ההיברידיים, כדי להפחית במעט את משקלה.

כמובן שחוץ מהקורולה הפופולרית, טויוטה תמשיך להביא לכאן את שאר הדגמים האהובים והמוכרים, בדגש על דגם ה-ראב 4, קרוס ו-יאריס. העניין הוא שגם דגמים אלה אמורים לסבול מההתייקרות הצפויה, מה ששוב – עשוי לגרום להמוני ישראלים להעדיף דווקא את הדגמים מיד שניה. אחרי הכל, יד 2 או חדש, עבור העם הנוהג בציון חשוב יותר לשמור אמונים ליצרנית שהם כבר מכירים ואוהבים. סעו בזהירות.

*הכתבה כוללת תוכן שיווקי מטעם מימון ישיר. אין בפרסום המידע משום המלצה או מתן ייעוץ, והמידע אינו מחליף היוועצות באנשי המקצוע הרלבנטיים. קבלת החלטה כלשהי על סמך האמור לעיל היא על אחריות הגולש בלבד. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מימון ישיר אינה אחראית לטיב או לתקינות הרכב שיירכש.

מספר רישיון 54414.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן