חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חניכי 'עמיתי דילר' מאשקלון בשליחות בבולטימור

-20 תלמידות ותלמידי כיתה י"א מהעיר יצאו לשליחות בקהילה היהודית בבולטימור במסגרת השותפות 'אשקלון-בולטימור'

עיריית אשקלון באמצעות מינהל חינוך ושותפות אשקלון-בולטימור הוציאו במהלך חופשת הפסח את משתתפי התכנית 'עמיתי דילר' לשליחות של 11 ימים בקהילה היהודית השותפה שלנו בבולטימור.

במסגרת המשלחת, כ-20 משתתפות ומשתתפים תלמידי ותלמידות כיתות י"א מבתי הספר התיכוניים בעיר ופעילים בתכנית 'עמיתי דילר' הוטסו לקהילה היהודית בבולטימור. זאת בהמשך להשתתפותם במהלך השנה בתכנית במסגרתה מתקיימים מפגשים ושבתונים העוסקים בנושאים ותכנים של זהות יהודית-ישראלית, מנהיגות, אקטואליה, תיקון עולם, תרומה לקהילה ועוד.

במהלך המשלחת נפגשו המשתתפים עם 16 קבוצות ישראליות בקהילות השותפות שלהן אל מעבר לים וזאת במסגרת ה- JCM-  (Jewish Community Mifgash) שמקיים מפגש קהילות יהודיות. כמו כן, במהלך הביקור הכירו חברי המשלחת את בולטימור ואת הקהילה היהודית, למדו על התרבות, ההיסטוריה, זרמים שונים ביהדות, תיקון עולם, מנהגים, מסורות ועוד, כל זה תוך פיתוח קשרים משמעותיים עם בני הנוער מהקבוצה המקבילה ויצירת שיח משמעותי על מדינת ישראל, העם היהודי והשוני והדמיון בין שתי הקהילות. 

חניכת המשלחת, טליה סעדון: "החוויה הייתה עצומה, הרגשתי שהתפתחתי בדרך יוצאת מן הכלל, חוויתי יציאה מאיזור הנוחות שלי מה שגרם לי ללמוד על עצמי המון דברים חדשים. בנוסף, למדתי איך להפיק את המיטב מסיטואציות מכל סיטואציה שנקרית לדרכי, להבין מה חשוב ללמוד ממנה ואיך להפוך אותה לזכרון טוב". 

חניך הקבוצה, דביר איבגי: "הסמינר חד משמעית היה אחד החוויות המשמעותיות בחיים שלי. הגעתי לפני הסמינר בראש פתוח ללמוד דברים חדשים, לצבור חוויות משמעותיות ועכשיו בדיעבד אני בטוח שהרווחתי את הדברים האלה. למדתי הרבה דברים על להיות יהודי: לא משנה מאיפה, מאיזה זרם ועד כמה אתה מאמין תמיד תהיה האהבה והאכפתיות שלנו אחד כלפי השני והבנתי על עצמי שאני מבטא את היהדות שלי בדרך ייחודית, ערכית ומוסרית. אני חושב שחלק לא פחות גדול היה החוויות שלנו כקבוצה ביחד, החברים שהכרתי, המשפחה המארחת ואת כל הערך המוסף שהסמינר נתן לי. בסיכום הסמינר היה לי איזה רגע לעכל את כל מה שעברתי בתקופה המטורפת הזאת ושם באמת הבנתי מה המשמעות של דילר וכמה אני שמח שאני חלק מהתכנית הזאת. תודה שניתנה לי ההזדמנות לקחת חלק בסמינר הזה ובמיוחד בדילר". 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

-20 תלמידות ותלמידי כיתה י"א מהעיר יצאו לשליחות בקהילה היהודית בבולטימור במסגרת השותפות 'אשקלון-בולטימור'
דילוג לתוכן