חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חותמות שיש בהן שימוש גם בעידן הדיגיטלי

קרדיט תמונה FREEPIK

למרות הכניסה של רשת האינטרנט להרבה מאד מתחומי החיים – אין ספק שיש עדיין לא מעט פעולות שחייבות להיות מבוצעות באופן פיזי פרונטלי. זה אולי פחות נוח אבל כנראה שיש לזה חשיבות מבחינה רגולטיבית. ברוב המקרים יהיה מדובר בפעולות כמו חתימה על מסמכים. אמנם לא מעט מסמכים עברו אישור ואפשר למלא ולחתום עליהם בצורה דיגיטלית נוחה ומהירה אך יש לנושא זה שני סייגים – ראשית יש את אלה שפחות נוח להם לחתום על מסמכים בצורה דיגיטלית ויש כמובן אי אילו מסמכים שעדיין חייבים לחתום עליהם פיזית. מי שצריך להצטייד בחותמת יכול לפנות אל האתר עדן חותמות ולהתרשם ממגוון רחב של סוגים ודגמים שיתאימו לשלל צרכים וגם לאנשי מקצוע מתחומים שונים שהחותמות שלהם צריכות להיות ספציפיות.

סוגים ייחודיים של חותמות

כל אחד מכיר כמה וכמה סוגים של חותמות שקיימים כיום בתחום ואפשר וכדאי לעשות בהם שימוש. חותמת עץ למשל, היא חותמת שלעיתים נדמה שכבר בקושי רואים אותה בנוף. היא פשוטה, קלה לשימוש ולנשיאה בתיק לכל מקום אך כמובן שיש לה חסרון מסוים, בכך שצריך לקחת בצמוד אליה גם כרית חותמות בצבע הדרוש. יחד עם זאת, יש משהו דווקא בפריטים השאלה שבקושי יש בהם שימוש שהוא קסם של ממש שמזכיר תקופות שעברו וכבר לא יחזרו. באופן כללי אפשר לומר שאין דרישות או סיבות מיוחדות אשר בגינן צריך להשתמש דווקא בחותמות עץ אך יש אנשי מקצוע שחשוב להם לשמור על המראה של החותמות שלהם גם בעידן של דיגיטל וחתימות ממוחשבות והם נהנים לשמר מסורת שאין לדעת מתי תיעלם לחלוטין משדה הראייה. גם אלה יכולים להיות שיקולים לשאלה למה צריך לבחור את חותמת העץ כאשר יש כל כך הרבה אפשרויות אחרות משוכללות יותר ונוחות יותר.

איך לבחור את החותמת המתאימה?

כל בעל מקצוע חייב להיות מודע לכל התקנות והרגולציה שקשורות למקצוע שלו ולתחום שבו הוא עובד. ייתכן מאד שיש הנחיות ספציפיות לגבי הצורה או הסוג של החותמת שמותר לו להשתמש בה ואם זו חותמת מעץ – הרי שיהיה עליו להצטייד בכמה כאלה, כך שלא ילכו לאיבוד ותמיד תהיה לו חותמת זמינה בהישג יד כדי לחתום על מסמכים ולסייע ללקוחות שלו. לחותמת ברורה ומפורשת על גבי מסמכים רשמיים יש חשיבות גבוהה מאד במקרה של בירור לאחר מעשה ולכן החותמת תמיד תתלווה לחתימה בכתב יד של אותו בעל מקצוע. גם לקוחות רבים שמעורים בתהליכים מסודרים של אנשי מקצוע יודעים בדיוק מתי לצפות גם לחתימה וגם לחותמת וכך הם יידעו לוודא שהמסמך החתום שלהם נראה בדיוק כפי שהוא צריך ושהוא עומד בדרישות אשר בגינן מלכתחילה הם צריכים אותו.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן