חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חודש למלחמה: תושבי אשקלון בודדים בחזית

לפני ארבעה שבועות, בעת שרבים עוד ישנים, אזעקות הופעלו במרחב העיר אשקלון והעוטף בזה אחר זה.

שעות לאחר מכן התברר גודל האסון שנחת על עם ישראל בבוקר שמחת תורה. ראשי הרשויות והיישובים בגיבוי ממשלתי מלא החלו עוד באותו יום לשקוד על פינוי לתושבים ואשקלון – נותרה הרחק מאחור.

מזה שנים שאשקלון היא העיר המאויימת המטווחת ביותר. עובדה זו איתה לא ניתן להתווכח כלל, לא שכנעה את ממשלת ישראל לדורותיה להעניק לתושבי העיר הטבות מס. התירוץ: גודלה של העיר.

את תושבי אשקלון שחיים תחת איום מתמיד זה לא ממש מעניין ובחודש האחרון הוקמה קבוצת פייסבוק "מכניסים את אשקלון לעוטף", בה חברים למעלה מ-11,000 מתושבי העיר הדורשים מהממשלה להכיר באשקלון לצורך הטבות מס.

פינוי העיר 

אלמלא תושייתו של מפקד תחנת אשקלון, סנ"צ מאיר חכמון בבוקר השבעה באוקטובר, סיכוי סביר שטבח היה מתבצע גם בתושבי העיר.

חכמון קיבל התרעה על מחבלים העושים דרכם בכבישים המובילים לאשקלון והורה מיידית לסגור את הכניסות המובילות לאשקלון ויש לא מעט כאלו.

בכביש ארבע עמדו בגבורה שוטרי תחנת שדרות ושוטרי יס"מ לכיש שסייעו לנטרל חלק מהמחבלים ולצד זאת, שוטרי אשקלון שהוקפצו לכניסות לעיר והמתינו לבואם של המחבלים על מנת לנטרל את האיום.

מאז אותה שבת שחורה, תושבי אשקלון חיים בפחד. מי שהיה אמיץ מספיק להגיע לאשקלון בחודש האחרון גילה עיר שהייתה גדולה ותוססת והפכה ברגע לעיר רפאים.

מרכזי הקניות ריקים, מרבית העסקים סגורים, מערכת החינוך לא פועלת ורק ביום שני אמורים התלמידים להתחיל ללמוד בזום והתחושה הכללית היא של יום כיפור מתמשך.

תושבי אשקלון חיים בפחד ולטענתם נתקלים באטימות: "איך אפשר לעצום עיניים כל כך חזק כשילדי אשקלון שוהים בבתים מזה חודש ולא יכולים לצאת? אין ברחובות ילדים שמשחקים כדורגל או רוכבים על אופניים, גני השעשועים ריקים לחלוטין. אשקלון עיר רפאים ולממשלה לא איכפת. אלפים בודדים קיבלו עד כה פינוי על רקע מצב בריאותי או צרכים מיוחדים. לאחרונה הודיעו על תוכנית לתשלום למחוסרי מיגון וגם זאת בדיחה אחת גדולה. חלק מקבלים וחלק לא. המוקד העירוני קרס והתחושה היא שאין עם מי לדבר".

עיר בקריסה

תושבי אשקלון כאמור חשים שהופקרו. התחושות הקשות גוררות גם תגובות נסערות ברשתות החברתיות ובקשות חוזרות מצד התושבים הקוראים לתקשורת להציף את מצוקתם ואולי להוביל שינוי.

"אין לנו עם מי לדבר. אנחנו רואים שהעירייה מנסה לשדר עסקים כרגיל אבל תנסי להתקשר למוקד הפינוי ולהסביר את הבעיות שלך תראה אם יענו לך בכלל וכמה זמן זה לוקח. המצב באשקלון קטסטרופלי ולאיש לא איכפת. מידי פעם מגיע לכאן פוליטיקאי לעשות סיבוב ולשדר שהכל טוב אבל שום דבר לא טוב ואנחנו מתוסכלים. ממשלת ישראל צריכה להתעורר ולהכיר באשקלון כחלק מהעוטף על כל המשתמע מכך ויפה שעה אחת קודם".

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן