חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חודש איכות הסביבה בעיצומו

איגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון מציג: חודש איכות הסביבה למרות הקורונה | מילן מועלם


חודש איכות הסביבה של איגוד ערים לאיכות הסביבה יצא לדרך: הפעילות נעשית על מנת לסייע לתושבים להכיר יותר את נושא איכות הסביבה, לפעול יותר בתחום וגם לשפר את איכות הסביבה באזור הקרוב לביתם. לצד המגבלות והסגרים שבאים והולכים.

במסגרת החודש מתקיימות מגוון פעילויות והרצאות לכל המשפחה, שילוב מעניין בין ה"זום" ובין השטח. הרצאות, תחרויות, הפעלות ועוד.

כל הפעילויות ללא עלות, כשירות לציבור תושבי הנפה, בנוסף כלל הפעילויות מבוצעות בהתאם להנחיות התו הסגול.

עד כה נערכו הפעילויות הבאות:

▪️כנס בתי ספר ירוקים בו השתתפו כ- 150 תלמידים מבתי ספר ירוקים ברחבי נפת אשקלון

▪️הרצאה בנושא כלכלה מעגלית, בה השתתפו עשרות תושבים ואנשי מקצוע בתחום איכות הסביבה: את ההרצאה העביר ד"ר אריק ריבקין – מנהל תחום פודטק וכלכלה מעגלית במינהל תעשיות, משרד הכלכלה והתעשייה. בהרצאה אמר ריבקין :" האם לכרות משאבי טבע, לשנע אותם, לייצר מהם דברים ואז לזרוק אותם זו באמת הדרך הכי יעילה לנהל את הכלכלה שלנו? למרות שזה לא נשמע כל כך הגיוני זו הדרך בה הכלכלה שלנו פועלת כיום. זוהי הכלכלה הליניארית. כלכלה מעגלית לעומת זאת מנסה לחשוב איך ניתן להשאיר את חומרי הגלם כמה שיותר זמן בתוך המערכת ולייצר כמה שפחות פסולת, מבלי להתפשר על הרווחיות ועל יוקר המחיה. בהרצאה יוצגו עקרונות הכלכלה המעגלית יחד עם דוגמאות מעוררות השראה למוצרים מעגליים כמו אוזניות, מכונות כביסה ובגדים. לנו, הצרכנים יש חלק מאוד חשוב בשינוי המאסיבי שהתעשייה עוברת כי בלי לקוחות, אף אחד לא ייצר את המוצרים".

▪️הופצה חוברת הדרכה מיוחדת המסבירה על סוגי העצים שנמצאים באזור ומגוון פעילויות שניתן לעשות עם דברים פשוטים מעצים אלה.

▪️הרצאה בנושא תכנון מרכזי מחזור בה השתתפו עשרות אנשי מקצוע בתחום מכל הארץ מהרשויות המקומיות, יחידות סביבתיות ואיגודי ערים.את ההרצאה העבירה, ירדן שני רוקמן, ראש תחום מחזור במשרד להגנת הסביבה. בהרצאה נגעה בסוגיות הבאות: המיקום הנכון להקמת מרכז מחזור ברשות? מה המרחק מבתי התושבים? כיצד ליצור מרכז מחזור נגיש השומר על סביבה נקייה ואסתטית?

▪️הכשרת נאמני ניקיון וקבלת תעודה החתומה על ידי השרה להגנת הסביבה.

▪️אתגר הניקיון המשפחתי.

▪️הרצאה על סטיילינג באופנה בת קיימא. את ההרצאה העבירה שני ספיבק, סטייליסטית, מקדמת את נושא הקיימות באופנה, עוסקת במתן ייעוץ וסטיילינג בדגש על אופנה הוגנת ומנהלת את קבוצת "ארון מלא" בפייסבוק. בהרצאה עסקה ספיבק בנושא: מה גורם לנו לאהוב שופינג? – מדוע קיימים טרנדים? בנוסף סיפרה על הדרך שעשתה מסטייליסטית שופהוליק לסטייליסטית מינימליסטית ותסביר איך ניתן להפוך ארון פרטי לבוטיק עם סגנון אישי ייחודי.

▪️חידון משפחתי נושא פרסים אונליין.

▪️יום המשפחה – יחד מנקים את שפכי הנחלים.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן