חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חברת הכנסת שירלי פינטו בביקור באשקלון

"שמחתי לראות שעיריית אשקלון נמצאת בתנופת פיתוח מרשימה, בין היתר גם בתחום הנגשת מבני ציבור והנגשת שירותי העיר", אמרה חה״כ במהלך ביקורה
בתחילת השבוע הגיעה חברת הכנסת ויו״ר ועדת משנה לנגישות, שירלי פינטו לפגישה מקצועית עם ראש העיר אשקלון, תומר גלאם, במהלכה הציג ראש העיר את מהפכת הנגישות במרחבים הציבוריים ברחבי העיר לצד הקמת מוסדות ומבנים ייעודים לאנשים עם מוגבלויות.
בפגישה נכחו, סגנית ראש העיר, מיריי אלטיט, חבר המועצה, עמיחי סיבוני ומנהלי אגפים. בפתח הפגישה הציג ראש העיר סקירה רחבה על העיר אשקלון ובמרכזה, מהפכת הניגשות הכוללת חניכת מבנים, הנגשת מרחבים ציבוריים והנגשת שירותי העירייה.
כחלק מתפיסת המדיניות העירונית הכוללת את הדאגה לצרכי האוכלוסייה עם צרכים מיוחדים בראש סדר העדיפויות, במהלך השנתיים האחרונות הרשות קידמה את נושא הנגשת מידע לאנשים עם לקות שמיעה, ובימים אלו ניתן לקבל במוקד העירוני באמצעות הווטסאפ והאפליקציה העירונית. בשנה החולפת התווסף גם מייל נגישות, דרכו ניתן לפנות לפניות הציבור. במהלך תקופת הקורונה חולקו מסכות שקופות למחלקות שקבלות קהל וזאת לטובת לקווי השמיעה שיוכלו לקרוא שפתיים.
צילום: סיון מטודי
בנוסף, הונגשו תחנות אוטובוס ונעשו התאמות נגישות בגני משחקים, בשבילים לאורך טיילת נווה שלום ובטיילת רפאל איתן והמצפור בהם הותקן ריהוט נגיש וספסלים וברזיות נגישות. לקראת ההכנות לעונת הקיץ בחוף דלילה הותקנו בו מאחזי ידיים, אבני סימון, נסלל שביל גישה, הותקנה סככה נגישה, שילוט נגיש ולרשות אנשים עם מוגבלויות יש כסאות צפים בסוכת ההצלה.
כמו כן, במהלך הפגישה הוצגו מבני הציבור החדשים והמתקדמים שנחנכו לאחרונה, וביניהם המבנה הרב תכליתי המעניק מענה רחב לצרכים של תעסוקה חברה ופנאי עבור בוגרים עם מוגבלות ומרכז יום 'תמר' לבוגרים עם מוגבלות שכלית.
הפגישה כללה גם סיור בטיילת הצפונית החדשה ובמצפור שם נכחה חברת הכנסת לראות מקרוב את ההתפתחות של העיר אשקלון. בנוסף, ביקרו המשתתפים בסיור, בפארק השעשועים ברחוב התענ"ך שבשכונת הסיטי ובאמפי פארק בהם נכחה לראות מקרוב את התאמות הנגישות במרחבים הציבוריים.
ראש העיר, תומר גלאם: "שמחתי לארח את חברת הכנסת שירלי פינטו באשקלון, ולהציג בפניה את העשייה הענפה בתחום הנגישות החל מהקמת מבנים חדשים ומתקדמים המעניקים חיים מלאי תוכן, העשרה, תעסוקה ופנאי לבוגרים עם צרכים מיוחדים בעיר ועד הנגשת מגוון שירותי הרשות והמרחבים הציבוריים. נמשיך לבנות, לקדם וליזום יוזמות ופרויקטים חדשים לטובת אוכלוסיית הצרכים המיוחדים במטרה להעניק להם את המסגרות וסביבת המגורים הטובים ביותר."
חברת הכנסת, שירלי פינטו: ״כיו״ר ועדת משנה לנגישות עירונית, נפגשתי עם ידידי ראש עיריית אשקלון תומר גלאם, שמחתי לראות שעיריית אשקלון נמצאת בתנופת פיתוח מרשימה, בין היתר גם בתחום הנגשת מבני ציבור והנגשת שירותי העיר עבור אנשים עם מוגבלויות. אני רוצה לברך את את ראש העיר על ראיית החשיבות הרבה וההשקעה בתחום על מנת שאותו תושב עם מוגבלות יוכל לחיות בעצמאות מלאה בעיר".

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

"שמחתי לראות שעיריית אשקלון נמצאת בתנופת פיתוח מרשימה, בין היתר גם בתחום הנגשת מבני ציבור והנגשת שירותי העיר", אמרה חה״כ במהלך ביקורה
דילוג לתוכן