חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חברת אסם נסטלה הודיעה: חשש לחיידק במוצרי מטרנה

חברת אסם נסטלה דיווחה היום כי נתגלה במפעל זיהום של חיידק בשם כרונבקטר ממשפחת חיידקי המעיים, שעלול לגרום למחלת חום ולדלקת קרום המוח שעלולה להביא לתמותת תינוקות. מדובר בתרכובת מזון לתינוקות בגילי סיכון גבוה לזיהומים – מטרנה מהדרין 1 בד"צ.

החיידק עלול לגרום גם לספסיס – זיהום בדם. הוא פוגע באופן שעלול להיות חמור בעיקר בתינוקות בני פחות מחודשיים, תינוקות בעלי מערכת חיסונית מוחלשת ובפגים. סימני המחלה הם חום, פרכוסים וחוסר תיאבון, בכי ממושך מהרגיל, תנועות גוף לא אופייניות וחולשה.

כרונבקטר משגשג במזונות יבשים כמו אבקת תמ"ל ותערובות תה. החיידק יכול לחדור לאבקה אם היצרן משתמש ברכיבים מזוהמים לייצור הפורמולה, או שהאבקה באה במגע עם משטח מזוהם. כשמייצרים או מאכילים תינוק בתמ"ל, יש להשתמש במשטחים מטוהרים, ידיים שטופות בסבון ובקבוקים שעברו סטריליזציה.

החברה הזמינה את גורמי המקצוע משירות המזון במשרד הבריאות על מנת לערוך בקרות ופעולות נוספות במטרה ולוודא שאכן לא הגיעו מוצרים שיש בהם סיכון לשווקים. מהחברה נמסר כי המוצרים בעלי הסיכון לחיידק לא הגיעו לשווקים.

"נדגיש כי כל מוצרי מטרנה המצויים בשוק משווקים לחנויות רק לאחר שהמפעל השלים את כל הבדיקות הנדרשות ווידא שהן נמצאו תקינות, לפי הסטנדרטים והתקנים המחמירים לייצור מזון תינוקות", נמסר מהחברה. עוד נמסר כי "המרכז לייעוץ תזונתי של מטרנה זמין עבורכם בטלפון 1-800-32-33-33. מטרנה פועלת בתיאום מלא עם משרד הבריאות. אנו מתנצלים על אי הנוחות".

משרד הבריאות עודכן על ידי מטרנה. ממשרד הבריאות נמסר: "משרד הבריאות ממשיך לפקח ולוודא כל העת שעסקי מזון מממשים את אחריותם כלפי הצרכן לשמירה על בטיחות המזון במטרה להגן על בריאות הציבור".

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן