חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

זמני כניסת ויציאת השבת באשקלון, 28.7.23, פרשת ואתחנן | שבת שלום

שבת שלום עם ישראל היקר: אלו הם זמני כניסת ויציאת השבת באשקלון, 28.7.23-29.7.23.

תאריך עברי: י״א אב, כניסת שבת: 19:11, יציאת שבת: 20:21 פרשת השבוע : פרשת ואתחנן.

אסתי

סיפור לשבת | הרב משה פלס

בשנות השישים פרחה בארה"ב תנועת ה"היפים" או "ילדי הפרחים" כפי שאחרים כינו אותם. הצעירים של אז, מרדו בכל המוסכמות החברתיות ומעשיהם נחשבו קיצוניים בעיני הוריהם.

דווקא הרבי ראה בתנועה פוטנציאל מאד חיובי. הנה צעירים שצועקים: אנחנו לא רוצים רק עבודה, רכב ובית; אנחנו מחפשים משמעות עמוקה יותר! יתכן שהם לא מתעלים את זה למקום נכון, אבל עצם הצעקה חיובית מאד.

ההפגנות משני הצדדים יצרו בארץ תחושה כואבת של ניכור, קיטוב ושנאה. וחשבתי לעצמי האם גם בגל השנאה הזה אפשר למצוא משהו חיובי?

למעשה זה מאד פשוט: עד לא מזמן הבעיה החמורה בישראל הייתה האדישות וחוסר האכפתיות. הדבר היחיד שיכל להוציא מישהו להפגנה הוא מחיר המילקי.

והנה אנשים שנאבקים על ערכים. אפשר וצריך לדון על המהות של הערכים, אבל עצם העובדה שערכים מניעים אנשים הוא דבר נפלא. הלוואי ונדע להשתמש באנרגיה הזו בצורה חיובית!

_______________

מצווה להדליק נר לכבוד שבת. עיקר המצווה היא להדליק נרות במקום הסעודה, כלומר קיום הסעודה לאורם מכבדים את השבת. מצווה מן המובחר להדליק בשמן זית. רוב הנשים נוהגות להדליק נרות שעווה, שגם אורם איכותי וחזק. ניתן להדליק נר אחד ועם זאת נהגו להדליק שני נרות, אחד כנגד 'זכור' ואחד כנגד 'שמור'. יש נוהגות להדליק נרות נוספים מעבר לשני הנרות כנגד כל אחד מבני הבית.

יש נוהגות לברך לפני הדלקת הנרות, כפי ההלכה בכל המצוות, לברך לפני קיום המצווה. לפיכך מברכות תחילה: "ברוך אתה ה' אלוהינו מלך העולם אשר קדשנו במצוותיו וציוונו להדליק נר של שבת" , ואח"כ מדליקות את הנרות ויש נוהגות לברך אחר ההדלקה, משום שלדעת חלק מהפוסקים, על ידי הזכרת השבת בברכה, הנשים מקבלות עליהן את השבת, ולאחר מכן כבר לא תוכלנה להדליק את הנרות.

רבי נחמן מברסלב, בספר "ליקוטי תפילות" חיבר תפילה זו שנוהגים לאומרה בערב שבת לאחר הדלקת הנרות.

יהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיךָ, יְיָ אֶלֹהֵינוּ וֵאלֹהֵי אֲבוֹתֵינוּ, שְׁתַּעֲזְרֵנִי בְּרַחֲמֶיךָ הָרַבִּים וּתְזַכֵּנִי לְקַבֵּל שַׁבָּת קֹדֶשׁ בְּשִׂמְחָה וְחֶדְוָה גְּדוֹלָה, בְּגִילָה רִנָּה דִּיצָה וְחֶדְוָה. וְתִשְׁמְרֵנִי וְתַצִילֵנִי שֶׁלֹּא יַעֲלֶה עַל לִבִּי שׁוּם עַצְבוּת וּמָרָה שְׁחוֹרָה, וְלֹא שׁוּם יָגוֹן וַאֲנָחָה, וְלֹא שׁוּם דְּאָגָה בְּיוֹם שַׁבָּת קֹדֶשׁ, רַק אֶזְכֶּה לִשְׂמֹחַ בְּכָל עֹז בְּיוֹם שַׁבָּת קֹדֶשׁ בְּכָל לְבָבִי וּבְכָל נַפְשִׁי וּבְכָל מְאוֹדִי, בְּשִׂמְחָה שֶׁאֵין לָהּ קֵץ וְתַכְלִית, כָּרָאוּי בֶּאֱמֶת לִשְׂמֹחַ בְּיוֹם שַׁבָּת קֹדֶשׁ, בְּיוֹם קָדוֹשׁ וְנוֹרָא כָּזֶה. וְשֶׁתִּתְעוֹרֵר עֹז וְחֶדְוָה וְשִׂמְחָה רַבָּה וַעֲצוּמָה בְּלִי שִׁעוּר בְּכָל הָעוֹלָמוֹת כֻּלָּם, עַל עַמְּךָ יִשְׂרָאֵל וְעַל כָּל בְּנִי בֵּיתִי. אָמֵן כֵּן יְהִי רָצוֹן

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן