חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

השר כהן: "יקח למפעלים כמה שנים לקום"

השר אלי כהן בראיון מיוחד, מדבר על המפעלים באזור התעשיה הדרומי, התעסוקה בעיר, המאיץ הטכנולוגי וגם על הרצון לקדם את אשקלון 📸 מילן מועלם


שר המודיעין אלי כהן, אחד מהשרים היותר קרובים לראש העיר תומר גלאם, מנסה בימים אלו לקדם את ההכרה באשקלון כאזור עדיפות לאומית א', אבל המשימה כך נראה לא כ"כ פשוטה.

אחרי שנים של הבטחות מצד חברי כנסת ושרים, מבטיח השר לא להוריד רגל מהגז ולהעניק לתושבי אשקלון את ההכרה החשובה. מתי זה יקרה והאם נזכה לראות בקרוב את המפעלים באזור התעשיה קמים כפי שהובטח? כל התשובות לפניכם.

את הראיון בוחר השר לפתוח בשבחים לעיר המתפתחת: "העיר אשקלון נמצאת בתנופה, מדובר בעיר אטרקטיבית ורואים את זה בביקוש למגורים. העיר בדרך להיות מטרופולין עם למעלה מ-250 אלף תושבים. לצד הבניה וההשקעה במגורים חייב לקדם את התעסוקה. בתקופתי כשר הכלכלה הבאנו למעלה מעשרים מפעלים שייצרו תעסוקה לתושבים וארנונה לעירייה".

ועדיין,חולות ושממה באזור התעשיה הדרומי.

" את מכירה בניין שקם בפחות משנתיים? אני לא מכיר. מדובר בתהליך של כמה שנים אבל הוא יצא לדרך וזאת כבר בשורה. למיטב ידיעתי אין שום הליך תקוע והכל מתנהל כמו שצריך. הזוכים צריכים להגיש תוכניות בניה, לקבל אישור ואז יוכלו להתחיל לבנות. הבאנו 20 מפעלים וזה לא דבר של מה בכך".

📸 השר אלי כהן

 

בכתבה שתתפרסם בשבועות הקרובים, טוען תעשיין שהגיש בקשה מסודרת ומקצועית ולא קיבל. לעומת זאת, אנשים שאין להם קשר לתעשייה קיבלו. איך בוצע תהליך הבחירה במפעלים הזוכים?

" התהליך עובד באופן הבא. הוגשו כארבעים בקשות, מתוכם אושרו 15 בינתיים. לכל בקשה יוצא בודק מקצועי שנותן חוות דעת ומי שמקבל את הניקוד הגבוה ביותר זוכה. על הזוכה לא מחליט ראש העיר וגם לא השר, אלא הועדה".

המאיץ הטכנולוגי ז"ל?


| פרוייקט נוסף ומוצלח במיוחד שקידם השר אלי כהן, היה המאיץ הטכנולוגי, יחד עם מנהל מרכז הצעירים, ניסים בן דוד. מדובר בפרויקט שמאפשר לצעירים לפתח מיזמים פרטיים בתקציב הממשלה ומרכז הצעירים, אלא שבאמצע המחזור השני של המאיץ, בזמן שהסטארטפיסטים שוקדים על המיזם, החליטה העירייה ללא התראה מוקדמת לסגור את הבית שלהם, מתחם ה Whizz. עד היום לא הוקם מקום חלופי.

השר שלא ידע על סגירת המקום אמר: "פעלתי לקדם את המאיץ הטכנולוגי כדי לאפשר לצעירי העיר להקים סטארטאפ. לשמחתי, הביקוש היה גדול מאוד ויש בעיר יזמים מוכשרים מאוד. התוכנית הוכחה כמוצלחת. אני מקווה מאוד ששר הכלכלה החדש ימשיך לתקצב את הפרוייקט החשוב. תיקצבנו 1.3 מיליון שקלים לפרויקט ואין ספק שהוא היה מוצלח".

אזור עדיפות לאומית:"נדע בעוד מספר שבועות"


| גם אחרי שעזב את משרד הכלכלה ועבר לכהן כשר המודיעין, החליט כהן להמשיך לסייע לעיר. יחד עם חברת הכנסת מאי גולן, הגיש כהן הצעת חוק להכיר באשקלון כאזור עדיפות לאומית א', פרוייקט מסובך של ממש כך נראה, אחרי שקודמים לו ניסו ולא הצליחו.

למרות הסמיכות של העיר לרצועת עזה, השרים טרם מצאו לנכון לדון בבקשה וכעת ממתין השר כהן לתשובה ממזכירות הממשלה, האם יוכלו לאשר בהצבעה בלבד את מתן ההטבות או על ידי חקיקה.

"אני חושב שצריך לסייע לאשקלון ולתת לה את ההכרה כאזור עדיפות לאומית א'. העיר עברה שנים מאתגרות מאוד מבחינה ביטחונית וחשוב לסייע לה ולתת לה את הכלים. לכן ביקשתי מחברת הכנסת מאי גולן, להגיש הצעת חוק בנושא ומה שבוחנים כרגע זה אם ניתן לאשר בהחלטת מועצה או בחקיקה. ראש העיר תומר גלאם נמצא בקשר טוב עם ראש הממשלה וזה עזר לעיר לקבל סיוע נקודתי בערב הבחירות, צריך להמשיך לסייע".

איפה זה עומד?

" יש חברי כנסת בליכוד שרואים את זה קונצנזוס ורוצים לקדם הצעת החוק. להערכתי יקח עוד מספר שבועות עד שנקבל החלטה ממזכירות הממשלה. לי הטכניקה לא חשובה, העיקר שנצליח".

איפה אשקלון פוגשת אותך בתפקיד החדש?

" גם בתפקיד החדש יש דברים שאני מתכוון לקדם בעיר. אני בוחן כמה נושאים במסגרת היותי אחראי על על השבכ והמוסד. אחד הדברים הוא שיתוף פעולה עם אחד מגופי המודיעין שיקדם כלכלית את העיר. אני מקווה שהממשלה תחזיק מעמד ויאושר התקציב".

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן