חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"השמדת הכובשים מתקרבת"

רביבו דרש להשמיד את עמדת חמאס, אבל המחבלים מעזה כבר הספיקו לשקם אותה בעוד בנט טען כי תקיפת צה"ל הייתה משמעותית

העמדה המשודרגת של המחבלים מרצועת עזה מול נתיב העשרה

Uploaded by חדשות הזירה- By Milen Mualem on 2022-06-19.

ארגון הטרור חמאס, מאיים שוב על תושבי נתיב העשרה. אחרי שאתמול ביצע צה"ל תקיפת תפאורה לעמדה שהוקמה מול היישוב על גבול רצועת עזה, היום שוקמה העמדה בזריזות רבה והמחבלים מעזה תלו שלט בעברית ובו נכתב: "השמדת הכובשים מתקרבת".

על העמדה נתלו גם תמונות המחבלים שחוסלו בג'נין אחרי שירו על לוחמי צה"ל ונתלו דגלי המדינה שלא קיימת, פלסטין.

צילום: אמנון זיו

 

ראש המועצה האזורית חוף אשקלון, איתמר רביבו, קרא אתמול לממשלה להשמיד את העמדה: "לא ייתכן שתושבי נתיב העשרה יחיו למעלה מחצי שנה כברווזים במטווח, בחשש יומיומי, כאשר עמדת תצפית של ארגון הטרור החמאס צופה לעברם. השארת העמדה מלמדת על חולשה ורפיסות ומאיימת על הביטחון ותחושת הביטחון של תושבי עוטף עזה ומדינת ישראל. אנו דורשים ממשלת ישראל לפעול באופן תקיף ומיידי – עמדת החמאס מהווה איום מיידי ועל כן יש להשמיד אותה ללא דיחוי נוסף".

למרות זאת, ראש הממשלה של רעננה, נפתלי בנט, התייחס היום בישיבת הממשלה לתקיפה אתמול ברצועה וטען כי מדובר בתקיפה משמעותית.

צילום: אמנון זיו

 

"ביום שישי בלילה תקפנו והשמדנו סדנאות לייצור אמצעי לחימה ועוד מספר מטרות של חמאס בעזה. זאת בתגובה לירי רקטה בודדה מכיוון רצועת עזה שיורטה ע"י כיפת ברזל. שלא כבימים עברו אנחנו כבר לא מחפשים תירוצים עבור המחבלים, לא מגדירים אותם סוררים ולא קצר חשמלי. מבחינתנו חמאס הוא הכתובת", אמר בנט והוסיף: "השנה האחרונה הייתה השנה השקטה ביותר מזה עשור עבור תושבי הדרום – מממוצע של מאות רקטות בשנה ירדנו ל-7 רקטות, ללא פגיעה בגוף ובנפש. עם הקמת הממשלה שינינו את המדיניות מול חמאס, בכמה מימדים. הפסקנו מיד את העברת מזוודות דולרים לחמאס ועברנו ממדיניות של הכלת ירי על ישראלים לאפס סובלנות. לצד זאת, שינינו גם את הגישה שלנו לתושבי הרצועה, ופתחנו עבורם את האפשרות לעבוד בישראל. משכורת ממוצעת של תושב עזה בעזה היא בערך 800 ש"ח ובישראל בערך 8,000. המרכיב הזה מהווה מרסן לא מבוטל וגם יוצר בידול בין חמאס לבין התושבים. אנחנו מתעקשים על שקט מוחלט לתושבי אשקלון, שדרות ועוטף עזה. לראשונה, יש דור צעיר בדרום שחווה מה זה שקט. מטרתנו היא לקיים חיים בטוחים ושקטים לתושבי הדרום, לצד מניעת התעצמות מחודשת של חמאס. בעבר היו קונים שקט זמני אבל משלמים בהתעצמות. ההתעצמות היא מאוד איטית, הכי איטית מזה שנים, מכיוון שאנחנו סוגרים את האפשרות להכניס אמצעי לחימה דרך רפיח, בשיתוף פעולה עם מצרים ועם ארה"ב. אנחנו נפעל בעוצמה מול כל ניסיון לערער את השקט הזה. המחירים שאנו נגבה מהאויב על כל פעולה נגד אזרחנו יהיו גבוהים וכואבים".

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

רביבו דרש להשמיד את עמדת חמאס, אבל המחבלים מעזה כבר הספיקו לשקם אותה בעוד בנט טען כי תקיפת צה"ל הייתה משמעותית
דילוג לתוכן