חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הפיצוץ במאפיית אלעפיה: עיריית אשקלון בתגובה ראשונה

עיריית אשקלון מסרבת למסור האם למאפיית אלעפיה היה רישיון עסק או חריגות בניה. בינתיים – כוחות ההצלה שהגיעו למקום יקבלו שירות פסיכולוגי בעקבות המראות הקשים | מילן מועלם


יש להם מה להסתיר? חקירת הפיצוץ במאפיית אלעפיה נמשכת ובמשטרה מצפים לשיתוף פעולה מצד עיריית אשקלון. גורם במשטרה מספר כי עלה חשד חמור לרשלנות במאפיה, כזאת שגרמה למותו של מקסים שמעוני ז"ל.

ההרס בזירה היה כה חמור שצוותי הכבאות וההצלה שהגיעו למקום יקבלו שיחות עם פסיכולוגים בעקבות המחזות שנגלו לעיניהם.

גורם בכב"ה מסר כי "זירה אכן קשה. מגיעים לזירה של הרס כשהדיווחים מצביעים על פיצוץ במאפייה. כולנו יודעים שבשעה הזו המאפייה פעילה וישנם לא מעט אזרחים במקום. מגיעים לרחוב ורואים מולנו נזק לא קטן לקונסטרטקציה של המבנה והמוחה גדולה בחוץ. מתחילים סריקות לאיתור לכודים במקביל לניתוק מקורות אנרגיה בכדי למנוע אירוע משני. לצערנו במהלך הסריקות אותר אדם ללא רוח חיים. אנחנו עדיין בחקירה משולבת במקום".

בעקבות החקירה נעצר בעל העסק ושוחרר למעצר בית כשהוא חשוד בגרימת מוות ברשלנות ומעבר לחקירה – במשטרה מצפים מעיריית אשקלון ששומרת על פרופיל נמוך ולא מספקת תשובות – לפעול לסגירת העסק בשל מולו המיותר של שמעוני ז"ל.

גורם במשטרה אמר היום לחדשות הזירה באשקלון כי בסמכות העירייה בלבד להוציא צו סגירה לעסק שפעל שלא כחוק או פועל ללא רישיון עסק ועם זאת בעירייה מתחמקים מביצוע המהלך.

פנינו לעיריית אשקלון על מנת לברר האם המאפיה פעלה עם רישיון עסק אך דוברת העירייה סירבה להתייחס לשאלה הספציפית והגיבה כך: "המקרה מצוי בחקירת משטרה ולכן איננו יכולים למסור בשלב זה כל פרט בנושא. נוסיף כי מיד לאחר האירוע, מהנדס מטעם העירייה הגיע למקום על מנת לבחון את הדברים. זה המקום לחדד את החשיבות בשמירה על נהלי הבטיחות בבתי העסק באשר הם. עיריית אשקלון שולחת את תנחומיה למשפחת ההרוג באירוע הטרגי ומשתתפת בצערה העמוק".

במשטרה הדגישו כי לשאלתנו לגבי רישיון העסק אין כל קשר לחקירה והעירייה רשאית וצריכה למסור את התשובה. העירייה כאמור – בחרה להתעלם. עוד הודגש כי הליך סגירת העסק נמצא בידי העירייה ולשיקול – ומוטב שתעשה זאת לאור אובדן חיים מיותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן